ظهور خبرنگار ربات

خبرگزاری‌های مختلف به نحو روز افزونی از هوش مصنوعی برای تهیه انبوهی از گزارش‌های خبری در زمینه‌های متنوع استفاده می‌کنند. این گزارشها از دقت و جامعیت کافی به ویژه در امور روتین و معمول برخوردارند.
شنبه، 20 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
ظهور خبرنگار ربات
چکیده:
خبرگزاری‌های مختلف به نحو روز افزونی از هوش مصنوعی برای تهیه انبوهی از گزارش‌های خبری در زمینه‌های متنوع استفاده می‌کنند. این گزارشها از دقت و جامعیت کافی به ویژه در امور روتین و معمول برخوردارند.
تعداد کلمات: 1028   /   تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه
 
 
 ربات خبرنگار
  مترجم: علی رضایی میر قائد
 
همانطور که گزارشگران و ویراستاران قربانیان اخراج در انتشاراتی‌های دیجیتال و به طور یکسان در زنجیره‌های روزنامه‌های سنتی هستند، روزنامه نگاری تولید شده توسط دستگاه در حال افزایش است.
 
تقریباً یک سوم از محتوای منتشر شده توسط بلومبرگ نیوز از نوعی از تکنولوژی خودکار استفاده می‌کند. سیستم مورد استفاده شرکت سایبورگ می‌تواند به خبرنگاران کمک کند تا هر سه ماهه هزاران مقاله در گزارش درآمد شرکت‌ها گزارش دهند.
 
این برنامه می‌تواند یک گزارش مالی را به محض ظهور، موشکافی کند و یک گزارش خبری فوری را که شامل مهمترین واقعیت‌ها و ارقام مربوطه است را بیرون دهد. و بر خلاف خبرنگاران کاسبکار، که دنبال کارهایی از نوع وقت گذرانی هستند، بدون شکایت کار می‌کند.
 
بی نظیر و دقیق، سایبورگ به بلومبرگ در مسابقه خود در برابر رویترز، رقیب اصلی خود در زمینه روزنامه نگاری تجاری مالی سریع، کمک می‌کند و همچنین فرصتی به او می‌دهد برای مبارزه با یک بازیگر جدید در عرصه مسابقه اطلاعات: صندوق‌های تعهداتی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا حقایق تازه را به مشتریان خود سرو کنند.
 
جان مایتلایت، سردبیر بلومبرگ، گفت: "در این زمینه بازارهای مالی از دیگران جلوترند".
 
علاوه بر پوشش درآمدهای شرکتی برای بلومبرگ، خبرنگاران ربات، تولید کننده بسیاری از مقالات در مورد لیگ‌های دسته دوم بیسبال برای اسوشیتدپرس، فوتبال دبیرستانی برای واشنگتن پست، و زمین لرزه‌ها برای لس آنجلس تایمز بوده‌اند.
 
نمونه‌ای از مقالات تولید شده توسط ماشین از آسوشیتدپرس:
TYSONS CORNER، VA (AP) - MicroStrategy Inc. (MSTR)  روز سه شنبه درآمد خالص سه ماهه چهارم خود را 3ر3 میلیون دلار اعلام کرد، و این پس از گزارش زیان مالی در همان دوره در یک سال قبل بود.
 
هفته گذشته، نسخه استرالیایی گاردین اولین مقاله خود با کمک دستگاه را منتشر کرد: یک گزارش از کمک‌های سالانه سیاسی به احزاب سیاسی کشور. و فوربس به تازگی اعلام کرد که ابزاری به نام Bertie را برای مجهز کردن خبرنگاران به پیش نویس‌های خشن و قالب‌های گزارش تست می‌کرده است.
 
همانطور که استفاده از هوش مصنوعی بخشی از جعبه ابزار این صنعت شده است، مدیران روزنامه نگاری می‌گویند این تهدیدی برای کارکنان انسانی نیست. بلکه بیشتر، ایده این است که اجازه دهیم روزنامه نگاران زمان بیشتری را صرف کارهای اساسی کنند.
 
لیزا گیبس، مدیر مشارکت‌های خبری برای A.P.، گفت: "کار روزنامه نگاری خلاقانه است، کنجکاوانه است، روایتگری است، کنکاشگری است و دولت را پاسخگو کردن است، تفکر نقادانه است، و قضاوت است - و این‌ها جایی است که ما می‌خواهیم روزنامه نگاران ما انرژی خود صرف کنند."
 
علاوه بر تکیه بر نرم افزار برای تولید گزارش‌های لیگ دسته دوم و گزارش بازی کالج‌های کوچک، A.P.، مانند بلومبرگ، از این نرم افزار استفاده کرده است تا پوشش خود را از گزارش درآمد شرکت‌ها تقویت کند. از زمان پیوستن نیروهایی با بینش خودکار،A.P.  از تولید 300 مقاله در گزارش درآمد در هر سه ماهه به تولید  3700 مقاله در هر دوره سه ماهه در این موضوع رسیده است.
 
خبرگزاری پست یک گزارشگر ربات خانگی به نامه Heliograf دارد که مفید بودن خود را در پوشش بازی‌های المپیک تابستانی 2016 و انتخابات 2016 نشان داد. در سال گذشته، به لطف  Heliograf، پست در رده برتر در استفاده از ربات‌ها در جایزه‌ جهانی Biggies قرار گرفت. این رقابت موفقیت در استفاده از داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی را به رسمیت می شناسد (به همین دلیل روزنامه نگاران جرات کردند، مراسم Biggies را در تالار پولیتزر دانشگاه کلمبیا برگزار کنند).
 
جرمی گیلبرت، مدیر طرح های استراتژیک در پست، گفت که این شرکت همچنین از هوش مصنوعی برای ترویج مقالاتی با جهت گیری محلی در موضوعاتی مانند نژادهای سیاسی برای ارائه به خوانندگان در مناطقی خاص استفاده می‌کند - یک عمل شناخته شده به عنوان هدف قرار دادن جغرافیایی.
 
آقای گیلبرت گفت: "هنگامی که شما شروع می‌کنید به صحبت در مورد رسانه‌های جمعی با دسترسی ملی یا بین المللی، خطر از دست دادن علاقه خوانندگانی که علاقه‌مند به گزارش در جوامع کوچکتر خود هستند وجود دارد. " بنابراین ما شروع کردیم به پرسیدن این پرسش از خود،"چگونه می‌توانیم تجربه و تخصص خود را پیمانه کنیم؟ "
 
A.P.، پست و بلومبرگ همچنین هشدارهایی داخلی را برای نشان دادن بیت‌های سیگنالی غیر عادی داده‌ها تنظیم کرده‌اند. خبرنگارانی که هشدار را می‌بینند می‌توانند بفهمند که آیا یک گزارش بزرگتر توسط یک انسان در حال نوشته شدن است یا نه. برای مثال، در طول بازی‌های المپیک، پست هشدارهایی روی  Slack، سیستم پیام رسانی در محل کار، تنظیم کرد برای اطلاع دادن به ویراستاران در این که آیا نتیجه 10 درصد بالاتر یا پایین‌تر از رکورد جهانی المپیک بوده است یا نه.
 
روزنامه نگاریِ هوش مصنوعی به این سادگی نیست که یک ربات براق سریعاً یک کپی بگیرد. بسیاری از کارها در انتهای جلسه انجام می‌شود و ویراستاران و نویسندگان با دقت چندین نسخه از یک گزارش را تکمیل می‌کنند و یا متن برای نتایج متفاوت تکمیل می‌شود. هنگامی که همه اطلاعات موجود است – مثلاً برای یک رویداد آب و هوایی، یک بازی بیس بال و یا یک گزارش درآمد – آنگاه سیستم می‌تواند یک مقاله ایجاد کند.
 
اما گزارش‌های تولید شده توسط دستگاه، مصون از خطا نیستند. برای مثال برای یک مقاله گزارش درآمد، سیستم‌های نرم افزاری ممکن است به تطبیق‌هایی در شرکت‌هایی برخورد کنند که در تلاش برای انباشتن تصویر مطلوب‌تری از خود تا اعداد تضمین شده، هوشمندانه ارقام را انتخاب می‌کنند. در بلومبرگ، خبرنگاران و سردبیران سعی می‌کنند Cyborg را آماده کنند تا با چنین تاکتیک‌هایی سر و کار نداشته باشند.
اهمیت هوش مصنوعی در اتاق خبر ممکن است فراتر از تولید مقالات روتین رود.
 
هیلاری میسون، مدیر کل باد گیری ماشین در Cloudera، یک شرکت نرم افزاری داده پردازی، گفت. "امیدواریم ببینیم که ابزارهای هوش مصنوعی به ابزارهای بهره‌وری در عمل برای گزارش دادن و پیدا کردن سرنخ ها تبدیل شوند،" "هنگامی که شما تجزیه و تحلیل داده‌ها را انجام می‌دهید، می توانید ناهنجاری‌ها و الگوهایی را که با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد شده ببینید. و یک روزنامه نگار انسانی مناسب‌ترین فرد برای درک و فهمیدن آنهاست."
برگرفته از سایت نیویورک تایمز


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.