ورود تویوتا به صنعت ربات سازی

ممکن است از شنیدن اینکه شرکت تویوتا در صنعت ربات سازی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند، شگفت زده شوید. روبات‌ها و هوش مصنوعی، با ارائه ربات‌های مراقب سالمندان و معلولان و هوشمند شدن وسایل نقلیه، فرصت‌های هیجان انگیزی را برای آینده ما ارائه می‌دهند.
شنبه، 27 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
ورود تویوتا به صنعت ربات سازی
چکیده:
ممکن است از شنیدن اینکه شرکت تویوتا در صنعت ربات سازی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند، شگفت زده شوید. روبات‌ها و هوش مصنوعی، با ارائه ربات‌های مراقب سالمندان و معلولان و هوشمند شدن وسایل نقلیه، فرصت‌های هیجان انگیزی را برای آینده ما ارائه می‌دهند.
تعداد کلمات: 1055 / تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه
 

رباتهای تویوتا
 
 
در تلاش برای بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌ها، توسعه روبات‌های صنعتی برای استفاده در کشاورزی از سال 1970 آغاز شد و پس از 30 سال به سرعت پیشرفت کرد و شعار آن " غنی سازی جامعه از طریق تولید" است. تحقیقات در زمینه توسعه روبات‌هایی با توانایی استفاده از ابزارها، کمک به افراد کم تحرک یا معلول و ارائه مراقبت‌های پزشکی و پرستاری نیز مدتی است که شروع شده و هدف از این تحقیقات ساخت روبات‌هایی است که در هماهنگی کامل با جامعه زندگی کنند.

 

روبات‌هایی که شریک زندگی می‌شوند

اولین نتایج این تحقیق در سال 2005 ظاهر شد، زمانی که اولین ربات‌های پیشرفته وارد صحنه شد: Humanoid، i-foot و دو سال بعد رابینا. ربات Humanoid با توانایی حرکت و هماهنگ کردن بدن خود، می‌تواند راه برود، اشیاء را بلند کند و به طور ساده ترامپت بنوازد (به لطف انگشتان و لب خود) و در نهایت ویولن بزند. در حالی که در سال 2007، رابینا به بازار آمد که می‌تواند به کمک هوش مصنوعی خود فکر کند، اشیاء را حمل کند و حتی مکالمه کند. حتی می‌توان امیدوار بود که روزی بتواند به عنوان یک دستیار پزشک و پرستار خدمت کند. از سال 2011، اعضای جدید خانواده ربات‌ها، برای کمک به پرستاران و مراقبت کننده‌های بهداشتی و برای انجام وظایف خانه و حمل و نقل افراد ارائه شدند. این ربات‌ها برای کمک به کسانی که دچار فلج پا هستند ساخته شده و می‌توانند در راه رفتن، استفاده از پله ها و نشستن و بلند شدن از صندلی به آنها کمک کنند. از سال 2011، اعضای جدید خانواده ربات‌ها، برای کمک به پرستاران و مراقبت کننده‌های بهداشتی و برای انجام وظایف خانه و حمل و نقل افراد ارائه شدند.

ربات‌های همیار پرستار فشار فیزیکی وارد شده به پرستاران را کاهش می‌دهند و به آنها کمک می‌کند تا بیماران را از روی تخت خود بلند کنند و همچنین بیماران را قادر می‌سازند که در خانه شان به کمک ربات‌ها، حرکت کنند.
ربات همیار انسان، برای همکاری با خانواده در خانه برای بهبود کیفیت زندگی آنها طراحی شده است. بازوی شفاف و بدن تلسکوپی این ربات اجازه می‌دهد تا اشیاء و مواردی را در خانه جابه جا کند و حتی برای نظارت بیشتر می‌تواند به اسکایپ نیز متصل شود.

 

قلب و روح ربات‌ها

در سال 2013، پروژه قلب تویوتا تحت عنوان "الهام گرفتن از قلب، الهام بخش شما" اعلام شد. هدف از این پروژه جدید، انجام تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی بود که الهام بخش ساخت رباتی برای برقراری روابط با افراد است. این ربات‌ها در ارتباطات عاطفی از جمله بیان عبارات، حرکات و خاطرات شرکت می‌کنند و احساسات، علاقه و اعتماد ایجاد می‌کنند.
به عنوان بخشی از این پروژه، در همان سال، فناوری تشخیص صدا و پردازش صدای طبیعی برای Kirobo، یک ربات فضانورد ایجاد شد که بخشی از پروژه Robot Kibo بود، این پروژه تحقیقاتی مشترک توسط چهار شرکت حمایت می‌شود.
ربات Kirobo 18 ماه در یک ایستگاه فضایی بین المللی سپری کرد که در آن زمان تبدیل به اولین ربات سخنگو در فضا شد: "در روز 21 اوت 2013، این ربات یک گام کوچک در جهت آینده‌ای روشن برای همه ربات‌ها به دست آورد. او اولین مکالمه در فضا را با فضانورد JAXA به نام کوخی واکاتای انجام داد.
در نمایشگاه توکیو 2015 Kirobo یک مرحله پیشرفته‌تر و کوچکتر شده بود و با نام Kirobo Mini معرفی شد. این ربات 100 میلی متر قد دارد و شریک مهربانی برای افراد کم "ارتباط" خواهد بود تا با همراهی آنها در زندگی روزمره خود و ارتباط برقرار کردن با آنها، یک راه معنی دار برای برقراری ارتباط با افراد پیدا کند.
هنگامی که مالک ربات شروع به صحبت می‌کند، این ربات کوچک سر خود را به سمت او حرکت می‌دهد و در گفتگوهای گاه به گاه مشارکت می‌کند و به طور طبیعی سر خود را حرکت می‌دهد. Kirobo Mini می‌تواند به احساسات پاسخ دهد و حتی خواسته‌ها و رویدادهای گذشته را به یاد بیاورد. صاحبان خوش شانس این ربات‌ها از سال 2017 می‌توانند دوست جدید خود را از نمایندگی‌های منتخب ژاپنی خریداری کنند.

 

دیدگاه‌های جدید در جهان

بخشی از باور ما این است که همه باید آزادی داشته باشند، در سال 2016 یک وسیله پوشیدنی برای نابینایان و افراد مبتلا به نقص بینایی به نام Project Blaid معرفی شد که به کاربران کمک می‌کند تا بخش بیشتری از جهان را تجربه کنند که نمی‌توانند با استفاده از عصا، سگ و یا دستگاه‌های جی پی اس به دست آورند.
این دستگاه که شکل نعل اسب است و دارای دوربین‌های جانبی می‌باشد، بر روی یک شانه کاربر قرار می‌گیرد و اجسام و علائمی مانند نشانه‌ها، پله برقی، پله‌های معمولی و آرم فروشگاه‌های اطراف آنها را شناسایی می‌کند. سپس به کمک صدا، دکمه‌ها، بلندگو و ارتعاشاتی با کاربر مورد نظر ارتباط برقرار می‌کند و با کمک فن آوری بلوتوث امکان جفت شدن با گوشی‌های هوشمند را برای عملکردهای اضافی فراهم می‌کند. با اینکه Project Bled در آغاز راه خود قرار دارد اما یک چشم انداز هیجان انگیز برای آینده نابینایان را ارائه می‌دهد.

 

آینده هوش مصنوعی

سال 2015 به عنوان یک نقطه عطف در سرعت بخشیدن به هوش مصنوعی و دانش فنی رباتیک در نظر گرفته می‌شود. در این سال موسسه پژوهشی تویوتا (TRI) تشکیل شد، یک شرکت جدید با دفتر مرکزی واقع در نزدیکی دانشگاه استنفورد و یک شرکت دیگر در نزدیکی موسسه فناوری ماساچوست (MIT) تاسیس شد و هر یک از این مراکز تحقیقاتی هوش مصنوعی، در داخل دانشگاه نیز دفتر دارند.
به دنبال سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری برای شروع مطالعات- علاوه بر سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری برای ایجاد این دو مرکز، ماموریت اصلی TRI استفاده از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به تحقیق و توسعه برای کمک به چالش‌ها و مشکلات آینده است که به ایجاد یک آینده پایدار کمک می‌کند تا هرکسی بتواند زندگی امن‌تر، آزاد و بدون محدودیت را تجربه کند.

 

اهداف

هدف اولیه کمپانی تویوتا در این مسیر: کاهش احتمال تصادفات اتومبیلی؛ افزایش تحرک و کمک به افراد ناتوان و معلول و مخصوصا سالمندان است که TRI اعتقاد دارد که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی به این اهداف دست یابد و این امکان به طور قابل توجهی آینده فناوری را تغییر می‌دهد.
 

 برگرفته از سایت toyota-europe.com



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.