یخچال هوشمند چیست؟

یخچال‌های هوشمند دارای یک صفحه نمایش لمسی و توانایی اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi هستند، به علاوه اینکه چند ویژگی اضافی نیز دارند. یخچال‌های هوشمند دارای دوربین‌های داخلی، گزینه‌های خنک کننده قابل کنترل توسط کاربر و توانایی ارتباط با گوشی هوشمند یا تبلت شما در هنگامی که خارج از خانه هستید، می‌باشند. برخی از یخچال‌های هوشمند حتی می‌توانند با سایر دستگاه‌های هوشمند موجود در خانه شما ارتباط برقرار کنند؛ مانند بلندگوها، تلویزیون‌های هوشمند و حتی ماشین ظرفشویی هوشمند یا مایکروویو هوشمند.
پنجشنبه، 2 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
یخچال هوشمند چیست؟
چکیده:
یخچال‌های هوشمند دارای یک صفحه نمایش لمسی و توانایی اتصال به اینترنت از طریقWi-Fi هستند، به علاوه اینکه چند ویژگی اضافی نیز دارند. یخچال‌های هوشمند دارای دوربین‌های داخلی، گزینه‌های خنک کننده قابل کنترل توسط کاربر و توانایی ارتباط با گوشی هوشمند یا تبلت شما در هنگامی که خارج از خانه هستید، می‌باشند. برخی از یخچال‌های هوشمند  حتی می‌توانند با سایر دستگاه‌های هوشمند موجود در خانه شما ارتباط برقرار کنند؛ مانند بلندگوها، تلویزیون‌های هوشمند و حتی ماشین ظرفشویی هوشمند یا مایکروویو هوشمند.
تعداد کلمات: 1004 / تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه
 

یخچال هوشمند
 
 
 

ویژگی‌های یخچال هوشمند

یخچال‌های هوشمند دارای آپشن‌های متنوعی هستند که راحتی شما را چند برابر خواهند کرد. در حالی که ویژگی‌های دقیق آنها بر اساس نام تجاری و مدلشان متفاوت است، در اینجا یک مرور کلی بر روی برخی از ویژگی‌هایی که در یک یخچال معمولی هرگز نمی‌توانید پیدا کنید، خواهیم داشت. به یاد داشته باشید، همه یخچال‌های هوشمند دارای ویژگی‌های مشابه هم نیستند.
برای ارتباط با یخچال هوشمند می‌توانید از یک صفحه لمسی استفاده کنید:
 
  • برنامه‌های قابل استفاده برای هر عضو خانواده.
  • اعلام لیست مواد غذایی به گوشی هوشمند شما و امکان همگام سازی آن.
  • تعیین تاریخ انقضا و دریافت اطلاعیه برای استفاده از مواد غذایی تازه‌ای که در یخچال هست.
  • آپلود عکس برای نمایش
  • ایجاد پروفایل شخصی برای هر یک از اعضای خانواده برای ارسال یادداشت‌های شخصی و لیست کارهای خود.
  • می‌توانید از گزینه وایت برد برای پیام گذاشتن برای اعضای خانواده خود استفاده کنید.
  • صفحه نمایش لمسی شفاف به شما این اجازه را می‌دهد تا بدون نیاز به باز کردن درب یخچال، بتوانید داخل آن را نگاه کنید. یا با استفاده از یک تلویزیون هوشمند، از یک اتاق دیگر آشپزخانه را تماشا کنید.
داشتن صفحه لمسی تنها چیز جدیدی نیست که یک یخچال هوشمند دارد. شما همچنین می‌توانید این ویژگی‌ها را در یک یخچال هوشمند مشاهده کنید:
  • شما می‌توانید دمای هر کشو یا محفظه را سفارشی کنید.
  • یکی از قابلیت‌های جالب و استثنایی این یخچال‌ها این است که با استفاده از دوربین‌های داخلی، در حالی که در فروشگاه در حال خرید هستید می‌توانید داخل یخچال را چک کنید تا متوجه شوید که چه موادی را کم دارید و لازم است که آنها را خریداری کنید.
  • این دستگاه، هنگامی که فیلتر آب آن نیاز به تغییر و تعویض داشته باشد، هشدار می‌دهد.
  • شما می‌توانید دستگاه یخساز را با استفاده از گوشی هوشمند خود روشن یا خاموش کنید.
 
برخی از مدل‌های یخچال هوشمند، هم آب سرد و هم گرم را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید درجه حرارت مورد نظر و مقدار آبی که می‌خواهید گرم شود را انتخاب کنید و یخچال هوشمند هنگامی که آب گرم شما آماده شد، به گوشی هوشمندتان پیغام می‌فرستد. چند کمپانی حتی یخچال‌هایی به همراه قهوه ساز ساخته ‌اند که موجب صرفه جویی در فضای آشپزخانه شده و تهیه روزانه صبحانه را کمی ساده‌تر می‌کند. اگر درب آن به طور کامل بسته نشود، سنسورها پاسخ می‌دهند و به طور خودکار درب را می‌بندند تا غذای شما را تازه نگه داشته و هوای سرد از یخچال خارج نشود و مصرف انرژی افزایش نیابد.
یخچال‌های هوشمند دارای سنسورهایی هستند که به کمک آنها نیازی نیست که برای باز کردن درب یخچال از دستان خود استفاده کنید. این سنسورها با شنیدن صدای شما می‌توانند درب یخچال را باز کنند. برخی از مدل‌ها نیز دارای سنسورهایی در قسمت پایین هستند که به حرکات پا پاسخ می‌دهند تا درب یخچال را برای شما باز کنند و اگر درب آن به طور کامل بسته نشود، سنسورها پاسخ می‌دهند و به طور خودکار درب را می‌بندند تا غذای شما را تازه نگه داشته و هوای سرد از یخچال خارج نشود و مصرف انرژی افزایش نیابد.

 

نگرانی‌هایی درباره یخچال‌های هوشمند

با تمام ویژگی‌ها و قابلیت اتصالی که این یخچال‌ها دارند، بسیاری از مردم نگران این هستند که آیا خرید یک یخچال هوشمند، تصمیم هوشمندانه‌ای است یا خیر. بیایید به برخی از نگرانی‌های مشترک در میان بسیاری از افرادی که در مورد سرمایه گذاری روی یک یخچال هوشمند تردید دارند، بپردازیم.
 

یخچال‌های هوشمند خیلی گران‌تر از یخچال‌های معمولی هستند؟

در حالی که این یخچال‌ها در آغاز فروش، قیمت بالایی داشتند، اما هم اکنون قیمت آنها به طور قابل توجهی پایین آمده است، زیرا مارک‌های بیشتر و مدل‌های مختلفی در دسترس می‌باشد. انتخاب یک یخچال هوشمند نسبت به یک یخچال غیر هوشمند که دارای یک فریزر پایینی هم هست، برای یک خانواده کوچک می‌تواند از قیمت چند صد دلار تا بیش از چند هزار دلار باشد. همه اینها به مدل و برند مورد نظر شما بستگی دارد.
 

آیا کسی می‌تواند یخچال هوشمند من را هک کند و آن را از بین ببرد یا از آن به نحوی علیه من استفاده کند؟

یک نکته مهم برای یادآوری در مورد همه فن آوری‌های هوشمندی که به اینترنت متصل هستند این است که معمولا از همان Wi-Fi برای اتصال سایر دستگاه‌های خود به اینترنت، مانند تلفن هوشمند، رایانه لوحی و تلویزیون خود استفاده می‌کنید. پس سعی کنید که همیشه امنیت مودم یا روتر خود را حفظ کرده و رمز عبور پیچیده‌ای را برای پیکربندی آن استفاده کنید تا ایمنی تمام دستگاه‌های متصل شده به آن را حفظ کنید.
 

تعمیرات یخچال‌های هوشمند گران‌تر از یخچال‌های معمولی است؟

هم بله و هم خیر. هزینه تعمیر اجزای اصلی این یخچال و فریزرها مانند کویل کندانسور، فن، کمپرسور و غیره به همان قیمتی است که برای تعمیر یک یخچال و فریزر معمولی هزینه می‌شود. اما ممکن است هزینه تعمیر برای آپشن‌های جانبی به طور بالقوه بیشتر باشد، بخصوص اگر مربوط به تعمیر ویژگی‌های خاصی مانند سنسور در باز کن یا قهوه ساز یا رابط کاربری صفحه لمسی باشد. با این حال، تولید کنندگان یخچال‌های هوشمند طول عمر مفید این دستگاه‌ها را برای استفاده توسط یک خانواده معمولی، حدود 15 سال پیش بینی کرده‌اند.
 

آیا یخچال هوشمند من وقتی که یک مدل جدید بیرون می‌آید منسوخ می‌شود؟

قابلیت اتصال به Wi-Fi به این معنی است که یخچال هوشمند شما می‌تواند به روز رسانی شده و نرم افزارهای جدید و ویژگی‌های احتمالی که جدیدأ منتشر شده است را دریافت کند. یخچال هوشمند شما باید آپدیت بماند و با آخرین تکنولوژی به روز رسانی شود و اکثر شرکت‌های فن آوری، نرم افزارهای به روز رسانی شده را به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی، برای کاربران ارسال می‌کنند، بنابراین به روز رسانی باید تقریبا دائمی باشد.

برگرفته از سایت lifewire


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.