پوشاک هوشمند چیست؟

لباس‌های هوشمند دارای قابلیت‌های متنوعی هستند که هرگز در یک لباس معمولی نخواهید یافت. برخی از لباس‌های هوشمند شامل جوراب، کفش، لباس کار، لباس ورزشی، تیشرت و لباس خواب هستند که دارای خصوصیات استثنایی و فوق العاده‌ می‌باشند. مثلا لباس خواب هوشمند این قابلیت را دارد که گرما را جذب و مادون قرمز را دفع کند تا خواب راحت‌تری داشته باشید. تیشرت هوشمند نیز می‌تواند فعالیت‌های ورزشی شما را در خود ثبت کند.
سه‌شنبه، 7 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
پوشاک هوشمند چیست؟
چکیده:
لباس‌های هوشمند دارای قابلیت‌های متنوعی هستند که هرگز در یک لباس معمولی نخواهید یافت. برخی از لباس‌های هوشمند شامل جوراب، کفش، لباس کار، لباس ورزشی، تیشرت و لباس خواب هستند که دارای خصوصیات استثنایی و فوق العاده‌ می‌باشند. مثلا لباس خواب هوشمند این قابلیت را دارد که گرما را جذب و مادون قرمز را دفع کند تا خواب راحت‌تری داشته باشید. تیشرت هوشمند نیز می‌تواند فعالیت‌های ورزشی شما را در خود ثبت کند.
تعداد کلمات: 1005 / تخمین زمان مطالعه: 5 دقیقه
 
لباس هوشمند
 
 
کشف کنید که چگونه با لباس‌های خود می‌توانید زندگیتان را بهبود بخشید.
لباس‌های هوشمند اغلب به عنوان لباس‌های با تکنولوژی بالا، با پارچه‌های الکترونیکی یا پارچه‌های هوشمند یا لباس مانیتوری نامیده می‌شوند. در ساخت این لباس‌ها از فن آوری های نوینی استفاده شده است تا کارایی و خدمات آن را افزایش دهد.
برخی از لباس‌های هوشمند از پارچه‌های پیشرفته با مدارهای متقاطع استفاده می‌کنند، در حالی که سایر لباس‌های هوشمند سنسورها و سخت افزارهای اضافی را به کار می‌گیرند که قابلیت‌های هوشمندانه‌ای را ارائه می‌دهند. بسیاری از لباس‌های هوشمند می‌توانند با استفاده از بلوتوث یا Wi-Fi به یک برنامه یا یک دستگاه ثانویه متصل شوند، اما صرفأ این اتصال بی سیم برای طبقه بندی لباس به عنوان یک لباس هوشمند لازم نیست و برخی از لباس‌های هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت را ندارند.
 

برخی از لباس‌های هوشمند

با بازار رقابتی شدیدی که امروزه در دنیای مد و پوشاک وجود دارد، هوشمند شدن لباس‌ها یکی از مزیت‌هایی است که می‌تواند به پیشرفت یک برند لباس کمک کند تا در این عرصه از رقیبان خود برتری جوید. انواع شرکت‌های کوچک و بزرگ، این تکنولوژی را به لباس‌های خود اضافه کرده‌اند که باعث شده است تا لباس‌های هوشمند تقریبا در هر دسته‌ای ظاهر شوند. نمونه‌هایی از انواع مختلف لباس‌های با تکنولوژی بالا عبارتند از:
جوراب هوشمند: سنسورهای جوراب هوشمند می‌تواند تشخیص دهد که کدام قسمت از پاهای شما در طول راه رفتن بیشترین فشار را دریافت می‌کنند و می‌تواند این اطلاعات را به یک برنامه گوشی هوشمند ارسال کند.
کفش‌های هوشمند: این کفش‌ها را برخی از برندهای محدود در جهان تولید می‌کنند و تاکنون روی آنها آزمایشات موفقیت آمیزی انجام شده است.
لباس کار هوشمند: شرکت سامسونگ یک کیت لباس هوشمند ساخته است که می‌تواند کارت ویزیت دیجیتال را به اشتراک بگذارد، گوشی را در خود جای دهد و با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کند. با پوشیدن این لباس خواب گویی یک مسکن آرام بخش استفاده کرده‌اید و به طور طبیعی کیفیت خواب خود را بهبود خواهید بخشید.
لباس خواب هوشمند: لباس خواب هوشمند، گرما را از بدن مصرف کننده جذب می‌کند و در عین حال نور مادون قرمز را دفع می‌کند تا کیفیت خواب افزایش یابد و ریلکسی عضلات بهبود یابد. در نتیجه با پوشیدن این لباس خواب گویی یک مسکن آرام بخش استفاده کرده‌اید و به طور طبیعی کیفیت خواب خود را بهبود خواهید بخشید.
لوازم جانبی هوشمند: تی شرت PoloTech رالف لورن با یک برنامه گوشی هوشمند ارتباط برقرار می‌کند و می‌تواند فعالیت‌های تناسب اندام را ثبت کند و تمرین‌های جدید را به کاربران ارائه دهد.
لباس‌های هوشمند معمولی: برند تامی Hilfiger، تکنولوژی را به لباس خود اضافه کرده است تا بتواند محصولات را ردیابی کند و مشتریان را از مدت زمانی که آنها را می‌پوشند، آگاه کند. در نتیجه شما می توانید مدت زمانی که از هنگام خرید یک لباس، از آن استفاده کرده‌اید آگاه شوید و همچنین موقعیت مکانی لباس خود را ردیابی کنید.
 

کدام شرکت‌ها فناوری لباس هوشمند را تولید می‌کنند؟

تعداد روزافزونی از شرکت‌های فن آوری و مارک‌های مد، به بازار پوشاک هوشمند گام نهاده‌اند و انتظار می‌رود که آنها در صورت موفقیت در ارائه مفهوم لباس‌های هوشمند، به این عرصه ملحق شوند.
در میان برخی از مارک‌های مشهور که لباس‌های هوشمند را ارائه می‌کنند از جمله Under Armor، Levi's، Tommy Hilfiger، Samsung، Ralph Lauren و Google، شرکت‌های کوچک‌تری نیز وجود دارند که در این بازار رقابت می‌کنند و از میان آنها می‌توان Sensora، Loomia، Komodo Technologies و Hexoskin را نام برد.
در حالی که سامسونگ و گوگل به راحتی بزرگترین شرکت‌های فناوری هستند که روی لباس‌های هوشمند سرمایه گذاری می‌کنند، شرکت‌های کوچکی مانند OmSignal، BioMan و Awear Solutions نیز برند خود را با انتشار خط لباس ‌های هوشمند خود و همکاری با برندهای بزرگتر مد، مطرح می‌کنند.
 

آیا لباس هوشمند گران است؟

با توجه به هزینه افزوده شده برای تکنولوژی مورد استفاده در لباس‌های هوشمند، آنها عموما گران‌تر از لباس‌های معمولی هستند. برای مثال، قیمت یک ژاکت معمولی در حراجی ممکن است حدود 100 دلار باشد، اما قیمت یک ژاکت هوشمند می‌تواند بسته به نوع مارک مورد نظر شما بین 200 تا 500 دلار باشد.
همانند بسیاری از محصولات فن آوری و اقلام مد، مدل‌های قدیمی‌تر لباس‌های هوشمند دارای قیمت‌های پایین‌تری می‌باشند. تولید کپی ارزان از محصولات محبوب نیز شروع به ظهور کرده است و بیشتر در بازارهای آنلاین به فروش می‌رسد. طبیعتا این محصولات کپی شده، کیفیت و کارایی نمونه‌های اصلی را ندارند و شاید تنها از نظر شکل ظاهری مشابه لباس هوشمند باشند.
 

از کجا می‌توانم لباس هوشمند خریداری کنم؟

اگر خواهان خرید و پوشیدن لباس هوشمند هستید، برای خرید اغلب لباس‌های هوشمند می‌توانید از وب سایت آن برند استفاده کنید، هرچند برخی از فروشگاه‌های حراجی و فروشگاه‌های آنلاین مانند آمازون نیز برای فروش آنها وجود دارد. بعضی از فروشگاه‌های بزرگ ورزشی مانند فروشگاه‌های هوشمند Under Armor نیز این لباس‌ها را به فروش می‌رسانند، در حالی که فروشگاه‌های رسمی برند لوئیس فقط لباس‌های هوشمند خود را به فروش می‌رسانند. در هر صورت شما می‌توانید اطلاعات مراکز فروش را از سایت برند مورد نظر خود دریافت کنید.
 

آیا لباس هوشمند قابل استفاده و کاربرد است؟

واژه "Wearables" معمولا به دنبال لباس‌های مورد استفاده برای تناسب اندام مانند Fitbit Ace و یا ساعت اپل آورده می‌شود، اما اغلب برای لباس‌های هوشمند نیز استفاده می‌شود.
استفاده از این اصطلاح لزوما نادرست است، زیرا این اصطلاح واقعا به معنای فن آوری است که می‌توانید آن را بپوشید. به طور کلی، اگر از لوازم جانبی با تکنولوژی پیشرفته مانند ساعت هوشمند استفاده می‌کنید، این اصطلاح باید مورد استفاده قرار گیرد، در حالی که در مورد لباس‌های هوشمند، باید به لباس‌های پیشرفته‌ای مانند لباس شنا یا تی شرت هوشمند اشاره داشته باشند.
 

برگرفته از سایت lifewire



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما