ویژگی‌های فناوری بلوتوث

فن آوری بلوتوث به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌های صوتی و داده‌ها را بین دو یا چند دستگاه الکترونیکی تبادل کنند، با توجه به این که تمام دستگاه‌ها در فاصله کوتاهی نسبت به یکدیگر قرار دارند، راه‌های متعددی برای استفاده از فن آوری بلوتوث وجود دارد، مانند اتصال یک گوشی بی سیم به تلفن همراه خود برای برقراری تماس تلفنی در هنگام رانندگی، یا جفت شدن یک چاپگر با استفاده از بلوتوث به کامپیوتر برای عدم نیاز به استفاده از کابل‌های اضافی. در متن زیر نحوه با قابلیت های بلوتوث آشنا خواهید شد.
شنبه، 18 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
ویژگی‌های فناوری بلوتوث
 
 

شروع به کار با بلوتوث

بلوتوث یک ابزار اتصال بی سیم است که به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های خود را با هم "جفت" کنید تا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، می‌توانید هدست را با اکثر گوشی‌های هوشمند جفت کنید و این به شما این امکان را می‌دهد که بدون لمس گوشی خود، بتوانید با آن صحبت کنید. شما می‌توانید دسته کنترل بازی را به کمک بلوتوث با یک کامپیوتر یا کنسول جفت کنید و می‌توانید به کمک یک بلندگوی بلوتوث از گوشی یا لپ تاپ خود بدون نیاز به اتصال به آنها، موسیقی پخش کنید یا یک سیستم سینمای خانگی را بدون استفاده از سیم رابط در هر جایی که می‌خواهید راه اندازی کنید.
سرعت انتقال بلوتوث در حدود 24 مگابیت در ثانیه است.
 

ویژگی اول

بررسی کنید که آیا دستگاه‌های شما بلوتوث را دارند یا خیر. بلوتوث برای مدت زمان طولانی (حدود 20 سال) وارد بازار شده است و یکی از پیشگامان ارتباطات بی سیم است. تقریبا تمام لپ تاپ‌ها دارای بلوتوث هستند، اما اکثر دسکتاپ‌ها بلوتوث ندارند. بسیاری از ماشین‌های مدرن نیز دارای قابلیت بلوتوث هستند، که به شما این امکان را می‌دهد که گوشی خود را در حین رانندگی با آن جفت کنید.
تقریبا هر گوشی هوشمندی قادر به جفت شدن با دستگاه‌های بلوتوث است. بسیاری از پرینترهای جدید نیز قابلیت بلوتوث دارند و می‌توانند در سراسر اتاق به صورت بی سیم مورد استفاده قرار بگیرند.
 

ویژگی دوم

قابلیت‌های دستگاه بلوتوث خود را یاد بگیرید. هر دستگاه بلوتوث دارای ویژگی‌های تک یا چند اتصال است. به عنوان مثال، برخی از تلفن‌های همراه تنها از بلوتوث برای برقراری تماس تلفنی استفاده می‌کنند در حالی که سایر تلفن‌های همراه ممکن است به شما اجازه انتقال فایل‌ها از سایر تلفن‌های همراه را بدهند. برای اطمینان از نحوه استفاده از فن آوری بلوتوث، دستورالعمل‌های دستگاه را بررسی کنید.
 

ویژگی سوم

برای استفاده از تکنولوژی بلوتوث، باید دستگاه‌های خود را به صورت بی سیم به یکدیگر متصل کنید، که همچنین به عنوان "جفت شدن" شناخته می‌شود. فرایند جفت شدن از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است، اما به طور کلی شما یک دستگاه را روشن کرده و سپس دستگاه ثانویه به حالت جفت در می‌آید. به عنوان مثال، اگر شما هدست را به یک گوشی متصل می‌کنید، تلفن شما در حالت "جستجو و اتصال" قرار می‌گیرد و هدست به حالت "جفت شدن" قرار می‌گیرد. سپس گوشی را شناسایی می‌کند و اتصال برقرار می‌شود.
هنگام اتصال دستگاه‌ها، معمولا قبل از اینکه اتصال برقرار شود، درخواست یک پین مشاهده می‌شود. اگر دستگاهPIN  ندارد، به طور پیش فرض کد آن معمولا 0000 است.
 

ویژگی چهارم

قابلیت انتقال فایل‌ها بین دستگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌ها و اسناد را از یک دستگاه به دستگاه دیگر انتقال دهید. به عنوان مثال، اگر دوست شما یکسری تصاویر خوب را در دوربین خود داشته باشد، می‌توانید آن را با گوشی خود به صورت دستی متصل کنید تا سریعا از آنها را برای خود کپی کنید.
انتقال فایل‌ها بین تلفن‌های همراه، دوربین‌های عکاسی و دوربین‌های فیلمبرداری، کامپیوتر، تلویزیون و غیره امکان پذیر است.
 

ویژگی پنجم

از تلفن بلوتوث برای گفتگو با تلفن استفاده کنید. هدست‌های بلوتوث را می‌توان به کمک بلوتوث با بعضی از تلفن‌های همراه جفت کرد تا بتوانید بدون نیاز به در دست گرفتن گوشی همراه خود، با تلفن صحبت کنید.
 

ویژگی ششم

گوشی خود را به رایانه خود وصل کنید. اتصال بلوتوث به شما این اجازه را می‌دهد تا اتصال شبکه تلفن همراه خود را با رایانه خود به اشتراک بگذارید و به شما این اجازه را می‌دهد که اینترنت خود را بدون نیاز به اتصال به شبکه Wi-Fi مرور کنید.
 

 ویژگی هفتم

برای رانندگی ایمن از بلوتوث استفاده کنید. با فن آوری بلوتوث، در هنگام رانندگی با قرار دادن یک هدست بلوتوث را در گوش خود می‌توانید هر دو دست خود را روی فرمان نگه دارید. در برخی از کشورها، صحبت کردن با تلفن همراه در حین رانندگی غیر قانونی است و استفاده از بلوتوث به شما این اجازه را می‌دهد تا در هنگام رانندگی، بدون شکستن قوانین با تلفن همراه خود صحبت کنید.
 

ویژگی هشتم

همگام سازی داده‌ها بین دستگاه‌های بلوتوث. بعضی از دستگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند داده‌هایی مانند لیست‌های تماس، ایمیل‌ها و رویدادهای تقویم را بین یکدیگر همگام سازی کنید. این می‌تواند یک راه عالی برای همگام سازی مخاطبین تلفن خود با رایانه شما باشد یا برای انتقال اطلاعات به یک تلفن دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
 

ویژگی نهم

با کمک بلوتوث ظاهر خانه خود را بهبود بخشید. دستگاه‌های بلوتوث می‌توانند به طور قابل توجهی سبب کاهش تعداد کابل‌های درهم و برهم شوند. صفحه کلید و موس بلوتوث به شما اجازه می‌دهد تا از هر نقطه‌ای بتوانید تایپ کنید و چاپگرهای بلوتوث به شما این اجازه را می‌دهند تا چاپگر را در هر کجا که دوست دارید بدون نیاز به کابل کشیدن به رایانه خود وصل کنید.
 

ویژگی دهم

برای سفارشی کردن سینمای خانگی خود می‌توانید از دستگاه‌های بلوتوث استفاده کنید. بلندگوهای بلوتوث و کنترل‌ها می‌توانند کنترل و ارتباط با رسانه‌های شما را بسیار ساده‌تر کنند. بلندگوهای بلوتوث به شما اجازه می‌دهند یک سیستم صوتی را بدون نیاز به سیم‌های بلندگو در هر جای اتاق که مایل هستید تنظیم کنید.
 

ویژگی یازدهم

برای حفظ خانه یا ماشین خود از بلوتوث استفاده کنید. فن آوری بلوتوث در سیستم‌های ورودی بی سیم موجود است که می‌تواند درب خانه یا ماشین شما را با زدن یک دکمه روی تلفن هوشمند شما باز کند. با استفاده از این تکنولوژی دیگر مجبور نیستید دنبال کلیدهای خود بگردید!
 

برگرفته از سایت ویکی هو



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.