فناوری هوشمند برای اجاق گاز

اجاق‌های هوشمند دارای ویژگی‌های مشابهی با اجاق‌های معمولی هستند، اما دارای سایر تنظیمات جانبی و انعطاف پذیری بیشتری هستند و نیز وجود مشعل‌های القایی باعث پخت سریعتر از حالت معمول می‌شود.
جمعه، 24 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
فناوری هوشمند برای اجاق گاز

اجاق گاز هوشمند
 

تکنولوژی و فناوری هر روز پیشرفت بیشتری می‌کند و در دنیای تکنولوژی هر روز شاهد یک ابزار و وسیله جدید هستیم که زندگی را برای ما آسان تر می‌کند. خانه‌های هوشمند یکی از زمینه‌های تکنولوژی است که با استفاده از دستگاه‌های هوشمند و قابل کنترل، کار ما در خانه را کمتر و محیط خانه را دلپذیرتر می‌کند. یکی از وسایل آشپزخانه که به لطف تکنولوژی کارآمدتر و مفیدتر شده است، اجاق گاز و فر است که نسبت به انواع معمولی خود دارای قابلیت کنترل و تنظیم دما از راه دور است و در صورت اتصال آن به گوشی همراه، می‌توانید از راه دور نیز شعله اجاق گاز را کم و زیاد کرده و یا آن را خاموش و روشن کنید.

یک اجاق هوشمند دارای یک محدوده قابل کنترل الکتریکی است و شامل Wi-Fi یا بلوتوث برای اتصال به یک برنامه همراه است. این برنامه اجازه می‌دهد تا کاربران بتوانند این دستگاه را از راه دور کنترل کنند و یا عملکرد خودکار آن را تنظیم کنند. برخی نیز ممکن است دارای کنترل کننده‌های صوتی یا قابلیت ارتباط با سایر دستگاه‌های خانگی هوشمند مانند آمازون اکو یا Google Home باشند. اجاق‌های هوشمند دارای ویژگی‌های مشابهی با اجاق‌های معمولی هستند، اما انعطاف پذیری بیشتری در تنظیمات خود دارند و وجود یک مشعل القایی باعث پخت سریعتر از حالت معمول می‌شود.

 

یک اجاق گاز هوشمند چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

یک اجاق هوشمند به شبکه هوشمند خانگی متصل شده (که ممکن است شامل سایر لوازم هوشمند مانند ماشین ظرفشویی هوشمند، میکروفون هوشمند یا یخچال هوشمند باشد) و امکان استفاده از این تکنولوژی پیشرفته را برای پخت و پز بهتر فراهم می‌کند. شما می‌توانید دمای اجاق را از روی گوشی هوشمند یا رایانه لوحی خود تنظیم کنید و دیگر نیازی به رفتن پای اجاق گاز وجود ندارد.
علاوه بر این، کوره‌های هوشمند ممکن است شامل برخی یا همه این ویژگی‌ها باشند:
 
  • اتصال بهWi-Fi - برای کنترل شدن توسط گوشی‌های هوشمند و یا حتی با صدای خود، با استفاده از سخنگوی صوتی الکسا آمازون، دستیار گوگل و یا بیکس بی سامسونگ.
  • تنظیم اجاق گاز-  قبل از گرم کردن، درجه حرارت پخت و پز را تنظیم کنید، و اجاق را از هر نقطه ای که هستید، با استفاده از گوشی هوشمند خود خاموش کنید.
  • تنظیمات چرخش فر- عبارتند از پختن، کباب کردن، گرم کردن.
  • انواع مختلفی از تکنولوژی گرمایی و پخت و پز از جمله ترانسفورماتور، حرارت مادون قرمز، اضافه کردن و یا انتقال عناصر گرمایش سنتی به پخت و پز دقیق تر کمک می‌کند تا غذا به طور یکنواخت و سریع‌تر پخته شود.
  • بسیاری از مدل‌های فر هوشمند دارای چند فضای جداگانه هستند که به شما این امکان را می‌دهند که غذاهای مختلفی را در دماهای مختلف در یک زمان بپزید
  • با اتصال به برنامه‌هایی مانند Yummly مراحل مختلف دستور پخت غذا را ارائه می‌دهند و می‌توانند به طور خودکار حرارت را به درجه حرارت مناسب، تصحیح کرده تا غذا در زمان مناسب تهیه شود و سپس بر اساس دستورالعمل، اجاق گاز به طور اتومات خاموش شود.
  • چندین مدل اجاق گاز هوشمند، گزینه سوخت دوگانه را ارائه می‌دهند تا این امکان وجود داشته باشد که اجاق گاز هم با گاز کار کند و هم با برق که بهترین تجربه پخت و پز را به ارمغان می‌آورد.
  • دریافت هشدار زمانی که اجاق گاز به طور منظم حرارت بدهد و زمانی که تایمر آن خاموش می‌شود، یا اگر مشکلی در دستگاه وجود داشته باشد
  • وجود پوشش‌های مقاوم در برابر سایش، درون فر و چرخه‌های تمیز کردن داخلی
توجه: ویژگی‌های هر فر و اجاق گاز هوشمند بسته به نوع برند و مدل آن متفاوت است.
 

یک اجاق گاز هوشمند چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

اجاق گاز هوشمند یک پختن قابل تنظیم برای هر ظرف را امکان پذیر می‌کند. در حالی که اجاق گاز هوشمند بهترین درجه حرارت برای آشپزی را ارائه می‌دهد، برخی از آنها نیز الکتریکی هستند و تکنولوژی و ویژگی‌های جدیدی دارند. مشعل بخار برای گرم نگه داشتن غذا استفاده می‌شود و در مواردی استفاده می‌شود که پخت سایر غذاهای دیگر به پایان رسیده و از انرژی کمتری استفاده می‌کند.
انواع مختلفی از مشعل‌های موجود در اجاق گاز هوشمند به شما اجازه می‌دهند تا با روش‌های جدید آشپزی کنید. از جمله مشعل القایی که از انرژی الکترومغناطیسی برای طبخ غذا استفاده می‌کند و نیازی به وسایل آشپزخانه از جنس فولاد ضد زنگ و یا چدن ندارد.
مشعل بخار برای گرم نگه داشتن غذا استفاده می‌شود و در مواردی استفاده می‌شود که پخت سایر غذاهای دیگر به پایان رسیده و از انرژی کمتری استفاده می‌کند.

 

چه چیزهایی را می‌توان به یک فر هوشمند یا اجاق گاز متصل کرد؟

اگر علاقه مند به اضافه کردن وسایل هوشمند به محدوده خانه خود هستید، می‌توانید یک پلاگین هوشمند مخصوص را برای اجاق خود خریداری کنید. فر شما ابتدا باید به پلاگین هوشمند وصل شود و سپس پلاگین هوشمند به محوطه آشپزخانه وصل می‌شود. بیایید نگاهی سریع به چگونگی این پلاگین ویژه و ویژگی‌های این فن آوری‌ هوشمند بیاندازیم.
اتصال Wi-Fi اجازه می‌دهد تا آن را به هشدار گوشی هوشمند خود افزوده و آن را با شبکه هوشمند خانگی ادغام کنیم.
سازگار با گزینه‌های کنترل صدا مانند گوگل دستیار و الکسا آمازون.
با گذشت زمان، اجاق گاز دستورات پخت و پز را یاد می‌گیرد و هنگامی که اجاق گاز طولانی‌تر از حد معمول روشن است، به شما هشدار می‌دهد و هر زمان که اجاق گاز روشن و خاموش است نیز اعلام می‌کند.
با استفاده از این تکنولوژی بدون اینکه به خانه برسید می‌توانید اجاق گاز را خاموش کنید تا از آتش سوزی‌های اتفاقی جلوگیری شود.

 

نگرانی‌های مشترک در مورد فر و اجاق گازهای هوشمند


طیف قیمتی فر و اجاق گازهای هوشمند

اولین نگرانی در مورد خرید هر دستگاه مدرنی قیمت آن است. برای خرید یک فر و اجاق گاز هوشمند، باید مبلغی بین 3،000 تا 10،000 دلار برای مدل‌های بسیار بالا خریداری کنید.
 

آیا استفاده از اجاق گازهای هوشمند پیچیده است؟

با پیشرفت فن آوری‌های مختلف پخت و پز در وسایل هوشمند، این یک نگرانی قابل فهم است. در حالی که قابلیت‌های فرعی این دستگاه هوشمند به شما اجازه می‌دهد برخی از گزینه های پخت و پز را سفارشی کنید، استفاده از بخش‌های مختلف این اجاق مانند پختن، مرغ گردان، و گرم کردن آن نیز بسیار ساده است.
 
برگرفته از سایت lifewire


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.