11 وسیله هوشمند که شاید از وجود آن بی‌خبر باشید

وسایل و دستگاه‌های هوشمند می‌توانند به کمک شما بیایند و آسایش شما را افزایش دهند، تخت خواب هوشمند، درب هوشمند، برس هوشمند و مسواک هوشمند برخی از این وسایل هستند که در این متن با آنها بیشتر آشنا خواهید شد.
جمعه، 24 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
11 وسیله هوشمند که شاید از وجود آن بی‌خبر باشید

دستگاه‌های هوشمند خانگی
 

با افزایش محبوبیت دستگاه‌های هوشمند خانگی، این وسایل به بخش بزرگی از بازار مصرف کنندگان تبدیل شده‌اند. در حالی که ممکن است با برخی از بزرگترین محصولات موجود مانند زنگ هوشمند خانه و یا درب گاراژ آشنا شده باشید، دنیایی از دستگاه‌های خانگی هوشمند نیز وجود دارد که شما احتمالا هرگز از وجود آنها با خبر نبوده‌اید. در این مقاله با یازده دستگاه هوشمند آشنا می‌شوید که می‌توانید از آنها در خانه خود استفاده کنید.
 

تخت خواب هوشمند

تخت خواب هوشمند یک کاربرد رایج از تکنولوژی‌های هوشمند است و برای افرادی که به دنبال بهبود عادت‌های خواب خود هستند، مناسب است. این تخت به شما این امکان را می‌دهد که خواب خود را کنترل کنید و به طور خودکار تنظیمات مربوط به سفتی و درجه حرارت تخت را انجام دهید.در حالی که تخت‌های Fitbit یا Jawbone می‌تواند میزان خواب شما را اندازه گیری کند، یک تخت خواب هوشمند اطلاعات بیشتری را به شما می‌دهد. این تخت به شما این امکان را می‌دهد که خواب خود را کنترل کنید و به طور خودکار تنظیمات مربوط به سفتی و درجه حرارت تخت را انجام دهید. هر روز صبح در مورد اینکه شب قبل چقدر خوابیدید، حتی به تلفن هوشمندتان گزارش می‌دهد. اگر فکر می‌کنید بیخوابی شما با بررسی داده‌ها درمان می‌شود، یک تخت هوشمند می‌تواند راه حل خوبی برای شما باشد.
 

توالت هوشمند

یک توالت هوشمند دارای ویژگی‌های فراوانی از قبیل صندلی و پوشش متحرک، فیلتر ضدعفونی کننده، صندلی گرم و بلندگوهای بلوتوث است که می‌تواند بهداشت توالت شما را تضمین کند.
 

درب گاراژ هوشمند

اگر شما در مورد بسته بودن درب نگران هستید و احتمالا چند بار به خانه بازگشته‌اید تا دوباره چک کنید که آیا درب گاراژ بسته است یا خیر، این درب‌های هوشمند برای شما مناسب است. همه اینها به راحتی با استفاده از یک درب گاراژ هوشمند، که می‌تواند با بقیه مجموعه خانه هوشمند شما همگام سازی شود، امکان پذیر است. این به شما این امکان را می‌دهد که درب خود را از هر نقطه‌ای از طریق گوشی هوشمند خود باز کنید و آن را ببندید. شما حتی می‌توانید اعلان‌هایی را هنگام باز کردن یا بسته شدن درب خود دریافت کنید.
 

جا تخم مرغی هوشمند

این موضوع را تحت عنوان "نمی‌دانید تخم مرغ دارید یا خیر" و "آیا لازم به خرید آن هست یا خیر" می‌توان بیان کرد. به طور مفهومی، جا تخم مرغی هوشمند یک دستگاه مفید است که با گوشی هوشمند شما هماهنگ می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که وقتی در داخل سوپر مارکت هستید بتوانید چک کنید که چند تخم مرغ دارید و آیا نیاز به خرید مجدد دارید یا نه.
 

مسواک هوشمند

اگر شما نمی‌خواهید شش ماه منتظر بمانید تا دندانپزشکتان به شما بگوید که به خوبی از دندان‌هایتان محافظت کرده‌اید یا خیر، یک مسواک هوشمند ممکن است همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید. مسواک هوشمند با استفاده از سنسور حرکتی، شتاب سنج و ژیروسکوپ، چگونگی سلامت دندان‌هایتان را بررسی می‌کند و برنامه‌های بازخوردی در مورد نحوه انجام مسواک زدنتان، به شما ارائه می‌دهد.
 

برس هوشمند

این یکی ممکن است کمی باعث تعجب شما شود، اما یک برس موی هوشمند در واقع خیلی بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال این برس از میکروفون و سنسورهایی برای تعیین سلامتی موهایتان استفاده می‌کند. همچنین الگوهای ریزش مو را دنبال می‌کند و گزارش کاملی همراه با توصیه‌های مربوط به یک برنامه مناسب را به گوشی هوشمند شما ارسال می‌کند.
 

توستر هوشمند

هیچ چیزی بدتر از نان سوخته نیست و با داشتن یک توستر هوشمند، شما هرگز نیاز پیدا نخواهید کرد که دوباره یک نان را تست کنید. محصولاتی مانند توستر هوشمند با یک دکمه کار می‌کنند و نان درون خود را مانند یک آسانسور پایین و بالا می برند و این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا سریعا بتوانید نان‌های تست شده خود را بررسی کنید.
 

فیدر هوشمند برای حیوانات خانگی

آیا شما فراموش کرده‌اید که به حیوان خانگی خود غذا بدهید و یا همیشه برای انجام این کار کسی در خانه نیست؟ فیدر هوشمند حیوانات خانگی یک گزینه عالی برای شماست. با اتصال این وسیله به گوشی هوشمند خود، می‌توانید حیوانات خانگی را از راه دور تغذیه کنید و تعیین کنید که چقدر آنها بخورند و مصرف آنها را اندازه گیری کنید. اگر حیوان خانگی شما دچار اضافه وزن است، این فیدر به شما در ردیابی و تنظیم رژیم غذایی حیوان خانگی خود بر اساس میزان فعالیت، سن و وزن وی کمک می‌کند.
 

چنگال هوشمند

در حالی که یک چنگال هوشمند ممکن است به نظر برخی شبیه به شوخی باشد، اما برای کسانی که می‌خواهند عادت‌های بد غذایی خود را رفع کنند، می‌تواند مناسب باشد. چنگال هوشمند بر سرعت غذا خوردن شما نظارت می‌کند و به شما یادآوری می‌کند که با یک سرعت آرام غذا بخورید. همچنین به شما نشان می‌دهد چگونه غذا را کامل بخورید. آرام غذا خوردن شما را سالم نگه می‌دارد و چنگال هوشمند می‌تواند در این امر به شما کمک کند.
 

ماهیتابه هوشمند

یک ماهیتابه هوشمند می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر غذا درست کنید! سنسورهای تعیین وزن و دمای موجود در آن به شما کمک می‌کنند تا بخش‌های مختلف آشپزی خود را پیگیری کنید و پخت غذا برای شما جذاب‌تر شود.
 

سنسور هوشمند تشخیص آب گرفتگی

سنسورهای تشخیص آب گرفتگی هنگامی که در خانه شما آب جمع می‌شود به شما هشدار می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید در زمانی که خارج از منزل هستید، آب گرفتگی در خانه به شما اطلاع داده شود، حسگر هوشمند تشخیص آب گرفتگی برای شما مناسب است. سنسور تشخیص آب گرفتگی به خوبی این مورد را بررسی می‌کند و به شبکه Wi-Fi شما متصل می‌شود و می‌تواند در هر زمانی آب گرفتگی را تشخیص دهد و پیام آن را به گوشی هوشمند شما ارسال کند. این سنسور به هاب هوشمند نیاز ندارد و می‌تواند با استفاده از IFTTT نیز متصل شود.
 

راهنمای گجت‌های هوشمند

بسیاری از دستگاه‌های موجود در این فهرست ممکن است در نگاه اول غیر ضروری به نظر برسند، اما همه آنها برای کمک به حل مشکلات واقعی ما طراحی شده‌اند. داستان این است که اگر شما مشکلی داشته باشید، این احتمال وجود دارد که با یکی از این دستگاه‌های هوشمند بتوان برای حل آن اقدام کرد.
 

برگرفته از سایت lifewire



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.