مروری بر حملات تروریستی علیه مسلمانان در غرب

حملات ضدمسلمانی در چند سال گذشته در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای رو به افزایش است.
يکشنبه، 26 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
مروری بر حملات تروریستی علیه مسلمانان در غرب
حملات ضدمسلمانی در چند سال گذشته در سراسر جهان به طور فزاینده‌ای رو به افزایش است.

به گزارش راسخون به نقل از الجزیره؛ روز جمعه، کشتار حداقل 49 عبادت‌کننده مسلمان در دو مسجد نیوزیلند، یکی از حملات ضد مسلمانی اخیر در کشورهای غربی و تقریبا بدترین آنها رقم خورد.

پژوهشگران گزارش داده‌اند که افزایش حملات ضداسلامی در انگلیس، کانادا و ایالات متحده آمریکا به نسبت دیگر کشورها رشد فزاینده‌ای در چند سال اخیر داشته است.

در اینجا به برخی از مرگبارترین‌های آنها می‌پردازیم:

آمریکا – آگوست سال 2016: امام جماعت مسجدی در نیویورک و همراهش توسط مهاجمی مورد حمله قرار گرفتند و در یکی از خیابان‌های شلوغ کنار مسجد کویینز (مسجدی که در آن نماز خواندند) به صورت فجیعی کشته شدند. پلیس گفت این جنایت، جرم ناشی از نفرت (جرم یا جنایتی است که محرک اولیهٔ آن تعصبات یک فرد باشد. این جرم هنگامی رخ می‌دهد که یک فرد مجرم هدف یک قربانی رابه دلیل عضویت (یا عضویت درک شده) در یک گروه اجتماعی یا نژاد خاص هدف قرار می‌دهد) بوده است. مهاجم دستگیر و مجرم شناخته شد.
 
سوئیس – دسامبر سال 2016: یک مرد 30 ساله وارد مسجدی در مرکز زوریخ شد و شروع به شلیک به فردی که در حال چای خوردن پس از نماز عصر بود، کرد. در این حمله تروریستی سه فرد زخمی شدند.

یکی دیگر از مسلمانان نیز در همان روز و توسط همان مجرم کشته شد. مشکوک فرار کرد، ولی بعدها جسد وی کنار رودخانه‌ای در نزدیکی‌هایی مسجد پیدا شد.
 
کانادا – ژانویه سال 2017: الکساندر بیسنتنت 27 ساله،  شش  نمازگزار را در یکی از مساجد شهر کبک کشت و چندین نفر دیگر را مجروح کرد.

در این کشتار یکی از قربانیان در هنگام ممانعت از ورود مهاجم به مسجد کشته شد. 19 نفر نیز در هنگام تیراندازی این مهاجم زخمی شدند.

آمریکا – مه سال 2017: در یک قطار در شمال غربی ایالت اورگان آمریکا فردی با فریادهای نژادپرستانه سعی در اذیت و آزار زنی داشت که با مداخله دو مرد برای حمایت آن زن مواجهه شد. در این درگیری او، آن دو مرد را با چاقو به قتل رساند.

مهاجم یک فرد 35 سال مسیحی بود. در این درگیری یک نفر دیگر نیز به طور جدی مجروح شد.
 
انگلیس – ژوئن سال 2017: یک مرد 48 ساله در لندن با راندن ون به سمت عبادت‌کنندگان که هنگام خروج از مسجد پس از اقامه نماز عشاء بودند  به آنها حمله کرد. وی یک فرد را کشت و 9 نفر دیگر را نیز زخمی کرد.
 
این مهاجم 48 ساله در هنگام حمله فریاد می‌زد: «من می‌خواهم تمام مسلمانان را بکشم...» این فرد به دلیل حمله تروریستی‌اش به 43 سال حبس محکوم شد.
 
اسپانیا – اوت سال 2017: شمار این گونه جرایم در اسپانیا پس از حمله تروریستی مرگبار به بارسلونا و کمبریلز روند رو به افزایشی گرفته است؛ برای مثال بمب‌گذاری و بی‌حرمتی به مساجدی همچون گرانادا، فوئنلابرادا، لگرنیو و سویا.

سه مراکشی در نابارا اسپانیا به طرز وحشیانه‌ای مورد حمله قرار گرفتند؛ این در حالی است که یک زن مسلمان نیز در مقابل متروی شهر مادرید توسط یک مهاجم مجروح شد.
 
 

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.