رمز عبور چیه؟

کار کلید، باز کردن در بسته است. زمانی که کلید در اختیار داشته باشید، می‌توانید با خیال آسوده و در کمترین زمان ممکن، درها را باز کنید و به اهداف خود برسید؛ اما وقتی کلید نباشد و ندانید که کجا دنبالش بگردید، آن وقت دردسرها شروع می‌شود.
دوشنبه، 27 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
رمز عبور چیه؟
کلیدها و قفل‌ها

کار کلید، باز کردن در بسته است. زمانی که کلید در اختیار داشته باشید، می‌توانید با خیال آسوده و در کمترین زمان ممکن، درها را باز کنید و به اهداف خود برسید؛ اما وقتی کلید نباشد و ندانید که کجا دنبالش بگردید، آن وقت دردسرها شروع می‌شود. هر کسی راهی جلوی پای شما می‌گذارد، یکی می‌خواهد بدون کمترین زحمتی، درب را بشکنید و وارد شوید، دیگری دنبال کلید مشابه می‌گردد و کسی هم ممکن است شما را دعوت به صبر و تحمل کند تا قدری بیشتر دنبال کلید باشیم. همه دردها بر سر بی‌کلیدی است!
 
شاه‌کلید

زندگی مانند یک خانه بزرگ است که درهای گوناگونی دارد. هر کدام از درها بر روی عده‌ای باز شده و برای عده‌ای بسته است. مثلا ممکن است کسی در این خانه بزرگ، در اتاق تحصیلاتش باز باشد؛ اما اتاق قهرمان شدن برایش بسته بماند. برای گشودن همه این درها، نیازمند تلاش به همراه کلید آن در هستیم. گاهی برخی از درها بدجوری بسته می‌‌شود. یعنی قفلی سخت در مقابل ما قرار می‌گیرد که نمی‌دانیم چگونه آن را باز کنیم. در این شرایط، هر چه به این طرف و آن طرف می‌زنیم، بی‌فایده است. گاهی تمام تلاش خود را می‌کنیم؛ ولی نتیجه نمی‌گیریم. اینجا، جایی است که باید از کلید اصلی استفاده کرد. کلیدی که به همه قفل‌ها بخورد و بتواند تمام آنها را باز کند. این کلید، فقط دست خداوند است که با آن، بانک غیبی خود را که همه موفقیت‌ها در آن است، به روی ما می‌گشاید و راهی جلوی ما باز می‌کند که فکرش را هم نمی‌کردیم. به این آیه توجه کنید: «وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لا یَعْلَمُها إِلاَّ هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلاَّ یَعْلَمُها وَ لا حَبَّةٍ فی‏ ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلاَّ فی‏ کِتابٍ مُبینٍ‏؛ و کلیدهاى غیب، تنها نزد اوست. جز او [کسى‏] آن را نمى ‏داند، و آنچه در خشکى و دریاست مى ‏داند، و هیچ برگى فرو نمى ‏افتد مگر [اینکه‏] آن را مى ‏داند، و هیچ دانه ‏اى در تاریکی‌هاى زمین، و هیچ تر و خشکى نیست مگر اینکه در کتابى روشن [ثبت‏] است.» (انعام: 59)
 
به خدا اعتماد کن!

این روزها زیاد از اعتماد به نفس می‌شنویم. همه ما می‌خواهیم با اعتماد به خود، کارهای بزرگی بکنیم. اشکالی هم ندارد. می‌توانیم با این برداشت صحیح که خداوند به من توانایی‌هایی داده و از من انتظار دارد آنها را خوب استفاده کنم، از امتیاز اعتماد به نفس استفاده کنیم. اما جالب است بدانید که آموزگاران اعتماد به نفس در دنیا، خودشان گفته‌اند که یکی از انواع اعتماد به نفس‌ها، اعتماد به نفس معنوی است. معنایش این است که برخی از کارها، تنها از راه اتصال به قدرت خداوند انجام شدنی است و این کار هم با خواستن کلید حل مسائل از پرودگار انجام می‌شود.
 
کلید روزی

روزی ما با محاسبات پیچیده‌ اما در ساده‌ترین شکل هر روز به دست ما می‌رسد. گمان می‌کنیم خودمان هستیم که این روزی را به دست آورده‌ایم. این حرف تا حدودی درست است ولی روزی اصلی و حتی همانی که با تلاش ما به دست می‌آید، نیازمند یک امضا از سوی مدیر کل هستی است که خداوند نام دارد. زمانی که اجازه رسیدن خوراکی، پوشاک، پول، موفقیت، دانش و هر چه که روزی مادی و معنوی به حساب می‌آید از سوی خداوند داده نشود، هیچ سودی نصیب ما نمی‌شود. کلید کم و زیاد شدن روزی هم دست کسی جز خداوند نیست.«لَهُ مَقالیدُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ یَشاءُ وَ یَقْدِرُ إِنَّهُ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلیمٌ‏؛ کلیدهاى آسمان ها و زمین از آنِ اوست. براى هر کس که بخواهد روزى را گشاده یا تنگ مى‏ گرداند. اوست که بر هر چیزى داناست.» (شورى:12)

ممکن است این کلید با یک واسطه به دست ما برسد؛ مثلا خداوند کسی را در زندگی ما قرار دهد که عامل پیشرفت‌ها ما گردد.
 
رمز عبور

با این توضیح الان می‌توانیم متوجه شویم که با اجازه گرفتن از خداوند، می‌توانیم درها را باز کنیم. این اجازه مانند یک رمز عبور، از حروف خاصی تشکیل شده است که ما را به دنیای موفقیت وارد می‌کند. رمز عبور را به خاطر بسپارید: «ب س م ا ل ل ه ا ل ر ح م ن ا ل ر ح ی م». این رمز ساده ولی اسرار آمیز در تمام کارهای کوچک و بزرگ، کاربرد دارد و می‌تواند دنیایی تازه را روی ما بگشاید. این کلید معنوی که از سوی خداوند در اختیار ما قرار گرفته، بسیاری از قفل‌ها را باز می‌کند. اکنون که در ابتدای سال تحصیلی قرار گرفته‌اید، بهتر است از این رمز عبور به خوبی استفاده کنید تا موفقیت‌های چشمگیر خود را البته با چاشنی تلاش، شاهد باشید. این جمله از قدیم سر زبان‌ها بوده است:

بسم الله الرحمن الرحیم/ هست کلید در گنج حکیم

نویسنده: ابراهیم اخوی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.