چمدان هوشمند چیست؟

چمدان هوشمند قابلیت اتصال به گوشی همراه شما را دارد و وزن بارهای موجود در چمدان و موقعیت مکانی آن را به شما اطلاع خواهد داد و دارای قفل الکترونیکی و ضد سرقت می‌باشد.
دوشنبه، 5 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
چمدان هوشمند چیست؟

چمدان هوشمند
 

با داشتن چمدان هوشمند دیگر هیچ گاه آنها را گم نخواهید کرد.
چمدان هوشمند یکی از بهترین پیشرفت‌های تکنولوژی برای سفر است که به کمک اتصال به تلفن همراه می‌توان استفاده‌های زیادی از آن کرد. این تکنولوژی می‌تواند به شما کمک کند تا موقعیت چمدان خود را در طول سفرهای طولانی و بارگیری کالاهای خود بدانید و حتی از سرقت آن جلوگیری کنید. اما چند چالش نیز در این زمینه وجود دارد.
 

چمدان هوشمند چیست؟

به ساده ترین زبان ممکن، چمدان هوشمند، چمدانی است که دارای قابلیت‌های تکنولوژیکی مانند موارد زیر می‌باشد:
  • قابلیت شارژ دستگاه
  • ردیابی با GPS
  • قفل الکترونیکی
  • کنترل از راه دور، کنترل برنامه‌ها
  • اتصال به بلوتوث
  • اتصال به Wi-Fi
  • اتصالات الکترونیکی
 
معمولا، چمدان هوشمند دارای جنس سخت و محکمی است و می‌تواند ترکیبی از این ویژگی‌ها را داشته باشد. این باعث می‌شود که با اتصال آن به دستگاه تلفن همراه خود، بتوانید قفل‌های تایید شده توسط TSA گوشی هوشمند خود را کنترل کرده، وزن آن را محاسبه کرده و موقعیت مکانی آن را با استفاده از GPS ردیابی کنید.
برخی از چمدان‌ها حتی از قابلیت شارژ خورشیدی برخوردارند و از RFID برای جلوگیری از سرقت هویت برخوردار هستند و در صورتی که در ناحیه‌ای قرار داشته باشید که نمی‌توانید به اینترنت متصل شوید، از Wi-Fi پرتابل استفاده می‌کنند.
 

چالش‌های استفاده از تکنولوژی پیشرفته در چمدان هوشمند

در حالی که با داشتن یک چمدان هوشمند می‌توانید در سراسر کشور یا حتی در سراسر جهان سفر کنید با اطمینان از این که می‌‌توانید وسایل خود را به راحتی پیدا کنید و از آنها محافظت کنید، یک مشکل وجود دارد: خطوط هوایی در مورد چمدان‌های هوشمند و جدید، همچون شما هیجان زده نیستند!
مشکل این است که باتری‌های لیتیوم یونی که در چمدان‌های هوشمند استفاده می‌شوند، دارای خطر آتش سوزی، به ویژه در هواپیما هستند. در نتیجه، سازمان‌های نظارتی در زمینه حمل و نقل هوایی مانند انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) و سازمان بین المللی هواپیمایی (ICAO) توصیه می‌کنند که باتری‌های لیتیوم یونی در محفظه بارگیری هواپیما ذخیره نشوند. چرا که کنترل کمتری بر محفظه بارگیری انجام می‌شود و این باتری‌ها ممکن است آتش بگیرند و آسیب‌های ویرانگری را ایجاد کنند.
به منظور کاهش این خطرات، یاتا توصیه می‌کند که شرکت‌های هواپیمایی تا 15 ژانویه 2018 اجازه استفاده از چمدان‌های هوشمند با باتری‌های لیتیومی را لغو کنند. انتظار می‌رود ایکائو نیز از سال 2019 به دنبال آن باشد، اما برخی از خطوط هوایی، از جمله امریکن ایرلاین، خطوط هوایی آلاسکا و خطوط هوایی دلتا، قبلا ممنوعیت این چمدان‌های هوشمند را اتخاذ کرده‌اند.
 

چمدان هوشمند شما غیرقابل استفاده نشده است

آنچنان که گفته شد به نظر نمی‌رسد که چمدان‌های هوشمند کاملا غیرقابل استفاده باشند. در حالیکه مقررات سختگیرانه‌تری برای چمدان‌های هوشمند در حال اجرا است، اما لازم است بدانید که آنها تنها برای چمدان‌های هوشمندی هستند که دارای باتری‌های لیتیوم یونی می‌باشند که قابل تعویض نیستند و این امر گزینه‌های بسیاری را برای استفاده از این چمدان‌ها فراهم می کند تا به شما اجازه دهد که در هنگام مسافرت، وسایل خود را ردیابی، بارگیری و مدیریت کنید. الزامات جدید تنها به این معنی است که باتری‌های لیتیوم یونی باید قابل جدا شدن باشند حتی از چمدان دستی. اگر شما می‌خواهید یک چمدان هوشمند خریداری کنید، دقت کنید که باتری آن قابل برداشتن باشد، تا زمانی که چمدان در محفظه بار ذخیره می‌شود بتوانید باتری آن را بردارید و آن را در داخل کابین نگه دارید.
چمدان هوشمند با باتری‌های لیتیوم یونی قابل برداشتن، تا زمانی که باتری می‌تواند به سرعت و به راحتی برداشته شود، برای سفر مناسب است. اگر می‌خواهید چمدان را از این نظر بررسی کنید، باید بتوانید باتری آن را بردارید. اگر شما می‌خواهید یک چمدان هوشمند خریداری کنید، دقت کنید که باتری آن قابل برداشتن باشد، تا زمانی که چمدان در محفظه بار ذخیره می‌شود بتوانید باتری آن را بردارید و آن را در داخل کابین نگه دارید.

بعضی از تولید کنندگان چمدان‌های هوشمند، مانند Hey، شروع به ساخت چمدان هوشمند کرده‌اند که با استفاده از باتری‌های سه گانه‌ای که برای چک کردن ایمن هستند ساخته می‌شود. این چمدان‌ها شارژ کمکی برای اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند شما را ندارند، اما این اجازه را می دهند تا شما قفل قابل کنترل از راه دور و حتی آلارم آن را بتوانید با گوشی خود کنترل کنید و اگر بیش از حد از چمدان خود دور شوید بر روی گوشی خود یک نوتیفیکشن دریافت خواهید کرد.
هنگامی که نسبت به اجازه استفاده از چمدان هوشمند خود شک دارید، وب سایت شرکت هواپیمایی که با آن سفر می‌کنید را بررسی کنید و به یاد داشته باشید که باید سایر خطوط هواپیمایی را که شما ممکن است در طول سفر خود از آنها استفاده کنید را چک کنید. هریک از خطوط هواپیمایی لیست چمدان‌های دستی و چمدان‌های بزرگ مجاز در پروازهای خود را معمولا در یک صفحه که مخصوص اطلاعات مربوط به بار است، نمایش می‌دهند.
 

تگ GPS چمدان‌های هوشمند یک گزینه عالی است

مسافران امکان استفاده از این گزینه را دارند که به جای استفاده از چمدان هوشمند از تگ GPS چمدان هوشمند استفاده کنند. این تگ‌های چمدان به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از سنسورهای ایمن بتوانید از طریق یک برنامه قابل نصب بر روی گوشی هوشمندتان بر چمدان خود نظارت کنید و چمدان خود را ردیابی کنید.
Dynotag ها یک نمونه عالی از تگ چمدان هوشمند هستند: آنها می‌توانند اطلاعات شخصی و اطلاعات پزشکی را در خود ذخیره کنند و حاوی اطلاعات دقیق و اطلاعات مسافرتی می‌باشند و می‌توانند بر روی تقریبا هر چیزی که به ردیابی نیاز دارد استفاده شوند. این تگ‌ها از باتری استفاده نمی‌کنند اما اطلاعات خود را به یک سرویس دیگر ارسال می‌کنند تا بتوانید اطلاعات آن را هر زمان که دسترسی به اینترنت پیدا کردید، بازیابی کنید.
 

مسافرت با چمدان هوشمند دارای تکنولوژی پیشرفته

چمدان هوشمند یک پیشرفت قابل توجه در تکنولوژی سفر است. فقط مطمئن باشید که در هنگام خرید چمدان هوشمندی را انتخاب ‌کنید که دارای باتری باشد که به راحتی قابل جدا شدن است. این بدان معناست که هیچ ابزاری برای جدا کردن آن از چمدان لازم نیست.
اگر درمورد اینکه آیا یک شرکت هواپیمایی خاصی دارای ممنوعیت استفاده از چمدان‌های هوشمند در خطوط هواپیماهای خود می‌باشد یا خیر شک دارید، و اینکه می‌خواهید بدانید چه محدودیت‌هایی برای آن وجود دارد، می‌توانید وب سایت آن شرکت هواپیمایی را بررسی کنید.

 

برگرفته از سایت lifewire



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.