ناشناس

نماز صبح هام داره قضا میشه" تو رو خدا کمکم کنید.

سلام نماز صبح هام داره قضا میشه. تو رو خدا کمکم کنید. چاره ای برایم بیندیشید. تو رو خدا کمکم کنید ناراحتم از این بابت.
پنجشنبه، 15 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نماز صبح هام داره قضا میشه" تو رو خدا کمکم کنید.

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 18 ساله )

سلام نماز صبح هام داره قضا میشه. تو رو خدا کمکم کنید. چاره ای برایم بیندیشید. تو رو خدا کمکم کنید ناراحتم از این بابت.


مشاور: مجید محمدی

با سلام
یکی از نکات مهم در رابطه با عبادات مسئله ی معرفت و شناخت خداوند است هر چقدر انسان خداوند و جایگاه او را بیشتر بشناسد معرفتش بیشتر می شود وهر چه معرفت افزون تر باشد عبادات به موقع و با عشق وعلاقه ی بیشتری انجام می گیرد و انسان برای رسیدن لحظات نمازثانیه شماری می کند. و اما عوامل تأثیرگذار در بیداری برای نماز صبح
1. با وضو خوابیدن: انسان قبل از خوابیدن مناسب است که وضو بگیرد و بخوابد.
2. به نیت عبادت خوابیدن: از خدا بخواهید که خدایا نیت می کنم که فردا برای عبادت تو صبح بیدار می شوم و تو را عبادت می کنم.
3. استغفار هنگام خواب: هنگام خواب از گناهانی که در طول روز انجام داده ایم استغفار کنیم چرا که ازجمله عواملی که باعث می شود انسان برای نماز صبح بیدار نشود انجام گناه در روز قبل می باشد که استغفار در شب باعث رفع این مشکل می گردد.
4. قرائت آیه آخر سورة کهف و آیه این است (قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحى إِلَیَّ أَنَّما إِلهُکُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَمَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا یُشْرِکْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً)]
5. زود خوابیدن: برای زود بیدار شدن ما باید شب زود بخوابیم چرا که هر فردی به طور متوسط در شبانه روز به 8 ساعت خواب نیاز دارد و اگر بخواهیم برای نماز صبح بیدار شویم باید ساعت خواب خود را تغییر داده و زودتر بخوابیم تا بتوانیم صبح به راحتی از خواب بیدار شویم.
6. جلوگیری از پرخوری: پرخوری در همة اوقات مذموم می باشد خصوصاً در شب چرا که بدن انسان سنگین شده و باعث می شود که صبح به سختی از خواب بیدار شود.
7 . در طول روز مراقب باشید هر قدر اعمال و رفتار شما به صلاح و سداد، خیر و نیکى منطبق‏تر و موافق‏تر باشد توفیقات شما در امور معنوى بیشتر خواهد بود.
8. قبل از خواب اعمال آن را انجام دهید، براى این منظور مفاتیح‏ الجنان را بگشائید و اعمال قبل از خواب را بر حسب حال و به میزان وقتى که دارید انجام دهید.
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.