عقب افتادگی قاعدگی، علل و درمان آن (بخش دوم)

پس از فهمیدن دلایل و عوارض عقب افتادگی قاعدگی، در این بخش به برخی از راه حل های امیدوار کننده و طبیعی همچون استفاده از آناناس، جعفری، آلوئه ورا، زردچوبه و ... برای به دست آوردن چرخه قاعدگی منظم اشاره کرده ایم.
شنبه، 17 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عقب افتادگی قاعدگی، علل و درمان آن (بخش دوم)
دانه های کنجد برای قاعدگی منظم مفید هستند. این یک درمان خانگی است که از زمان های خیلی قدیم استفاده می شده است و تاثیر بسیار خوبی بر روی بدن دارد.
 

5. آناناس میوه ای شگفت انگیز برای درمان عقب افتادگی قاعدگی

آناناس یک میوه شگفت انگیز است که با آنزیم های طبیعی، مواد مغذی و عناصرش می تواند چرخه قاعدگی شما را تنظیم کنند و می تواند گرفتگی عضلات در قاعدگی را تسکین ببخشد. این ماده شگفت انگیز به سادگی تمام مسائل قاعدگی شما را درمان می کند.

روش استفاده از آناناس:
  • کمی آناناس را ببرید و آنها را در مخلوط بریزید.
  • کمی آب اضافه کنید و مخلوط کنید. آب آناناس خوشمزه را آماده کنید.
  • آن را در لیوان بریزید و هر روز بنوشید!
  • این نوشیدن هم سالم است و هم خوشمزه و راهی برای تنظیم پریود شماست و نیز روشی برای تنظیم جریان خون!


6. درمان عقب افتادگی قاعدگی با پاپایا :

پاپایاهای نابالغ و رسیده بسیار مفید هستند برای تسکین پریود و همچنین برای مبارزه با پریودهای نامنظم. این میوه با مواد مغذی و عناصری غنی شده است که می تواند با عدم تعادل هورمونی یا دلایل دیگر این مشکل مبارزه کند. این عنصر شگفت انگیز را امتحان کنید و به زودی پریود منظمی خواهید داشت.

روش استفاده از پاپایا:
  • هر روز 1 کاسه پاپایا را بخورید و این امر روی پریودهای شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت.
  • همچنین، می توانید 1 لیوان آب پاپایا نرسیده را روزانه برای مبارزه با نامنظمی قاعدگی خود بنوشید.
  • گرفتگی و درد در طول قاعدگی به زودی کاهش می یابد!


7. ورزش منظم و کاهش وزن راهی برای درمان عقب افتادگی قاعدگی

ثابت شده است که افزایش شدید وزن و یا چاقی می تواند باعث عقب افتادگی پریود شود ؛ همچنین، سطح BMI بالا یا پایین می تواند به عقب افتادگی پریود منجر شود. در چنین مواردی می توانید سعی کنید وزن کم کنید و ورزش های خود را تنظیم کنید. برای انجام ورزش هایی مانند شنا،  پیاده روی، پریدن طناب و غیره بروید و وزن تان را کم کنید. این کار ها به تنظیم کردن وزن و BMI شما در تنظیم قاعدگی کمک می کند.
 

8. عقب افتادگی قاعدگی را با مصرف دانه کنجد درمان کنید

دانه های کنجد برای قاعدگی منظم مفید هستند. این یک درمان خانگی است که از زمان های خیلی قدیم استفاده می شده است و تاثیر بسیار خوبی بر روی بدن دارد. به طور کلی، مشکلات قاعدگی و عقب افتادگی پریود ناشی از عدم تعادل هورمونی است و دانه های کنجد به تولید هورمون ها کمک می کند و این دانه ها دوره ها و جریان خون شما را تقویت می کند و بدن شما را سالم نگه می دارد.

روش استفاده از دانه کنجد:
  • دانه های کنجد را بجوشانید و خشک کنید.
  • این دانه ها را در یک مخلوط کن بریزید و 1 قاشق نیشکر را به آن اضافه کنید.
  • هر روز صبح، این مخلوط خوشمزه را با معده خالی مصرف کنید و تفاوت را احساس کنید.
  • این روش به سادگی همه مسائل مربوط به عقب افتادگی پریود را درست می کند و همچنین درد قاعدگی خود را به سرعت بهبود می بخشد!


9. آلوئه ورا گیاهی عالی برای تنظیم چرخه قاعدگی

ژل آلوئه ورا یک عنصر بسیار جذاب است که می تواند چرخه قاعدگی شما را با ترشح هورمون های مورد نیازتان تنظیم کند ؛ این ژل، تخمک گذاری و سیستم های متابولیک شما را تقویت می کند که همین ممکن است باعث عقب افتادگی پریود بوده باشد.

روش استفاده از ژل آلوئه ورا:
  • در یک شیشه کمی آب ولرم اضافه کنید.
  • 1 قاشق آلوئه ورا و نیم قاشق عسل اضافه کنید.
  • این ترکیبات را مخلوط کنید و بنوشید به زودی چرخه قاعدگی شما را تنظیم می کند و عقب افتادگی پریود را کنترل می کند.


10. تنظیم چرخه قاعدگی با زردچوبه

زردچوبه یک آنتی اکسیدان عالی است که غنی از مواد مغذی و عناصر ارگانیک می باشد و می تواند چرخه قاعدگی را تقویت و آن را تنظیم کند ؛ زردچوبه دارای خواص و عناصر ضد باکتریایی است که می تواند هورمون های شما را متعادل کند.

روش استفاده از زردچوبه:
  • یک لیوان پر از شیر بردارید.
  • 1/4 قاشق پودر زردچوبه را در شیر اضافه کنید.
  • نصف قاشق عسل را به شیر اضافه کرده و مخلوط کنید.
  • از این شیر گرم و خوشمزه لذت ببرید و دوره های خود را با این تنظیم کنید.


11. ماساژ با روغن گرم درمانی برای عقب افتادگی قاعدگی

اگر فکرمی کنید ماساژ فقط برای تسکین و آرامش بدن است، بهتر است بدانید که این یک راه عالی برای مبارزه با گرفتگی های قاعدگی، جریان خون کم، دوره های نامنظم و خیلی چیزهای بیشتر است ؛ ماساژ های روغن گرم بر روی شکم شما به سادگی مانند جادو کار می کنند و شما احساس عالی خواهید داشت!

روش استفاده از روغن های گرم:
  • یک روغن اساسی یا روغن زیتون را انتخاب کنید. کمی روغن را حرارت داده و شکمتان را با این روغن با حرکات دایره ای و با فشار ماساژ دهید، برای 20 تا 30 دقیقه.
  • این درمان شگفت انگیز به سادگی منجر به بهبود جریان خون می شود و همچنین به تنظیم قاعدگی کمک می کند.
  • مبارزه با قاعدگی نامنظم با استفاده از این تکنیک سریع و عالی بسیار موثر است!


آیا این درمان های عقب افتادگی قاعدگی بدون عوارض جانبی هستند؟!

همه ما قبل از تلاش برای درمان، نگران عوارض جانبی آنها هستیم و این بسیار مهم است با این حال، این درمان ها با تمام مواد تشکیل دهنده آنها، آزمایش شده اند و مفید هستند. همچنین، این مواد طبیعی هستند که غنی از مواد مغذی مختلف و عنصر قابل تنظیم هستند و می توانند پریودها را تنظیم کنند. این مواد دارای اثرات قابل ملاحظه ای بر مسائل مربوط به قاعدگی به صورت موقت یا دائم هستند اما به یاد داشته باشید، هر چیزی که بیش از حد استفاده شود می تواند به بدن آسیب برساند، با اینکه طبیعی و ارگانیک باشند. بنابراین برای مصرف این درمان ها را توصیه می شود به اندازه استفاده کنید، و نه بیش از حد برای مبارزه زودتر حل کردن مشکل، این کارها نتایج بزرگی در بدن شما ایجاد خواهد کرد.
 

آیا باید به دلیل عقب افتادگی پریودی ام نگران باشم؟

  • بله، اگر دوره های شما بیش از 35 روز تأخیر داشته باشد یا خونریزی شدیدی به نسبت به حالت طبیعی داشته باشید، در این صورت چیزی وجود دارد که نیاز به درمان دارد.
  • اگر دوره های شما تا 1-2 هفته پس از تاریخ به تأخیر بیفتد، کاملا طبیعی است. و می توان آن را به راحتی با درمان های خانگی بالا را درمان کرد.
منبع : سایت نمناک


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.