بهداشت و اختلالات جسمانی در کودکان نه ساله

برای حفظ سلامتی کودکان در هر سنی که هستند، لازم است مراقبت هایی صورت گیرد. در این نوشتار به بیان برخی نکات در مورد بهداشت و نیز اختلالات جسمانی کودکان نه ساله می پردازیم. با ما همراه باشید.
يکشنبه، 18 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بهداشت و اختلالات جسمانی در کودکان نه ساله
گاهی در سنین ۸ و ۹ سالگی دچار بازگشت بیماری می شوند و همچنان برای مدت طولانی بیمار می شوند.
 

بهداشت و اختلالات جسمانی

در مجموع کودک ۹ ساله از یک سلامتی عمومی و ایده آل بهره مند است. سرما خوردگی او کوتاه مدت است. کودکانی که قبلا مشکلاتی در ناحیه گوش، شش و کلیه هایشان داشته اند، گاهی در سنین ۸ و ۹ سالگی دچار بازگشت بیماری می شوند و همچنان برای مدت طولانی بیمار می شوند. بعضی از کودکان خستگی آشکاری را ابراز می دارند و نیازمندند که از این خستگی رهایی یابند. بسیاری از کودکان از سردردها و دردهای روده ای شکایت می کنند، این بیماری ها اغلب زمانی آغاز می شوند که والدین از کودکان خود انجام کاری را می خواهند که مورد علاقه آنان نیست.

هدر دادن انرژی ماهیچه ای

هدر دادن انرژی های بسیار مشخصی که سیر قهقرایی طی می کنند، در ۹ سالگی بسیار مشخص هستند. به ندرت بعضی از کودکان به مکیدن انگشت خود و گاهی انگشت دیگران مشغول می شوند. این کودکان از مشاهدات والدین خود در روش دندانساز که عبارت است از چسباندن قطعه پلاستیکی نوک تیز به سقف دهان و قالب گیری کردن پیروی می کنند. خصوصا به نظر می رسد که پسرها نیاز دارند که انرژی های مازاد خود را هدر بدهند، غالبا یکدیگر را کتک می زنند و به نظر می رسد که نمی توانند دائما از زدن ضربه های ناگهانی خودداری کنند. کودک 9 ساله به غرولند کردن ، اخم کردن و دوباره گفتاری مطلبی در بعضی شرایط حساس است. آزاد کردن انرژی های ماهیچه ای ، بیشتر از ویژگیهای کودک ۹ ساله است که به صورت حرکت های کوچک ارائه می شود، او پوست خود را گاز می گیرد، دست در موهای سرش می کند یا پاهایش را روی زمین می کشد.
 

منبع: کتاب روان شناسی کودک
نویسنده: آرنولدژسل، اف-ال ایلگ


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.