چگونه خوشبخت ترین همسر دنیا باشیم؟ (بخش اول)

کسانی که دوست دارند همسر خوشبختی باشند، باید تلاش کنند تا باید ها و نباید های را در زندگی خودشان پیاده کنند. این نوشته را بخوانید و زندگی خود را متحول بسازید.
دوشنبه، 19 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سجاد رستمی چورتی
موارد بیشتر برای شما
چگونه خوشبخت ترین همسر دنیا باشیم؟ (بخش اول)
زن کانون مهر و محبت است و بهترین کلید همسرداری را محبت می داند. زن سعادت خویش را در زندگی، مهر و محبت شوهر می داند.
 

با این روش ها خوشبخت ترین همسر دنیا شوید

تصمیم دارم همسرم را در همه حال همراهی کنم و به نوعی تنها همراه همیشگی همسرم باشم. شاید این طرز فکر را شما هم داشته باشید و می‌خواهید بدانید چه نکاتی را باید در زندگی رعایت کنید تا به این هدف تان برسید.
اگر به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اید، با رعایت نکات ساده و در عین حال، بسیار حساس زیر، می توانید از زندگی تان لذت برده و برای همسرتان، همراهی همیشگی باشید.
باید به خودتان قول دهید که از این لحظه کاملا مسئولیت سعادت زندگی مشترک تان را به عهده بگیرید و همه توجه تان را به اصلاح خود و تلاش برای ساخت رابطه ای بهتر و بهتر معطوف کنید. این را به یاد داشته باشید که اگر همه هم و غم شما اصلاح طرف مقابلتان باشد شکست خورده و ناامید خواهید شد، تنها کسی که قادرید رفتار و کردارش را کنترل کنید خودتان هستید.
در هر رابطه دوستانه رشته ای واکنش وجود دارد. اگر شما رفتار خود را تغییر دهید همسر شما هم متقابلا رفتار خود را تغییر خواهد داد. (1) 
 

1. هدفی مشترک را در نظر بگیرید

با هم فکری برای خود و همسرتان، هدف مشترکی داشته باشید و برای رسیدن به آن، یکدیگر را کمک کنید.
زمانی که شما برای خودتان هدفی را در نظر داشته باشید می‌توانید با تلاش، به آن دست پیدا کنید.
 

2. خودخواه و خودرای نباشید

 به نظر همسرتان هم توجه داشته باشید، تا بتوانید لذت های معنوی را درک کنید.
اگر خودخواه باشید و به نظرات یکدیگر احترام نگذارید، زندگی شما رنگ آرامش را نخواهد دید. پس برای آرامش زندگی تان هم که شده سعی کنید به نظرات هم احترام بگذارید و تنها خودتان را نبینید. 
 

3.عیب های خود را ببینید

فقط به دنبال عیب جویی از همسرتان نباشید، عیوب خود را نیز رفع کنید و این را بدانید که هیچ انسانی کامل نیست باید به هم  کمک کنیم که ایرادهای شخصیتی خودمان را برطرف کنیم.
همه ما دارای عیب و ایرادی هستیم. همه ما عادت های غلطی داریم که باعث رنجش دیگران می شود. خیلی از اینها را باید بپذیریم همانگونه که انتظار دارید طرف مقابل  هم ایرادهای شما را بپذیرد.
نیازی نیست هر روز به هم یادآوری کنیم که دارای چه عیب های هستند .باید برای اصلاحش به هم کمک کنیم.
 

4. قدرشناس باشید

قدر محبت های پدر، مادر، همسر و دوستان تان را بدانید و سپاس گزار الطاف خداوند باشید تا به تقدیرهای او راضی شوید. آن چه مورد رضایت خداوند نیست را انجام ندهید تا اطمینان و عزت نفس بیشتری بیابید.
 

5. اهل عمل و مسئولیت پذیری باشید

 به جای توقع داشتن از دیگران، به فکر انجام مسئولیت ها و وظایف خود باشید.
 

6. احترام متقابل 

به ارزش های اعتقادی و فرهنگی یکدیگر احترام بگذارید و فضای خانواده را به گونه ای شکل دهید که انسان ساز باشد. اگر دوست دارید که خوشبختی به سراغ شما بیاد، به تمام تفاوت های موجود، احترام بگذارید. 

نکته: زن کانون مهر و محبت است و بهترین کلید همسرداری را محبت می داند. زن سعادت خویش را در زندگی، مهر و محبت شوهر می داند. محبت باعث تحکیم روابط زناشویی می شود و رفتار شوهر در افزایش مهر و محبت از ناحیه همسر، بسیار مهم و قابل توجه است. چون او تشنه محبت است.(2)
خانواده محیط امنی است که در آن، چه فرزندان و چه خود پدر و مادر می‌توانند روح، فکر و ذهن خود را در این محیط امن و قابل اعتماد، سالم نگه دارند و رشد بدهند. وقتی خانواده سست شد، نسل‌هایی که همین طور پشت سر هم می‌آیند، بی‌حفاظ‌ هستند.(3)
خانواده ای که در بین پدر و مادر، احترام حفظ شود آن خانواده تبدیل به محیط امن خواهد شد. خداوند در قرآن کریم می فرماید: «با همسران خود با نیکی و مهربانی معاشرت کنید و از بی عدالتی و خشونت بپرهیزید.(4)
 

7. مثبت بیندیشید و اضطراب را از خود دور سازید

 اگر بپذیرید هر کاری از جانب خداوند خیر است، در زندگی اضطراب نخواهید داشت.
 

8.هرگز دشنام ندهید و جدال نکنید

بحث و جدل، آتش کینه را در دل شعله ور ساخته و حرمت میان زن و شوهر را خدشه دار می کند.
رسول اکرم (صلی الله علیه و آله ): خَیرُکُم خَیرُکُم لأهلِهِ وَأَنَا خَیرُکُم لأَِهلى ما أَکرَمَ النِّساءَ إلاّ کَریمٌ وَلا أَهانَهُنَّ إلاّ لَئیمٌ
بهترین شما کسی است که براى خانواده اش بهتر باشد ، و من از همه شما براى خانواده ام بهترم ، زنان را گرامى نمى دارد ، مگر انسان بزرگوار و به آنان اهانت نمى کند مگر شخص پَست و بی مقدار. (5)
 

 9. شناخت حساسیت های همسر

حساسیت های رفتاری همسرتان را بشناسید و به آنها اهمیت دهید تا موجب بروز اختلال در روابط تان نشود.
 

10. پیش از صحبت، تفکر کنید

هر گاه حرفی می زنید، از قبل، به عواقب آن فکر کنید تا بعد، شرمنده و پشیمان نشوید. یا توجه به شرایط روحی و جسمی همسرتان حرف بزنید و از پرحرفی بپرهیزید.

ادامه دارد...
سجاد رستمی چورتی

پی نوشت 
[1] کتاب از عشق تا ثروت، مرضیه فاطمی، فرمت: PDF، صفحه 5 و 6
[2] مهدی اقبال، هنر همسرداری، مشهد: پیام کلیدر، 1391 چاپ اول، صفحه 18.
[3] مقام معظم رهبری. خطبه عقد 76/5/20
[4] قرآن کریم، سوره نساء، آیه 19.
[5] نهج الفصاحه، صفحه 243. ح 1520


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.