ناشناس

می خوام تغییر رشته بدم" باید چیکار کنم؟

سلام. من دیپلم ناقصم یعنی نظام قدیمی. میخوام ادامه تحصیل بدم. رشته م برق صنعتیه میخوام برم تربیت بدنی چه کار کنم؟ ممنون میشم جواب بدین.
سه‌شنبه، 20 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

می خوام تغییر رشته بدم" باید چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 22 ساله )

سلام. من دیپلم ناقصم یعنی نظام قدیمی. میخوام ادامه تحصیل بدم. رشته م برق صنعتیه میخوام برم تربیت بدنی چه کار کنم؟ ممنون میشم جواب بدین.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.

تربیت بدنی یا physical education  یعنی تربیت همه ابعاد وجودی انسان از طریق تمرینات بدنی. رشته تربیت بدنی دراصل یک میان رشته ای است و در شاخه علوم انسانی قرار می گیرد. برای ورود به رشته تربیت بدنی دو راه وجود دارد:

1- از طریق هنرستان های تربیت بدنی

2- از طریق شاخه نظری دبیرستان ها

برای راه اول شما بعد از پایه نهم(اول دبیرستان) می توانید درخواست پذیرش در یکی از هنرستان های تربیت بدنی استانتان را بدهید که برای ورود  یک سری شرایط لازم است که در ادامه شرح خواهم داد. معمولا هنرستان های تربیت بدنی جدا از سایر هنرستان ها هستند و دارای امکانات اختصاصی ورزشی هستند. در روش دوم شما باید دیپلم یکی از رشته های نظری(ریاضی , علوم تجربی , انسانی و ...) را بگیرید سپس در کنکور سراسری شرکت کنید و رشته تربیت بدنی را انتخاب کنید. برای تغییر رشته نیز شما دو مطلب اساسی وجود دارد اول بحث اجراییات و قوانین آن که لازم است به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه و قوانین را مطلع شوید و دیگر بحث علاقه و استعداد شما. برای اینکه از بین موضوعاتی که بیان نمودید بهترین و درست ترین انتخاب را داشته باشید نیاز دارید تا علاقه و استعداد خود را شناسایی نماید. جهت پیدا نمودن زمینه استعداد خود می توانید از طرق مختلف اقدام نمایید.

1- با مراجعه به گذشته خود و ارزیابی آن می توان فهمید که استعداد و علاقه ما در کدام زمینه بوده است و تمایل به انجام چگونه حرفه و شغلی را داشته ایم و در چه فعالیتهایی موفقیت چشمگیری داشته ایم.

2 - می توان از ارزیابی دیگران در مورد خودمان کمک بگیریم.زیرا دیگران مانند والدین یا دوستان و کسانیکه ارتباط بیشتری با ما دارند از زاویه دیگری می توانند فعالیتهای ما را ارزیابی نموده و تشخیص دهند ما در کدام زمینه ها موفق تر هستیم.

3- کشف استعداد، علایق و خودشناسى، با توجه به پیشرفت علوم مختلف به ویژه در قلمرو روان‏شناسى در عصر حاضر، امرى ممکن و شدنى است. شما مى‏توانید با مراجعه به یکى از کلنیک‏هاى روان‏شناسى و یا مشاوره و راهنمایى، با اجراى تست‏هاى شخصیت، استعداد و هوش، به مجهول مورد نظر برسید و گم شده خود را به دست آورید، چون نتیجه آزمون تست‏ها شما را در شناسایى و کشف علایق و استعداد کمک خواهد نمود.

4- و اگر نمرات دروس ادبیات، هنر و... بهتر است نشان می دهد استعداد شما بیشتر آمادگی یادگیری دروس علوم انسانی را بیشتر دارد و نباید به رشته های فنی مهندسی بروید. بنابراین دو عامل علاقه و موفقیت تحصیلی در سال های گذشته تا حدود زیادی حاکی از استعداد و توانمندی هر فرد می تواند.

موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.