آخ­ جون سرگرمی (شماره اول)

چوب پنبه ­ای را داخل لیوان آب می­ اندازیم، چوب پنبه غوطه ­ور می­ شود و از یک طرف به طرف دیگر می­ رود. یک راه ساده وجود دارد تا چوب پنبه در وسط لیوان، روی سطح آب قرار بگیرد. برای این کار تنها آب، چوب پنبه و لیوان در اختیار شما قرار دارد. آیا می ­توانید این چوب پنبه را بدون حرکت در وسط آب نگه دارید
دوشنبه، 26 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
آخ­ جون سرگرمی (شماره اول)

 معماهای دوست داشتنی

1- چوب پنبه ­ای را داخل لیوان آب می­ اندازیم، چوب پنبه غوطه ­ور می­ شود و از یک طرف به طرف دیگر می­ رود. یک راه ساده وجود دارد تا چوب پنبه در وسط لیوان، روی سطح آب قرار بگیرد. برای این کار تنها آب، چوب پنبه و لیوان در اختیار شما قرار دارد. آیا می ­توانید این چوب پنبه را بدون حرکت در وسط آب نگه دارید؟

2- مردی به مهمانی رفت. او نوشیدنی خود را قبل از این­که کامل خنک شود، سریع نوشید و به سرعت مهمانی را ترک کرد و به خانه رفت. تمام افرادی که در آن مهمانی نوشیدنی خورده بودند؛ یکی پس از دیگری بر اثر مسمومیت فوت کردند. به نظر شما چرا آن مرد زنده ماند؟

3- این شعر را معنی کنید.«اُشتر بِمرد از لاغری از بس چربی بسیار داشت/ وقت غروب نزدیک شام نه در زمین نه درهوا»


معرفی سایت

این هم یک سایت جالب برای افرادی که دوست دارند ارسال و دریافت فکس کنند، بدون نیاز به دستگاه فکس، خط تلفن و نصب نرم افزار.
http://fax.ir/

 
آخ­ جون سرگرمی (شماره اول)


جدول سودوکو

آخ­ جون سرگرمی (شماره اول)


دومینو

به دومینوهای چیده شده نگاه کنید. آیا می ­توانید با توجه به منطق موجود در این تست هوش، آخرین قطعه­ ی دومینو را مشخص کنید؟

آخ­ جون سرگرمی (شماره اول)


تست هوش

به شکل نگاه کنید. با توجه به منطق موجود در شکل، گزینه ­ی صحیح را انتخاب نمایید.

آخ­ جون سرگرمی (شماره اول)


پاسخ­ های آخ­ جون سرگرمی

معماهای دوست داشتنی

1- دلیل این­که چوب پنبه داخل لیوان غوطه ­ور است و از یک سمت به سمت دیگر می ­رود این­ است که، آب در کناره­­ های لیوان خاصیت چسبندگی دارد. برای این­که چوب پنبه درمرکز سطح لیوان قرار گیرد، باید لیوان را تا جایی که امکان دارد پر از آب کنیم، در این صورت آب حالت گنبدی شکل به خود می­ گیرد و بالاترین نقطه­ ی آن در وسط قرار دارد. این نقطه همان جاییست که چوب پنبه قرار می­ گیرد.

2- ماده ­ای که سبب مسمومیت افراد حاضر در مهمانی شده است؛ در قالب­ های یخ نوشیدنی بوده. مرد نوشیدنی خود را قبل از این­که یخ آن کاملاَ آب شود نوشیده است. به تدریج با آب شدن قالب­ های یخ، سم وارد نوشیدنی شده و مهمانان را مسموم کرده است.

3-  شتری از لاغری مرد. چون بار زیادی از چربی روی دوشش بود و هنگام غروب، نزدیک شهر شام (سوریه) روی قایق بود!

 

پاسخ جدول سودوکوی شماره­ ی قبل

آخ­ جون سرگرمی (شماره اول)


دومینو

به­ جای علامت سوال، شماره­ ی 3 قرار می ­گیرد.

در هر قطعه( مجموع نقاط)، افزایشی 3 تایی داریم و در قطعه­ ی بعدی یک عدد از این مجموع کم می ­شود؛ به همین ترتیب تا قطعه­ ی آخری که باید به مجموع 9 دست پیدا کنیم.

 

تست هوش

شماره ­ی 3
نویسنده: فاطمه سادات میرامامی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.