معرفی کتاب «ده قرار مهم برای زندگی مشترک»

کتاب ده قرار مهم برای زندگی مشترک، به قلم سوزان دیوید و کلودیا آرپ و کارت و ناتل براون، دو زوج مشاور خانواده، و ترجمه اکرم قیطاسی توسط انتشارات صابرین منتشر شده است. این کتاب، یک جلد از مجموعه کلیدهای همسران موفق است که می­کوشد با نگاهی کاربردی به نیازها و مسائل زندگی مشترک، چه در مرحله انتخاب همسر و چه در دوران پس از ازدواج، بپردازد.
پنجشنبه، 2 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حدیثه اسفندیار
موارد بیشتر برای شما
معرفی کتاب «ده قرار مهم برای زندگی مشترک»

مقدمه

این کتاب شامل موضوعات جالب و بدیعی است که به افرادی که قرار ازدواج گذاشته‌اند کمک می‌کند با در میان گذاشتن امیدها و آرزوها، پذیرش تفاوت‌ها، پیوستگی، ایجاد صمیمیت معنوی، ارزیابی رابطه، گرامیداشت عشق و دیگر مطالب مهم، درک بهتری از ازدواج خود داشته باشند.

معرفی کتاب ده قرار مهم برای زندگی مشترک
درکتاب حاضر به ده موضوع مهم که اساس مشکلات و همینطور همدلی ­های همسران را طی سال­های زندگی مشترک تشیل می­ دهند، پرداخته شده است. این مطالب به زوج­هایی که در آستانه ازدواج هستند کمک می­ کند تا قبل از زندگی مشترک درک و شناخت بهتری از خود و همسرخود داشته باشند و با شناخت کاملتری زندگی خود را آغاز نمایند.

هر یک از فصل‌های کتاب به موضع یک قرار مهم پرداخته که می‌تواند پس از ازدواج، در روند عشق و مسیر زندگی زوج‌ها بسیار تأثیرگذار باشد و به آنها کمک کند تا به شناخت بهتری از خود و فرد مقابل دست یابند. درواقع در این کتاب ده موضوع مهم مطرح شده است که شناخت و توافق بر آنها میان فرد و همسر آینده اش می تواند بسیاری از مسائل پس از ازدواج را تحت تاثیر قرار دهد.
.

این قرارها به صورتی برنامه ریزی شده اند که به افرادی که نامزد کرده ­اند یا قصد ازدواج دارند، کمک می­کنند تا رابطه ­شان را با همسر آینده­ شان ارزیابی کنند و دریابند که امکان برداشتن گام بعدی وجود دارد یا خیر؟ درواقع این قرارها کمک می­ کند تا مطمئن شوند که برای ازدواج کاملا آماده اند یا نه؟

از سوی دیگر هرقرار به زوجین کمک می­ کند تا بر یک مهارت خاص که برای ازدواجی موفق لازم است، متمرکز شوند. آن­ها خواهند آموخت که چگونه ارتباط بهتری برقرار کنند و تفاوت ­ها را تشخصیص دهند و از پس آنها برآیند. درواقع این قرارها برپایه توصیه­ های دقیق محققان امر ازدواج و کسانی که در پی برنامه ­ریزی موثر در مورد ازدواج و قبل از آن بوده ­اند، شکل گرفته است.

قرار اول: مطرح کردن امیدها،آرزوها و انتظارات
این قرار به شما کمک می­کند به خواسته­ های خود نگاهی بیندازید و ببینید کدام یک واقع گرایانه هستند. در این قرار زوجین تصمیم می گیرند از خواسته ها و انتظارات خود با طرف مقابل صحبت کنند.

قرار دوم: پذیرش تفاوت­ها
قرار دوم به­گونه ای طراحی شده است که به زوجین کمک می­کند شباهت­ها و تفاوت­های یکدیگر را برای داشتن زندگی ایده آل، بهتر درک کنند. درواقع ارزیابی و پذیرفتن تفاوت­ها، سنگ­بنای یک زندگی زناشویی مستحکم است.

قرار سوم: ارتباط و اتصال
درحال حاضر ممکن است ارتباط برقرار کردن کار ساده­ای باشد، اما زوج­ها طی سال­ها و مراحل مختلف ازدواج، می­گویند که ثابت شده است ارتباط صحیح برقرار کردن، یکی از سه مهارت مهمی است که به زوج­ها کمک می­کند تا پس از ازدواج با یکدیگر ارتباط نزدیک و صمیمانه داشته باشند.

قرار چهارم:حل مشکلات به صورت یک زوج
قرار چهارم برای کمک به زوجین طراحی شده است تا روش­­های صادقانه حل مشکلات را از طریق کار کردن روی مشکلات به صورت مشترک به آن­ها بیاموزد.

قرار پنجم:مدیریت مالی
بیشتر زوج­ها در ابتدای زندگی خود تاحدی در امورمالی با مشکل روبه­رو می­شوند؛ این قرار به آن­ها کمک می­کند درمورد خواسته­ها و بررسی روش کنترل امور مالی پس از ازدواج به توافق برسند.

قرار ششم:ترک کردن و پیوستن
این قرار به زوجین کمک می­کند تا خانواده و اجداد و خواسته های یکدیگر را برای ارتباط با خانواده طرف مقابل، بهتر درک کنید.

قرار هفتم:گرامیداشت صمیمیت و عشق
این قرار به زوج­ها کمک می­کند تا عشق و صمیمیت را بیش از پیش در زندگی مشترک خود تقویت کنند. آنها با این قرار به یدیگر متعهد می­شوند که برای یکدیگر وقت بگذارند و درباره جنبه­های مختلف زندگی عاشقانه و چگونگی رسیدن به علائق و خواسته های متفاوت خود صحبت کنند.

قرار هشتم: شناخت نقش دوطرف و برنامه ریزی برای خانواده
این قرار به زوجین کمک می­کند به صورتی صریح و صادقانه، درمورد خواسته­هایشان در زمینه نقش دوطرف در ازدواج و چگونگی مشارکت در کارهای روزمره خانه و وظایف زندگی صحبت کنند.  همچینن فرصت مناسبی را درمورد برنامه­ریزی برای خانواده در سال­های آینده فراهم می­کند.

قرار نهم: ایجاد صمیمیت معنوی
صمیمیت معنوی نزدیکی حسی با خداوند است که به نزدیکی عاطفی ما با یکدیگر کمک می­کند. درواقع بعد معنوی ازدواج، یک منبع تغذیه برای رشد و سلامت زندگی مشترک است. هیچ عامل دیگری به یکی شدن و حس معنادار هدف در زندگی مشترک، بیش از تعهد مشترک به کشف معنوی کمک نمی­کند.

قرار دهم: انتخاب ازدواجی هدفمند
یک هدف در زندگی مشترک، مقصدی است که زوجین توافق کرده­اند در جهت رسیدن به آن تلاش کنند. درواقع تعیین اهداف ازدواج به زوجین کمک می­کند تا علایق و آرزوهایشان در مورد ازدواج تحقق یابد.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.