لاک و سوهان زدن ناخن

تمام بقاياي لايه رويي ناخن را با رطوبت رساني که توسط يک تکه گاز يا پنبه آغشته به پاک کننده کوتيکل است برطرف نماييد. گاز را بر روي ناخن خود نگه داريد پس از چند ثانيه به سمت پايين حرکت دهيد . گه گاهي گاز آغشته به پاک کننده کوتيکل را عوض کنيد تا سطح ناخن کاملا تميز شود. اگر زير ناخن يا زير پوست اطراف ناخن هنوز پاک نشده بود بوسيله يک تکه چوب خلال دندان و قدري پنبه آغشته به مواد پاک کننده تميز کنيد.
پنجشنبه، 26 شهريور 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لاک و سوهان زدن ناخن
لاک و سوهان زدن ناخن
لاک و سوهان زدن ناخن






تمام بقاياي لايه رويي ناخن را با رطوبت رساني که توسط يک تکه گاز يا پنبه آغشته به پاک کننده کوتيکل است برطرف نماييد. گاز را بر روي ناخن خود نگه داريد پس از چند ثانيه به سمت پايين حرکت دهيد . گه گاهي گاز آغشته به پاک کننده کوتيکل را عوض کنيد تا سطح ناخن کاملا تميز شود. اگر زير ناخن يا زير پوست اطراف ناخن هنوز پاک نشده بود بوسيله يک تکه چوب خلال دندان و قدري پنبه آغشته به مواد پاک کننده تميز کنيد.
با استفاده از يک سوهان ناخن خود را کوتاه کرده يا لبه آزاد ناخن را صاف کنيد . بياد داشته باشيد که حرکت سوهان بايد از گوشه هاي ناخن به سمت مرکز ناخن باشد نه به شکل رفت و برگشت چرا که اين کار لايه هاي ناخن را خرد کرده و در نتيجه ناخن شما ورقه ورقه خواهد شد. شکل ايده آل لبه ناخن بايد نمايشگر شکل کوتيکل ناخن شما باشد. کوتيکل بيضي شکل = ناخن بيضي شکل.
لايه بردار کوتيکل را بر روي ناخن بماليد با روغن يا لوسيون تمام سطح کوتيکل را آغشته کنيد. سپس ناخن ها را در ظرف شناور soaking dish فرو کنيد ولي بيش از 3 دقيقه نگه نداريد. اگر خودتان مانيکور را انجام مي دهيد هر بار يک دستتان را داخل ظرف شناور فرو کنيد . اگر بيش از 3 دقيقه درون ظرف شناور نگه داريد باعث ورم کردن و متورم شدن ناخن هايتان مي شود و وقتي که صفحه ناخن به حالت اوليه خود برگردد تمام لاک که بر روي ناخن خود زده ايد ترک خورده و خراب خواهد شد.
اگر ناخن هاي شما از قبل خشک و ورقه ورقه هستند پس بايد مانيکور روغن داغ را بر روي ناخن خود انجام دهيد. انگشتان را از داخل ظرف شناور بيرون آوريد و به وسيله يک چوب خلال دندان يا لايه بردار فلزي کوتيکل پوست اطراف کوتيکل را از اطراف صفحه ناخن دور کنيد. حتما بايد حرکت اين وسيله از پايين به سمت پوست اطراف کوتيکل باشد، چون ممکن است بافت ناخن آسيب ببيند. بياد داشته باشيد که تنها کاري که شما بايد انجام دهيد برداشتن پوست اضافي اطراف کوتيکل است نه از بين بردن لايه هاي جديد ناخن و يا صفحه خود ناخن. تمام اين کار ها را بر روي 5 انگشت يک دستتان انجام دهيد سپس بر روي دست ديگرتان همين مراحل را پياده نماييد.
با نگه داشتن انبر کوتيکل يا قيچي ناخن در يک دست بقاياي پوست اطراف ناخن را جدا کنيد. هرگز پوست زنده خود را نبريد . مواظب باشيد تا فقط بافتهاي مرده پوست را جدا کرده و از ناخن دور کنيد. اگر پوست مرده و يا بافت بي جاني در اطراف ناخن شما وجود ندارد نيازي به اينکار نيست.
با استفاده از يک خلال دندان زير ناخن ها را تميز کنيد. يکبار ديگر متذکر مي شويم فشار زيادي به بافت زير ناخن وارد ننماييد چرا که در غير اينصورت لايه محافظ ناخن و پوست زير ناخن صدمه ديده و باعث شکستگي لايه هاي ناخن مي شوند. هر گونه پارگي يا شکستگي بين صفحه ناخن و بستر ناخن باعث ورود باکتري هاي ميکرو اورگانيسم شده و در نتيجه ايجاد عفونت مي نمايد.
در اين مرحله شايد دلتان بخواهد که با استفاده از لوسيون پوست اندازي کار لايه برداري را بر روي پوست خود انجام دهيد. پس مقداري از اين لوسيون را به کف دستتان بماليد و يا يک ماساژ ملايم بر روي دستان و انگشتها اين کار را انجام دهيد . ماساژ را چند دقيقه ادامه دهيد . سپس دستها را از وجود لوسيون شسته و خشک نماييد. سپس رطوبت رساني به ناخن ها را با استفاده از يک لوسيون مرطوب کنده بر روي دستها و ناخن ها انجام دهيد.
اگر ناخن شما سطحي ناصاف و موج دار دارد شايد دلتان بخواهد با استفاده از سوهان سطح ناخن هاي خود را صاف نماييد. ناخن بايد در جهت رشد ناخن سوهان زده شود تا از ورقه شدن آن جلوگيري نمايد. ناخن را به آرامي با قسمت سياه آن سوهان کنيد سپس با قسمت هاي سفيد و خاکستري آن اينکار را ادامه دهيد. انجام اين کار با هر سه طرف صيقل دهنده براي ايجاد درخشش در ناخن ، به ناخن کمک مي کند تا سطح ناخن لک و دي هيدراته نشود .
اگر پوست شما به شدت خشک و پينه خورده است شايد دلتان بخواهد که با ماليدن پارافين پوست خود را نرم و لطيف نماييد. قبل از اينکه اين کار را شروع کنيم مقداري ماده ضدعفوني کننده بر روي دستها ، ناخنها و حتي مچ دست خود بماليد تا از برطرف شدن همه عوامل عفوني و باکتري هاي سطح پوست اطمينان حاصل نماييد. بعد با روغن پوست و ناخن خود را ماساژ دهيد. دستان خود را به آرامي به درون پارافين فرو کنيد و يک لحظه نگه داريد و سپس دستان خود را دربياوريد. اجازه دهيد تا موم بر روي پوست شما بنشيند و سپس دوباره در ظرف پارافين فرو کنيد. اينکار را چند بار انجام دهيد و بعد به دستان خود يک نايلون بپيچيد و دستکش نخي روي آن دست کنيد. بگذاريد تا پارافين مدت 5 دقيقه بر روي دستان شما بماند . سپس دستکش ها را در بياوريد و با استفاده از همان نايلون روي دستها پارافين را از سطح دستان و ناخن ها پاک نماييد. پارافين استفاده شده را دور بياندازيد.
بعد از انجام تمام اين مراحل ، دستها را شسته و خشک کنيد تا تمام آثار سوهان زدن به ناخن و لوسيون ها را پاک نماييد. اگر شما پوستي چرب داريد با پارچه يا گاز مرطوب دوباره دستها و ناخن ها را تميز کنيد تا هيچگونه چربي روي دستها نماند.
حال مي توانيد لاک زدن را شروع کنيد. يک لايه نازک( پايه) از لاک را بروي ناخن خود بزنيد. اجازه دهيد 1 دقيقه روي ناخن بماند تا خشک شود . سپس دو لايه لاک بر روي سطح ناخن بزنيد البته به فاصله 1 دقيقه از همديگر. بعد با زدن لايه نهايي اينکار را ادامه دهيد. هميشه از يک لايه پايه استفاده کنيد . لايه پايه اي به ناخن مي چسبد و سطح ناخن را محکم کرده و در نتيجه رنگ هاي لاک را در خود حفظ مي نمايد. لايه نهايي تمام سطح ناخن را مي پوشاند و به علت سختي خود ناخن و خود لاک ، لاک مدت طولاني تري تازه و براق بنظر خواهد رسيد.
انتظار کشيدن براي خشک شدن لاک خسته کننده است اما لاک هر چه آرامتر خشک شود بهتر است و هر چه بخار شدن حلال هاي رنگ آرامتر انجام شود رنگ شفاف تر و براق تر بنظر مي رسد. استفاده از مواد شيميايي خشک کننده لاک يا گرما در کيفيت لاک ناخن شما تاثير منفي داشته در نتيجه ناخن شما ترک خورده و حباب دار بنظر رسيده و سطح ناخن ناصاف تر بنظر خواهد رسيد . فوت کردن ناخن هاي لاک زده باعث کم شدن قدرت چسبندگي و شفافيت لاک مي شود.
منبع:www.bia2ma.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.