مصرف زياد گوشت قرمز ممنوع

موسسه ملي مبارزه با سرطان با انتشار مقاله جديدي تاكيد كرد كه مصرف زياد گوشت قرمز و فرآوري شده براي سلامتي خطرناك است و خطر مرگ و مير مصرف‌كنندگان را افزايش مي‌دهد. در اين مقاله تاييد شد كه مصرف گوشت قرمز خطر ابتلا به بيماري‌هاي كشنده را تشديد مي‌كند.
دوشنبه، 30 شهريور 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مصرف زياد گوشت قرمز ممنوع
مصرف زياد گوشت قرمز ممنوع
مصرف زياد گوشت قرمز ممنوع






موسسه ملي مبارزه با سرطان با انتشار مقاله جديدي تاكيد كرد كه مصرف زياد گوشت قرمز و فرآوري شده براي سلامتي خطرناك است و خطر مرگ و مير مصرف‌كنندگان را افزايش مي‌دهد.
در اين مقاله تاييد شد كه مصرف گوشت قرمز خطر ابتلا به بيماري‌هاي كشنده را تشديد مي‌كند.
براساس تحقيقات موسسه ملي مبارزه با سرطان ، افرادي كه به مقدار بيشتري از گوشت قرمز و گوشت‌ هاي فرآوري شده مانند سوسيس، كالباس و گوشت نمك سود مصرف مي‌كنند ، ‌در مقايسه با ساير افراد بسيار بيشتر در معرض خطر ابتلا به بيماري‌هاي خطرناك قلبي و سرطان قرار دارند.
اين مقاله براساس 10 سال مطالعه و تحقيق گردآوري و منتشر شده است. در اين تحقيقات نوع رژيم غذايي بيش از 500 هزار نفر از مردم مختلف مورد آزمايش قرار گرفت.
بررسي‌ها تاييد مي‌كند: مصرف بيشتر گوشت سفيد خطر ابتلا به بيماري‌هاي فوق را كاهش داده و در نتيجه خطر مرگ و مير را كاهش مي‌دهد.
در اين پژوهش، افرادي كه روزانه به طور متوسط 160 گرم گوشت قرمز مصرف مي‌كردند به عنوان «مصرف‌كننده حداكثر» و كساني كه روزانه حدود 25 گرم گوشت قرمز مي‌خوردند، با عنوان «مصرف‌كننده حداقل» مشخص و شناخته‌ شده‌اند.
پژوهشگران براساس تعريف فوق تاكيد كردند: اگر همه مردم بتوانند ميزان مصرف روزانه گوشت قرمز را به حد «مصرف‌كننده حداقل» برسانند خطر مرگ ناشي از سرطان و بيماري قلبي در مردان تا 11 درصد و در زنان تا 16 درصد كاهش پيدا مي‌كند.
بررسي‌هاي علمي نشان مي‌دهد: مواد سرطان‌زا در جريان طبخ گوشت قرمز در حرارت بالا توليد مي‌شوند. به علاوه گوشت قرمز يكي از منابع اصلي چربي اشباع شده است كه با ابتلاي به سرطان پروستات و سرطان روده بزرگ ارتباط مستقيم دارد.
مصرف گوشت قرمز همچنين فاكتورهاي ايجادكننده امراض قلبي، مانند افزايش فشار خون و كلسترول را تشديد مي‌كند.
محققان در حالي كه توصيه مي‌كنند مصرف گوشت قرمز به مقدار لازم و كافي توصيه مي‌شود و براي حفظ سلامت بدن ضروري است، اما در عين حال نسبت به مصرف بيش از حد آن هشدار داده و بارها بر خطر استفاده زياد اين محصول غذايي و انواع فرآوري شده آن تاكيد كرده‌اند.
تحقيقات نشان مي‌دهد: انتشار اين خبر در مورد مضرات گوشت قرمز باعث شده مردم به ميزان قابل توجهي در رژيم غذايي خود تجديدنظر كنند. براي مثال در پژوهشي كه اخيرا در انگليس انجام شده معلوم شد 10 درصد از مردم اين كشور مصرف ژامبون را كاهش داده‌اند در حالي كه اين ماده در واقع بخش اصلي صبحانه سنتي انگليسي‌ها را تشكيل مي‌داده است.
از سوي ديگر تاكيد مي‌شود كه فوايد مصرف گوشت قرمز تازه و بدون چربي بيش از زيان آن است.
منبع:روزنامه جام جم




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.