آهنگسازی و موسیقی جهانی چیست؟

در بحث موسیقی می توان از موسیقی جهانی برای تعامل بیشتر فرهنگ ها استفاده کرد. موسیقی جهانی نوعی از موسیقی است که با ترکیب فرهنگ های مختلف و روش های متنوع در زمینه موسیقی برای ایجاد یک زندگی بهتر برای انسانها تلاش می کند. با استفاده از انواع موسیقی بومی و قومی در هر جامعه ای می توان برای شناخت بیشتر آن جامعه تلاش کرد.
يکشنبه، 3 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: کیمیا صادقی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
آهنگسازی و موسیقی جهانی چیست؟

آهنگسازی و موسیقی جهانی چیست؟

موسیقی به عنوان هنری که در سرتا سر جهان مورد استفاده قرار می گیرد دارای تنوع بسیاری در زمینه های مختلفی بوده است. با این وجود فواید موسیقی در قرن اخیر به طور فزاینده ای آشکار شده است و به دلیل پیچیدگی فرهنگی، هر سبک در ترکیب منحصر به فرد خود، برای آهنگسازان فرصت بسیار مناسبی را پدید می آورد که به نوآوری های بسیاری در زمینه موسیقی جهانی دست پیدا کنند.

موسیقی جهانی شامل اشکال مختلفی از موسیقی می باشد. این اشکال شامل موسیقی قومی، موسیقی بومی، موسیقی محلی، موسیقی نژادپرستانه و .. می باشد. در واقع موسیقی جهانی موسیقی است که در آن بیش از یک فرهنگ موسیقی سنتی و عامه پسند غربی در هم می آمیزد. و در واقع به مجموعه ای از فرهنگ های مختلف گفته می شود.
 

موسیقی جهانی

موسیقی جهانی دارای شرایطی است. برای اینکه بتوانیم موسیقی جهانی را در فرهنگ های مختلف ترکیب کنیم باید دارای فضا و مکانی باشیم که در آن شرایط بتوان به موسیقی جهانی پرداخت. ایجاد سالن های موسیقی جهانی باعث ترکیب فرهنگ ها و هویت های مختلف می شود. و افراد مختلفی از اقصا نقاط جهان برای شنیدن این نوع موسیقی به آن مکان ها می آیند. همچنین نوازندگان موسیقی می توانند به این سالن ها بیایند و موسیقی و سبک خود را به دیگر فرهنگ ها نشان دهند و آن را جهانی نمایند.

موسیقی جهانی موسیقی غربی نیست و این نوع از موسیقی می تواند با فرهنگ های مختلف در هم آمیزد و می تواند جز موسیقی عام پسند مطرح شود. ولی باید دارای عناصر خارجی و قومی باشد.

آهنگسازی و موسیقی جهانی چیست؟


تاریخچه موسیقی جهانی

موسیقی جهانی دارای زمان و مکان مشخصی نیست و از کوچکترین تا بزرگترین کشورها را دارا می باشد. همه مردم به نوعی با موسیقی آشنایی دارند. می توان نتیجه گرفت که موسیقی قبل از پراکندگی انسانها در سراسر جهان وجود داشته است. موسیقی برخاسته از همه جنبه های فرهنگ از جمله مسائل اجتماعی ، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و آب و هوای است. احساسات و ایده هایی که موسیقی بیان می کند ، موقعیت هایی که در آن موسیقی پخش می شود و به آنها گوش می شود و نگرش نسبت به پخش کننده های موسیقی و آهنگسازان همه بین مناطق و دوره های متفاوت است.

موسیقی که در ماقبل تاریخ وجود داشته است به موسیقی بدوی معروف است و این نام به کلیه موسیقی هایی که در فرهنگ های پیشین ساخته می شده است داده می شود. این نوع موسیقی در 1500 سال قبل از مسیح در اروپا و بعد از ان در مناطقی تحت تاثیر اروپا با موسیقی باستانی دنبال می شود. از این رو ، موسیقی ماقبل تاریخ از لحاظ فنی شامل تمام موسیقی های جهان است که قبل از ظهور منابع تاریخی در مورد آن موسیقی وجود داشته است.

انواع  سبک ها در موسیقی جهانی

موسیقی جهانی در کشورهای مختلفی وجود دارد به همین دلیل تنوع در سبک های آن بسیار زیاد است. اما در کل چند نوع سبک موسیقی وجود دارد که در جهان شناخته شده اند و در ملل مختلف به یک عنوان آموزش داده می شوند. این نوع از سبک ها جهانی شده اند که می توان به سبک : پاپ، راک، جاز،بلوز، کلاسیک، هیپ هاپ اشاره کرد. هر کدام از این سبک ها ویژگی منحصر به فرد خو را دارند و نحوه یادگیری آنها و مفاهیمی که در آنها عنوان می شود متفاوت است. در واقع این نوع از سبک ها هر کدام از دل فرهنگی متفاوت سر درآورده اند و جهانی شده اند.
 

حقایق جالب در مورد موسیقی جهانی

1- طبق بررسی هایی که انجام شده است می توان گفت که پیانیست ها نسبت به سایر افراد عادی دارای مغزی کارآمدتر می باشند.
2- موریانه ها هنگام گوش دادن به موسیقی خوب فلزات سنگین دو برابر سریع غذا می خورند.
3- ضربان قلب شما موسیقی را گوش می دهد و تقلید می کند.
4- گلها با گوش دادن به موسیقی می توانند سریعتر رشد کنند.
5- موسیقی با صدای بلند می تواند باعث شود فرد در زمان کمتری نوشیدن بیشتری داشته باشد. یا بیشتر غذا بخورد.
6- نیروی دریایی انگلیس از ترانه های بریتنی اسپیرز برای ترساندن دزدان دریایی سومالی استفاده کرد.
7- نوزادان هنگام گوش دادن به گفتار ، نسب به شنیدن موسیقی واکنش کمتری نشان می دهند.
8- مردم سفید پوست برخلاف تصور عامه ، 60 تا 80 درصد از کل موسیقی رپ را در ایالات متحده مصرف می کنند.
9- تأثیر موسیقی به بهترین شکل ممکن در احساس ما مشاهده می شود.. در ورزش ، تحمل درد ، موسیقی همیشه به حواس پرتی و تحمل بیشتر به ما کمک می کند. اغلب این ریتم باعث می شود بیشتر ورزش کنیم ، وزنه های سنگین را برای مدتی طولانی تر نگه داریم. بنابراین موسیقی عواقب بسیار گسترده ای دارد.
10- نوعی از موسیقی در هند وجود دارد که به موسیقی سردرگمی برنجی معروف است. این گروه برای سرگرمی در عروسی ها و جشنواره ها استخدام می شوند و با پخش ترانه های محبوب فیلم ها مردم را سرگرم میکنند.

آهنگسازی و موسیقی جهانی چیست؟

اصول و متد های موسیقی جهانی

محققان آموزش موسیقی چندین دلیل متفاوت از جمله موسیقی جهانی را در برنامه درسی  دانش آموزان بررسی کرده اند. نویسندگان موسیقی در صدد  این هستند که با ایجاد راه هایی برای  برجسته کردن موسیقی جهانی و ترکیب موسیقی از دیدگاههای متنوع فرهنگی به دانشجویان کمک می کنند تا درک عمیق تری از عناصر موسیقی داشته باشند و این کار یک پایه گسترده تر از صداها را برای آنها فراهم می کند که می تواند به آنها در بهبود شنیداری ، ترکیب و بداهه نوازی کمک کند.

در یادگیری اصول مربوط به موسیقی جهانی  می توان به ایده های شخصی به نام زولتان کدلی اشاره کرد. او شیوه ای برای آموزش موسیقی جانی بنا نهاد که به روش کدلی متد معروف است. در این روش آهنگساز هیچ روش شناختی کامل و مفصلی در آموزش موسیقی ارائه نداده است. او اصول را به جای تدریس تکنیکها یا  مرحله به مرحله یا توصیه برای معلمان تدوین کرد. در واقع به صورت پله ای این اصول به مرحله اجرا درآمد و توسط مربیان موسیقی به عنوان چارچوب آموزش موسیقی شکل گرفت.

 در واقع هر شخص برای یادگیری موسیقی باید به جنبه های روان شناختی خود توجه کند و با استفاده از آنها موسیقی جهانی را یاد بگیرد. در آموزش موسیقی اصول و یادگیری پایه موسیقی کافی است و بقیه آن به ذوق و علاقه هنرآموز موسیقی بستگی دارد.

آموزش و فراگیری موسیقی در هر زمان و در هر رده سنی که هستید به شما کمک میکند که با مفاهیم اساسی زندگی آشنا شوید و شما را برای داشتن یک زندگی بهتر آماده میکند. موسیقی جهانی رویدادی است که با استفاده از آن می توانید با جوامع مختلف بشری تعامل برقرار کنید و ایدها و تفکرات خود را با آنها در میان بگذارید. این کار علاوه بر ایجاد سرگرمی باعث همدلی و ایجاد فضایی صمیمی در بین ملل مختلف می شود. با موسیقی جهانی درهای پیشرفت بیشتری برای شما باز می شود. و با این روند زمینه های زیادی برایتان حاصل خواهد شد. علاوه بر این موسیقی جهانی می تواند عاملی برای سرگرمی بشر نیز باشد.


منبع: www.thomann.de


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.