راهي براي نجات از روزمرگي

شما به تقويم چطور نگاه مي کنيد ؟ همه ما تا به حال تقويم هاي بسيار زيادي ديده و داشته ايم . عموم مردم عادت دارند از تقويم براي پيدا کردن مناسبت ها استفاده کنند و در نهايت غير از مواردي مثل تعيين سررسيد چک ها ، تاريخ امتحانات و ... هيچ استفاده ديگري از اين دفترچه فوق العاده ارزشمند نمي شود . اين در حالي است که با يک تمرين بسيار ساده و پيش پا افتاده مي توان تقويم يا سالنامه را به يک بخش مهم و لذت بخش از زندگي تبديل کرد . بسياري از ما درگير
چهارشنبه، 29 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهي براي نجات از روزمرگي
راهي براي نجات از روزمرگي
راهي براي نجات از روزمرگي






شما به تقويم چطور نگاه مي کنيد ؟ همه ما تا به حال تقويم هاي بسيار زيادي ديده و داشته ايم . عموم مردم عادت دارند از تقويم براي پيدا کردن مناسبت ها استفاده کنند و در نهايت غير از مواردي مثل تعيين سررسيد چک ها ، تاريخ امتحانات و ... هيچ استفاده ديگري از اين دفترچه فوق العاده ارزشمند نمي شود .
اين در حالي است که با يک تمرين بسيار ساده و پيش پا افتاده مي توان تقويم يا سالنامه را به يک بخش مهم و لذت بخش از زندگي تبديل کرد . بسياري از ما درگير روزمرگي هاي يکنواخت و کسل کننده اي هستيم ، بدون اينکه بدانيم « عادي شدن » طلوع آفتاب و غروب آن ، چه خسارات جبران ناپذيري به زندگي ما مي تواند بزند . با اين حال اگر شما کارمند ، کاسب ، تاجر ، پزشک ، خانه دار و ... مشتاق هستيد از کسالت روزهاي تکراري رها شويد ، براي تان يک پيشنهاد ساده اما معجزه آسا داريم .
همين حالا شکيل ترين و زيباترين تقويمي را که در اختيار داريد ، پيش روي تان قرار دهيد و از برگ نخست آن شروع به ورق زدن کنيد . در اين بين قلمي که در دست داريد ، مناسبت ها و اتفاق هاي شيرين ، مهم و تاثير گذار زندگي تان را در برگ هاي مخصوص به آن روزها يادداشت کنيد . طبيعتاً سالروز تولدتان مهمترين آنهاست . در کنار آن سالگرد به دنيا آمدن عزيزان تان از خانواده يا گروه دوستان ، سالروز خريد خانه يا اتومبيل جديد ، سالگرد پذيرفته شدن در دانشگاه ، روزي که به فردي دل باخته ايد ، روزي که يک کتاب خوب خريده ايد ، تاريخي که صاحب فرزند شده ايد يا حتي سالروز قهرماني تيم فوتبال محبوب تان ، يکي از ده ها روز « مهم » زندگي شماست . اين روزها را بياييد و در تقويم زيبايي که انتخاب کرده ايد يادداشت کنيد .
پيش از آنکه ساليانه تکميل شده را کنار بگذاريد ، با خودتان عهد کنيد هر روز صبح پيش از شروع کار ، يک نگاه به آن تقويم مي اندازيد .
با همين روش ساده ، زندگي شما مملو از روزهاي « خاص » خواهد شد ، روزهايي که طلوع آفتاب آنها براي تان طعم ديگري دارد . گذشته از افزايش اعتماد به نفس و تزريق احساس دلنشين به شما ، مهمترين خاصيتي که استفاده از اين تکنيک دارد ، آن است که روزهاي خاص و متفاوت زندگي تان مي تواند مبدأ اتفاقات خوب ديگري براي شما باشد .
شما مي توانيد در يکي از همين روزهاي « متفاوت » سيگار کشيدن را ترک کنيد ، با دوستان تان به سينما برويد ، براي اهل منزل گل بخريد ، درس خواندن براي کنکور را از سر بگيريد ، دوباره به جستجوي کار بپردازيد ، به يک رفيق قديمي که مدت هاست فراموش شده ، تلفن کنيد يا به ديدن پدر و مادرشان برويد . اين روش به اندازه اي مفيد است که شما نمي توانيد آن را باور کنيد . پس لطفاً همين حالا آن را امتحان کنيد ، همين الان !
منبع:مجله خدايا کمکم کن،شماره 6




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.