پنج قدم تا يک اتاق خواب کامل

متاسفانه بسياري از ما عادت به مجموعه اي از الگوهاي از پيش تعيين شده قديمي داريم که گاهي پايبندي ما به آن الگوها بسيار خسته کننده و يکنواخت مي شود . براي جلوگيري از کسل کنندگي يک فضا و غلبه بر ترس از تغيير ، بايد نکاتي را قدم به قدم انجام داد . خيلي ها به دليل خصوصي بودن فضاي اتاق خواب و نمايان نشدن دکوراسيون آن در برابر ديگران ، آنجا را فضايي کم اهميت مي پندارند و از چيدمان صحيح آن طفره مي روند . در صورتي که پرداختن به جزئيات دکوراسيون ، از
چهارشنبه، 29 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پنج قدم تا يک اتاق خواب کامل
 پنج قدم تا يک اتاق خواب کامل
پنج قدم تا يک اتاق خواب کامل






متاسفانه بسياري از ما عادت به مجموعه اي از الگوهاي از پيش تعيين شده قديمي داريم که گاهي پايبندي ما به آن الگوها بسيار خسته کننده و يکنواخت مي شود . براي جلوگيري از کسل کنندگي يک فضا و غلبه بر ترس از تغيير ، بايد نکاتي را قدم به قدم انجام داد . خيلي ها به دليل خصوصي بودن فضاي اتاق خواب و نمايان نشدن دکوراسيون آن در برابر ديگران ، آنجا را فضايي کم اهميت مي پندارند و از چيدمان صحيح آن طفره مي روند . در صورتي که پرداختن به جزئيات دکوراسيون ، از احترام گذاشتن به فضاهاي خصوصي ريشه مي گيرد . با رعايت کوچک ترين نکات و دقت در انتخاب بافت و رنگ ، مي توانيد تغيير بسيار بزرگي را در همان فضاي اتاق خواب پديد آوريد و آن را به فضايي تازه و رنگارنگ تبديل کنيد .

قدم اول : تغيير رنگ ديوارها :

رنگ ديوارها ، رنگ زمينه هر اتاق است که بيان کننده روحيات و خلقيات صاحب آن اتاق است . اگر مي خواهيد تغييري در دکوراسيون اتاق خواب تان بدهيد، بهتر است ابتدا وسايل آن را به وسط اتاق جمع کرده و ديوارها را با رنگ مورد علاقه تان رنگ آميزي کنيد . اگر مي خواهيد تنها رنگي به زمينه اتاق اضافه شود ، استفاده از رول بردها در بالاي ديوارها توصيه مي شود .

قدم دوم : تغيير تختخواب

عنصر اصلي در دکوراسيون اتاق خواب ، تختخواب است . با تعويض کردن يا تغيير دادن تختخواب ، تغيير بسيار بزرگي در دکوراسيون اتاق خواب به وجود مي آيد . اگر تمايلي به تغيير تختخواب نداريد ، بهتر است روتختي و کوسن هاي روي تخت را عوض کنيد . بهتر است هنگام انتخاب روتختي و روبالشي هاي جديد ، همگي را از يک رنگ و يک طرح هماهنگ انتخاب کنيد . استفاده از رنگهاي روشن و طرح هاي ساده ، به برقراري آرامش در اين فضا کمک مي کند .

قدم سوم : استفاده از تابلوهاي نقاشي

با نصب تابلوهاي نقاشي روي ديوارهاي اتاق خواب ، فضايي شاعرانه ، هنري و خصوصي شکل مي گيرد . با استفاده از آثار هنري مانند نقاشي هاي قديمي ، مدرن ، کلاسيک ، آبستره و پوسترهاي رنگي متفاوت ، بر زمينه اتاق خواب افزوده مي شود و ديگران در علاقمندي ها و سليقه تان شريک مي شوند . اگر به عکس هاي خانوادگي علاقمنديد ، مي توانيد مجموعه اي از اين عکس ها را روي ديوار نصب کنيد . اين کار فضايي خصوصي را خلق مي کند .

قدم چهارم : تغيير نورپردازي

براي خلق فضايي متفاوت و ايجاد تغيير کلي در اتاق خواب ، مي توانيد نورپردازي اتاق را تغيير دهيد . با تغيير نورپردازي حتي درخشش اجزاي مبلمان بسيار متفاوت تر از آنچه بود ، خواهد شد . مي توانيد چراغ هاي روميزي کنار تختخواب را تغيير دهيد . براي مثال اگر روتختي را از رنگ ليمويي انتخاب کرده ايد ، از يک چراغ روميزي که روکش ليمويي دارد استفاده کنيد . با اين انتخاب ، هنگام روشن بودن چراغ ، رنگ ليمويي به دکور اتاق اضافه مي شود .

قدم پنجم : اضافه کردن گل و گياه

زيباترين و آسان ترين تغييري که در اتاق خواب مي توانيد انجام دهيد ، اضافه کردن جعبه هاي گل طبيعي و مصنوعي به دکور اتاق خواب است . استفاده از انواع گلهاي رنگارنگ براي ايجاد فضايي هماهنگ و آرام بسيار مناسب هستند .
منبع:مجله خدايا کمکم کن،شماره 6




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.