فواید اعجاب انگیز زردچوبه

زردچوبه فواید فراوان دارد از این رو در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از کاربردهای زردچوبه که به همگان ثابت شده است تاثیر آن بر سلامت پوست میباشد.
شنبه، 30 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید اعجاب انگیز زردچوبه

زردچوبه و تاثیر شگفت انگیز آن بر سرطان

زردچوبه با رنگ زرد_نارنجی روشن، ظاهر بسیار خوبی دارد؛ مولکول اصلی آن، کورکومین، این ماده را به ادویه فوق العاده ای در پاکسازی طبیعی خون، آنتی اکسیدان، کشنده سلول‌های سرطانی تبدیل می‌کند.

به راستی، این رنگ زرد_ نارنجی روشن باید جایگزین رنگ‌های صورتی مرتبط با تمام موارد تبلیغاتی هشداردهنده سرطان سینه شود.

تحقیقی در چین نشان می‌دهد که کورکومین توانایی کشتن سلول‌های سرطان سینه منفی سه گانه را با القای مرگ برنامه ریزی شده سلولی دارد (آپوپتوز).

درمان مبتنی بر کورکومین می‌تواند و باید فوراً جایگزین درمان‌های رادیواکتیو گران قیمت شود.
در هر صورت، زردچوبه می‌تواند برای محافظت از سلول‌های پوست از آسیب اثرات مضر درمان‌های رادیو اکتیو استفاده شود، درمان‌هایی که عملاً افراد مبتلا به سرطان مجبور به انجام آن‌ها می‌شوند.


مطالعه نشان می‌دهند که چگونه زردچوبه پوست را از آسیب‌های تشعشعات UVB محافظت می‌کند.


تحقیقی از دانشگاه ائیمه در ژاپن نشان می‌دهد که عصاره زردچوبه از سلامت پوست در برابر آسیب تابش اشعه ماوراء بنفش B محافظت می‌کند.
 

خواص زردچوبه

محققان اثرات تابش درازمدت و در مقادیر کم UVB را بر موش‌های بدون مو دارای ملانین آزمایش کردند
آنها تغییراتی مانند ضخامت پوست، الاستیسیته، رنگدانه و چین و چروک را زیر نظر گرفتند.


مطالعه نشان می‌دهد که چگونه ساختارهای کیسه مانند زردچوبه، پوست آسیب دیده با UV را بازسازی می‌کند.

خواص ضد پیری، مرطوب کننده، آنتی اکسیدان، سفت کننده و ضد میکروبی زردچوبه در مطالعه‌ای در هند تحت بررسی قرار قرار گرفت.

کرم‌های مختلف حاوی Curcuma longa (زردچوبه) برای مطالعه اثرات آن‌ها بر بهبودی پوست آسیب دیده از اشعه ماوراء بنفش فرمول بندی شده بودند. 

آنچه که از این تحقیق به دست آمد این بود که عصاره Curcuma longa الکلی مؤثرترین عامل در کرم‌های انتقال دهنده بود و در مقایسه با کرم‌های معمولی حاوی عصاره این ماده، باعث افزایش هیدراتاسیون پوست می‌شود.

تولید سبوم (چربی پوست) نیز افزایش یافته بود. سبوم، ترشحی از غدد سباسه (غدد چربی)، به عنوان یک روان کننده سلولی عمل می‌کند. با پاک سازی این غدد، زردچوبه تولید چربی پوست را تحریک می‌کند، که می‌تواند پوست را جوان و بی نظیر نگه دارد.
در نتیجه، کرم‌های حاوی عصاره گیاهی بسیار مؤثر بودند و با عصاره زردچوبه، می‌توانند به عنوان محصولات مراقبت از پوست محافظ قوی در آینده استفاده شوند.

مطالعه میشیگان نشان می‌دهد که چگونه کورکومین در سطح سلولی مؤثر واقع می‌شود
در رابطه با مطالعات ژاپن و هند، تحقیقی آمریکایی از دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که چگونه کورکومین باعث تنظیم سلول‌ها می‌شود. کورکومین با قرار دادن خود در داخل غشای سلولی، تأثیر خود را بر سلول‌ها می‌گذارد و با عفونت‌ها و سرطان‌های عمیق در غشاء مبارزه می‌کند.

این مطالعه، توسط آیالوسامی رامامورتی هدایت شده است، که طی آن از طیف سنجی رزونانس مغناطیسی هسته (NMR) حالت جامد برای آزمایش اتم‌ها، غشاها، پروتئین‌ها و ترکیبات استفاده شده است. این امر به عنوان پیش فرض در نظر گرفته شده است که کورکومین از طریق تعامل با پروتئین‌ها در غشای سلولی عمل می‌کند، اما مطالعه جدید میشیگان نشان می‌دهد که غشای سلولی در حضور کورکومین تحت تأثیر تغییرات منحصر به فرد قرار می‌گیرد.


کورکومین نه تنها به دلیل محافظت از پوست در برابر آسیب‌های تابشی بلکه همچنین به دلیل بازسازی پوست، در کرم‌های مراقبت از پوست آینده استفاده می‌شود.

کورکومین با استفاده از توانایی نفوذ سلولی، برای جلوگیری از سرطان‌ها و محافظت از پوست از آسیب‌های ناشی از محیط‌های همراه اشعه، می‌تواند بدن را در حیاتی‌ترین سطح پاکسازی کند.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.