نقش روبات‌ها

روبات‌ها برای انواع مختلفی از استفاده‌های بهداشتی و اجتماعی انسان آماده می‌شوند.
دوشنبه، 1 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمید وثیق زاده انصاری
موارد بیشتر برای شما
نقش روبات‌ها
طریقه احساس ما در مورد روبات‌ها روشنایی بخش ذهن انسان است. مصاحبه ما را با روانشناس سلامتی الیزابت برادبنت بخوانید.
 

همراهان افراد سالخورده

 پارو یک روبات گوساله ماهی است که در تسهیلات مراقبتی از آن به عنوان یک همراه حیوانی برای بیماران مبتلا به زوال عقل استفاده می‌شود. یک زن مسن به چهره پارو خیره شده است.
اعتبار: MONTONARI TAGAWA
 
روبات‌ها می‌توانند به افراد مسن همه چیز را، از همراهی گرفته تا نظارت بر سلامت و تا کمک به پیاده روی ارائه دهند. مردم با روبات‌ها صحبت می‌کنند و حتی وقتی در اطرافشان نباشند دلشان هوای آنها را می‌کند. با این حال، برخی نگران این هستند که روبات‌ها ممکن است مشاغل بهداشتی انسان را به عهده بگیرند، باعث بروز حوادث شوند، یا تماس‌های فرد با فرد را کاهش دهند.
 

مهارت‌های اجتماعی برای بچه‌های مبتلا به اوتیسم

نقش روبات‌ها
یک روبات انسان نمای متحرک روی چرخ‌ها، دارای پخش کننده سی دی و دمنده حباب است.
بندیت در حالی که مجهز به حباب و موزیک است در مطالعات مربوط به اوتیسم با کودکان اوتیسمی بازی می‌کند.  
اعتبار: DAVID FEIL-SEIFFER
 
افراد مبتلا به اوتیسم در تعامل با انسان‌های دیگر مشکل دارند. ممکن است یک روبات با رفتارهای ساده‌تر و قابل پیش بینی‌تر به پیشرفت و تمرین مهارت‌های اجتماعی کمک کند؟ در حالی که علاقه زیادی به این نوع روبات‌ها وجود دارد، تاکنون مطالعات در این زمینه اندک بوده‌ است و نتایج متفاوتی به همراه داشته‌ است.
 

با کنترل از راه دور در بیمارستان‌ها کمک می‌کنند

نقش روبات‌ها
یک پزشک از طریق روبات دور حضور با شخص دیگری که تآمین کننده خدمات است مشورت می کند.
روبات‌های دور حضور به پزشکان اجازه میدهند که از راه دور با بیماران صحبت کنند و با طیف گسترده‌تری از متخصصان مشورت کنند.
اعتبار:  RICH PEDRONCELLI/AP PHOTO
 
تِله‌روبات‌ها توسط انسانی کنترل می‌شوند که شخصاً حضور ندارد، مانند یک پزشک که سرکشی‌هایش را از دور انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد بیماران بیمارستان مراقبت روبات‌ها را درست به همان اندازه ویزیت‌های شخصی دوست دارند. تِله‌روبات‌ها همچنین می‌توانند به بیماران کودک امکان دهند که همچنان از راه دور در مدرسه شرکت کنند و از نظر علمی و اجتماعی با کلاس همراه باشند.
 

مربی‌های ورزشی بعد از سکته مغزی

نقش روبات‌ها
مردی برای کمک به خود در راه رفتن، یک اسباب روباتیک را روی پایش می پوشد.
روبات‌های پوشیدنی می‌توانند به افراد دارای اختلالات حرکتی برای ورزش کردن و تحرک داشتن کمک کنند.
اعتبار: NATSUKI SAKAI/AFLO/ALAMY LIVE NEWS
 
روبات‌های پوشیدنی می‌توانند به افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند کمک کنند که ورزش کنند، و حرکات راه رفتن و دست و بازوی خود را بهبود بخشند. در حالی که منظور اولیه از ایجاد روبات‌ها این نبوده است که اجتماعی باشند، محققان در می‌یابند که مردم اگر با شخصیتیشان مطابقت داشته باشد احتمال بیشتری دارد که از یکی از آنها استفاده کنند - مثلاً یک روبات آرام و تغذیه کننده برای یک بیمار درونگرا.
 

روبات‌های معلم

ساخت روبات‌ها در کلاس می‌تواند مهارت‌ها و علاقه‌های فنی کودکان را برانگیزد. روبات‌ها همچنین می‌توانند نقش همتا یا معلم را بازی کنند و دانش آموزان را ترغیب کنند یا آموزش دهند، مثلاً در مطالعه زبان خارجی. در یک مطالعه مقدماتی نشان داده شد که روبات‌های انسان نما باعث افزایش انگیزه، اجتماعی بودن و خود بیانی در دانش آموزان کم درآمد شدند.
 

راهنماهای مشتریان

نقش روبات‌ها
فلفلی، یک روبات انسان نما، در یک فروشگاه به راحتی می‌ایستد.
فلفلی انسان نما نوعی روبات است که به منظور استقبال و هدایت مشتریان طراحی شده است.
اعتبار: CHENG-EN CHENG/WIKIMEDIA COMMONS
 
مردم روبات‌ها را در تفرجگاه‌ها و موزه‌ها دوست دارند. در یک مطالعه، بیش از 90 درصد از خریداران می‌خواستند دوباره روبات را ببینند. در مطالعه‌ای دیگر، خریداران تمایل داشتند که یک روبات را به عنوان "خوش یمن" برای مرکز خرید تلقی کنند. روبات‌ها همچنین می‌توانند نقش همتا یا معلم را بازی کنند و دانش آموزان را ترغیب کنند یا آموزش دهند، مثلاً در مطالعه زبان خارجی. بسیاری حتی روبات را به یک انسان ترجیح می‌دادند. دلیل؟ این که به نظر نمی‌رسد که روبات‌ها قضاوت کنند. آنها با همه یکسان رفتار می‌کنند.
 

خانه آینده را چگونه می‌بینید؟ چه نقشی در زندگی ما بازی خواهد کرد؟

یک روبات نه تنها یک دستگاه بلکه یک خانه دار و شریک زندگی است. روبات‌ها می‌توانند به ما کمک کنند که کارهایی را انجام دهیم که دوست نداریم خودمان انجام دهیم یا نمی توانیم انجام دهیم. علاوه بر این، آنها به ما گوش می‌دهند، می‌دانند که ما به چه چیزهایی نیاز داریم و به همان روشی که خانواده‌ها انجام می‌دهند با ما ارتباط برقرار می‌کنند.
 

آیا می‌توانید در مورد روبات چند منظوره یونیبوت اکوواکس که اخیراً راه اندازی شده است، برای ما بگویید؟

یونیبوت یک روبات خانه‌دار است که توسط اکوواکس ساخته شده است. این روبات خانه‌های ما را تمیز می‌کند، اما بیش از این موضوع می‌تواند اسباب و آلات خانگی را مدیریت کند، به عنوان منشی خانه عمل می‌کند، موارد را به ما یادآوری می‌کند، و یک تصفیه کننده هوا است.
 
یونیبوت نتیجه تلاش ما برای اکتشاف بیشتر در سرزمین روبات‌های خانگی باهوش‌تر و انسانی‌تر است. این روبات فقط ترکیبی ار کارهای مختلف نیست، بلکه یک پیشرفت قابل توجه فنی است.
 
نقش روبات‌ها
تصویر: روباتیک اکووکس
 
استارت آپ‌ها در زمینه‌هایی مثل اینترنت / اینترنت پلاس، روباتیک و هوش مصنوعی دارند مورد توجه و علاقه قرار می‌گیرند زیرا این‌ها روندهای آینده هستند. علاوه بر این، سیاست خوب، سرمایه فراوان و فناوری از صحنه استارت آپ‌ها پشتیبانی می‌کند. من عمیقاً متقاعد شده‌ام که این‌ها بهترین دوران شروع به کار در اکنون هستند.
 

چه کار دیگری می‌تواند برای افزایش سطح کارآفرینی در انجام شود؟

من شخصاً یک سرمایه گذار از یک شرکت روباتیک هستم و همچنین یک انکوباتور و شتاب دهنده را اجرا می‌کنم که روی روباتیک و هوش مصنوعی تمرکز دارند. از کار من، استارت آپ‌ها در زمینه‌هایی مانند خدمات، از جمله مشاوره‌های حقوقی و مالی، دسترسی به پشتیبانی مالی و منابع زنجیره‌ای صنعتی، به دنبال حمایت هستند.
 
با پیشرفت فناوری، کارهای بیشتر و بیشتری می‌توانند توسط روبات‌ها به طور کامل انجام شوند. طی سالیان آینده، هزاران شغل توسط روبات‌ها به اتمام می‌رسد، به این معنی که بسیاری از کارگران از کار اخراج خواهند شد. برخی از کارهایی که توسط روبات‌ها انجام می‌شود شامل این موارد است: کارگری در کارخانه، رانندگی اتوبوس و تاکسی، بازاریابی از راه دور، پذیرندگی، تحویل داری بانکی و بسیاری موارد دیگر.
 
منبع: Amber Dance


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.