آشنایی با اپلیکیشن Aircrack-ng

امروز با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از شبکه های بی سیم یا وایرلس بدون هیچ گونه کابلی افراد می توانند از طریق لپ تاپ ، کامپیوتر و یا گوشی خود به راحتی به اینترنت متصل شوند اما این نگرانی بین کاربران وجود دارد که چگونه از دسترسی افراد دیگر و هک شدن شبکه خانگی وای فای ( Wi-Fi ) خود جلوگیری کنند؟
پنجشنبه، 23 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با اپلیکیشن Aircrack-ng

برنامه Aircrack-ng چیست؟

برنامه Aircrack-ng یک برنامه تست نفوذ به شبکه وای فای می باشد که با استفاده از تمرکز روی نقاط آسیب پذیر مودم و شبکه وایرلس، می تواند اقدام به هک وای فای و نفوذ به شبکه وایرلس نماید. این مورد سبب می شود تا افراد از این برنامه استفاده های مختلفی نمایند.

البته دلیل طراحی و عرضه این گونه برنامه ها که پیشتر در رابطه با برخی دیگر از آن ها نظیر برنامه اندرو دامپر صحبت کرده ایم، کمک به متخصصان شبکه و افراد عادی، برای شناسایی نقاط آسیب پذیری شبکه و پیشگیری از حملات گسترده به شبکه شان می باشد.

اما از آنجا که معمولا این برنامه ها را با هدف دیگری نیز می توان استفاده نمود، این موضوع سبب می شود تا دسته ای دیگر از افراد اقدام به استفاده از این برنامه ها برای هک وای فای و نفوذ به شبکه و سرقت حجم اینترنت یا سایر اطلاعات نمایند.

اما برنامه Aircrack-ng، پس از مدت ها یک نسخه جدید ارائه داده است که می تواند بسیار قدرتمندتر از گذشته عمل نماید.

نسخه جدید برنامه Aircrack-ng بسیاری از نقاط ضعف نسخه قدیمی را پوشش داده است و بسیار پر قدرت تر از گذشته ظاهر شده است.

در این نسخه از الگوریتم هایی بهره گرفته شده است که درصد استفاده از CPU را بهینه تر نموده است و در نتیجه سرعت بیشتری در یافتن پسوردها حاصل شده است.

نکته قابل توجه در استفاده از این برنامه این است که برنامه Aircrack-ng در حال حاضر تنها برای دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس در دسترس می باشد و برای باقی سیستم عامل ها، نسخه ای وجود ندارد. بسیاری از افراد به دنبال برنامه هایی نظیر اندرو دامپر برای نفوذ به شبکه های وای فای هستند که برای گوشی های اندرویدی طراحی شده است. اما برنامه Aircrack-ng تنها برای سیستم های دسکتاپ طراحی شده و فعلا نسخه موبایلی از آن ارائه نشده است.

همانطور که اشاره شد علاوه بر اینکه از این برنامه می توان در جهت مثبت، یعنی تست نفوذ به شبکه و شناسایی آسیب پذیری های شبکه استفاده نمود، می توان از آن به عنوان ابزاری برای هک وای فای دیگران نیز استفاده نمود که باعث می شود تا ما در این جا این نکته را یادآوری کنیم که این امر از نظر اخلاقی، کار درستی نخواهد بود و همچنین از لحاظ قانونی نیز یک امر خلاف قانون می باشد و حتی دارای پیگردهای قانونی نیز می باشد.
 

ویژگی های برنامه Aircrack-ng

نسخه جدید برنامه Aircrack-ng که با شماره 1.2 عرضه شده است دارای یک سری ویژگی های جدید، علاوه بر ویژگی های اصلی برنامه است که باهم در ادامه مطلب مشاهده می نماییم.

اما می توان مهمترین تغییری که در این نسخه ایجاد شده است را بروز رسانی کلی برنامه برای سازگاری با دستگاه ها و سیستم های جدید دانست.

هک وای فای و شناسایی نقاط ضعف شبکه بی سیم در برنامه Aircrack-ng 1.2 بسیار ساده تر شده و از این رو متخصصین شبکه راحت تر می توانند آسیب پذیری های شبکه خود را یافته و نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

برخی از مهمترین ویژگی های برنامه Aircrack-ng 1.2 به شرح زیر می باشند:

قابلیت نظارت و کنترل بسته های ارسالی در شبکه و تبدیل آن ها به فایل های متنی برای پردازش و احیانا رمزگشایی آن ها با ابزار های دیگر

پاسخ گویی به حملات، دسترسی های غیر مجاز و نقاط دسترسی جعلی، با استفاده از تکنیک تزریق بسته

توانایی تست کارت شبکه و مودم وای فای و شناسایی قابلیت ها و تزریق کد به آن ها

دارای ابزار شکست پسوردهای WEP و WPA PSK در شبکه و هک پسورد وای فای

سرعت بالا در زمینه پیدا کردن پسوردهای شبکه

محیط کاربری ساده و آسان

برنامه Aircrack-ng یک برنامه کاملا رایگان می باشد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.