آشنایی با قابلیت Geotagging در اینستاگرام

Geotagging یک امکان جهت ارسال موقعیت جغرافیاییدر رپیام رسان اینستاگرام است. با این امکان می توان محل گرفتن عکس و یا فیلم را مشخص نمود. این بر چسب معمولا شامل مختصات طول و عرض جغرافیایی اسامی مکان ها و غیره می باشد که به نوعی نشانگر صحت داده ارسال شده توسط موبایل را مشخص می کند.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با قابلیت Geotagging در اینستاگرام

زمان استفاده از قابلیت Geotagging در اینستاگرام

حتی اگر که به مشاهده تصاویری که دوستانتان بر روی اینستاگرام از غذاهایشان منتشر می‌ کنند علاقه‌ مند نباشید، واقعیت این است که چنین تصاویری این روز ها به‌ شدت رایج هستند و به این زودی‌ ها از تب‌ و تاب نمی‌ افتند.

اینستاگرام کاربران بسیاری دارد که تمامی حساب‌ های کاربری خود را با تصویر میز صبحانه، نهار و شامشان پر کرده‌ اند و آن‌ها را با دوستانشان به اشتراک می‌ گذارند. این اشخاص که بلاگر مواد غذایی نامیده می‌ شوند به تبلیغ رستوران‌ ها در سراسر دنیا می‌ پردازند و نام آن رستوران را بر روی پست خود به اشتراک می‌گذارند و نسبتی از کاربران را به دیدن آن موقعیت دعوت می‌ کنند.

وقتی‌ که این اشخاص تصویر وعده غذایی خود را بر روی اپلیکیشن اینستاگرام به اشتراک می‌ گذارد این قابلیت را نیز دارد که موقعیت مکانی آن تصویر را نیز به پست ارسالی‌ اش اضافه کند که به‌ طور معمول این اپلیکیشن از روی مشخصات درج‌ شده توسط GPS بر روی تصویر، می‌ تواند موقعیت مکانی را تشخیص دهد و به شما گزینه‌ هایی را برای انتخاب محل دقیق آن ارائه می‌ دهد.

همچنین این امکان را دارید که به‌ وسیله علامت‌ گذاری بر روی نقشه موقعیت را مشخص کنید. به‌ وسیله افزودن موقعیت مکانی در اینستاگرام که Geotagging نیز دام دارد، همچنین تصاویر خود را به نقشه تصاویر(photo map) خود اضافه خواهید کرد.

Photo map یکی از قابلیت‌ های اینستاگرام است که به‌ وسیله آن اینستاگرام تصاویر شما را سازمان‌ دهی می‌ کند. وقتی‌که بر روی نقشه زوم کنید خواهید دید که موقعیت‌ هایی که در آن‌ ها تصویر گرفته‌ اید مشخص می‌ شود.

برای یک شخص عادی این موقعیت‌ ها می‌ تواند مکان‌ هایی که برای تعطیلات مراجعه کرده است باشد اما برای یک بلاگر غذا و رستوران، نقشه تصاویر آن‌ ها اکثراً محل رستوران‌ ها را نشان خواهد داد و دنبال کنندگان(Follower) های شما می‌ توانند تا لیست مکان‌ هایی که شما بیشتر به آن‌ ها سرزده‌ اید را مشاهده نمایند. Photo map می‌ تواند از طریق home page اپلیکیشن در دسترس شما باشد.
 

روی مثبت برچسب‌گذاری مکانی(Geotagging)

در حالی‌ که اکثراً این ویژگی به‌ عنوان یکی از ویژگی‌ های خطرناک اپلیکیشن اینستاگرام به دلیل لو رفتن محل زندگی و کار اشخاص محسوب می‌ شود، استفاده از آن برای پروفایل‌ هایی که بیشتر جنبه عمومی دارند نیز بسیار مفید است.

همان‌ طور که حضورتان عرض کردیم اشخاصی که تصاویر مرتبط با غذاها، فروشگاه‌ ها و یا مکان‌ های خاص دیگری را منتشر می‌ کنند از این ویژگی می‌ توانند استفاده ایمن‌ تری ببرند.

راه دیگری که می‌ توانید به‌ وسیله آن تصاویر برچسب‌ گذاری شده‌ ی خود را مشاهده بفرمایید این است که به قسمت جستجو(Search) بروید و در سربرگ Places به جستجوی تصاویر با استفاده از گزینه near current location به معنای تصاویر نزدیک به موقعیت فعلی‌ تان، به‌ وسیله تصاویر گرفته‌ شده توسط حساب‌ های کاربری عمومی(public) بپردازید.

Geotagging بر روی اینستاگرام می‌ تواند لحظات خوشی داشته باشد اما اگر این‌ که عکسی را منتشر کنید که به‌ وسیله آن برای شما نا امنی ایجاد کند اصلاً خوشایند نیست.

البته که قادر خواهید بود تا تصویر مورد نظر را حذف کنید، خوشبختانه این فرآیند تصویر را از پروفایل شما حذف نمی‌ کند اما به‌ جای این کار، موقعیت ثبت‌ شده برای آن تصویر را حذف خواهد کرد و دیگران نمی‌ توانند آن را جستجو کنند.

اگر تمامی کاربرانی که از شبکه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده می‌ کنند از خطر ها و فرصت‌ هایی که به‌ وسیله geotagging ایجاد می‌ شود آگاه باشند می‌ توانند کاربرد های بهتری را در زندگی روزمره خود از این ابزار ها داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که هیچ‌وقت از خانه و یا مدرسه خود تصاویری را که دارای geotag هستند را ارسال نکنید.

به geotagging به دیدگاه خوبی نگاه کنید و از اینستاگرام استفاده مناسبی ببرید و بر روی پست‌ های شخصی‌ تان از این گزینه استفاده نکنید و همچنین اگر می‌ خواهید فضای مناسبی را قبل از رفتن به آنجا مشاهده کنید می‌ توانید از جستجوی مکانی اینستاگرام استفاده کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.