چگونگی بررسی عملکرد کودکان در ویندوز 7

از اتفاقات نا خوشایند دوران ما این است که ابزار های دیجیتال دنیای کودکان ما را تغییر داده اند و دست هر کودکی یک موبایل یا تبلت مشاهده می شود. بسیاری از ما دیده ایم که والدین برای ساکت و آرام نگاه داشتن کودکان خود چنین ابزاری را در اختیار آنها قرار می دهند، از طرفی همیشه هم نمیتوان آنها را از تکنولوژی محروم کرد پس بهتر است حداقل آنها را در دنیای بیکران مجازی تنها نگذاریم.
دوشنبه، 18 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی بررسی عملکرد کودکان در ویندوز 7

چگونه فعالیت فرزندان در کامپیوتر را به طور کامل بررسی کنیم

فرزندان ما همیشه نمی دانند که دقیقاً چه چیزی برای آنها خوب است و چه چیزی برایشان زیان آور است. بنابراین بهتر است والدین گاهی اوقات فعالیت آنها را خصوصا در دنیای کامپیوتر و اینترنت بررسی کنند. البته بهتر است این کار را فقط گاهی اوقات انجام دهید و همچنین بدون اطلاع فرزند از این موضوع، فعالیت وی را تحت نظر بگیرید. در ادامه روشی ساده برای بررسی عملکرد و فعالیت کودکان با کامپیوتر را در ویندوز 7 آموزش می دهیم.

شما می توانید فعالیت فرزندان در اینترنت و کامپیوتر را با استفاده از یک کامپیوتر دیگر، بررسی کنید. تنها کافی است یک برنامه ساده را روی سیستمی که فرزندتان از آن استفاده می کند، نصب کنید.
 
گام اول، ساخت اکانت Windows Live ID
برای آغاز کار ابتدا باید اکانت Windows Live ID بسازید. اگر تا کنون اکانت ویندوز لایو نداشته اید همین الان اقدام به ساخت اکانت Live ID بکنید.
 
گام دوم، ساخت User Account برای فردی که قرار است سیستم او را بررسی کنید
برای ساخت این اکانت ابتدا وارد کامپیوتری که فرزند شما ممکن است از آن استفاده کند، شوید. Control Panel را باز کنید، قسمت User Accounts را انتخاب کرده و وارد قسمت Add or remove user accounts شوید.

گزینه Create New Account را انتخاب کنید. در مرحله بعدی نام Account جدید را وارد کرده و گزینه Standard User را انتخاب کنید و سپس Create Account را کلیک کنید.
 
اعمال محدودیت زمان، بازی و برنامه های مورد نظر برای اکانت فرزندان
روی اکانت ساخته شده کلیک کنید و گزینه Set up Parental Controls را انتخاب کنید. اکنون مجددا نام اکانتی که قصد دارید روی آن محدودیت اعمال کنید، از شما پرسیده می شود. بنابراین اکانت ساخته شده را انتخاب کنید.

در قسمت Parental Control گزینه On را انتخاب کنید تا بتوانید محدودیت زمانی، بازی ها و قفل کردن برنامه های خاصی را روی سیستم اعمال کنید. اعمال محدودیت ها با استفاده از سه گزینه Time Limits برای محدودیت زمانی، Games برای اعمال محدودیت بازی ها و Allow and block specific Programs برای محدودیت در استفاده از برنامه ها، صورت می گیرد که کار کردن با آنها بسیار ساده است. در اینجا به طور نمونه اعمال محدودیت در استفاده از نرم افزار ها را بررسی می کنیم.

گزینه Allow and Block specific Programs را انتخاب کنید. در مرحله بعد گزینه User can only use programs I allow را انتخاب کرده و منتظر بارگذاری نرم افزارها باشید.

لیستی از نرم افزار ها برای شما باز می شود. برنامه هایی که فرزند شما اجازه استفاده از آنها را دارد، انتخاب کرده و Ok را بزنید.
 

اعمال محدودیت اینترنتی برای اکانت کودکان

اگر نیاز به اعمال محدودیت و کنترل بیشتر فعالیت فرزند خود دارید، باید به روش دیگری عمل کنید.

ابتدا منوی استارت و سپس All Programs را انتخاب کنید و داخل فولدر Windows Live را چک کنید. اگر از ویندوز 7 استفاده می کنید تنها کافی است در قسمت Search منوی استارت، عبارت Windows Live را تایپ کنید.

به دنبال فایلی با نام Family Safety در این فولدر بگردید. اگر این گزینه را مشاهده نمی کنید، برای دانلود Windows Live Family Safety باید فایل Exe دانلود شود.

بعد از دانلود فایل Exe، آن را باز کرده و گزینه Custom را انتخاب کنید و سپس همه تیک ها را به جر تیک گزینه Family Safety بردارید. به این ترتیب Family Safety را روی سیستم خود نصب کنید. دانلود فایل Exe خیلی زمان بر نیست ولی برای نصب Family Safety باید صبر بیشتری داشته باشید. چراکه زمانبر است.
 
روش استفاده از Family Safety
بعد از نصب Family Safety آن را باز کرده و وارد اکانت Live خود شوید. در این قسمت لیستی از اکانت های موجود در سیستم برای شما نمایش داده می شود. اکانتی که پیشتر برای فرزند خود ساخته بودید را بیابید و گزینه Monitor Account را انتخاب کنید.

گزینه Next و سپس Save را انتخاب کنید تا اکانت Live شما به اکانت فرزندتان متصل شود. از این پس هر بار که به صورت آنلاین وارد اکانت Live ID خود می شوید، در قسمت Family Safety می توانید فعالیت های کاربری که از اکانت ساخته شده توسط شما استفاده کرده را مشاهده کنید. همچنین برنامه هایی که این کاربر استفاده کرده نیز به شما نمایش داده خواهد شد.

برای محدود کردن دسترسی فرزندتان به سایتی که پیشتر به آن مراجعه کرده و قصد محدود کردن دسترسی وی به آن را دارید، گزینه Block را در قسمت Change Setting انتخاب کنید.

ستون کناری صفحه نیز امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. به طور مثال می توانید به فرزندتان بفهمانید که شما در حال چک کردن عملکرد وی هستید و یا با انتخاب گزینه مناسب مانع از آشکار شدن این موضوع شوید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.