آسيب ديدگي در حين ايروبيک

اگر شما درست گرم کنيد، کفش هاي خوب بپوشيد و نخواهيد با نشان دادن قدرت ورزشي خود همکلاسي هايتان را شگفت زده کنيد، بعيد است که دچار آسيب ديدگي شويد. بيشتر آسيبها به علت درست گرم نکردن بدن، پا برهنه تمرين کردن (يک زماني اين طور بود اما حالا ما بهتر مي دانيم که نبايد پا برهنه تمرين کرد) و فشار بي نهايت به
سه‌شنبه، 10 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آسيب ديدگي در حين ايروبيک
آسيب ديدگي در حين ايروبيک
آسيب ديدگي در حين ايروبيک

مترجم : محمود کريمي
منبع :راسخون



اگر شما درست گرم کنيد، کفش هاي خوب بپوشيد و نخواهيد با نشان دادن قدرت ورزشي خود همکلاسي هايتان را شگفت زده کنيد، بعيد است که دچار آسيب ديدگي شويد.
بيشتر آسيبها به علت درست گرم نکردن بدن، پا برهنه تمرين کردن (يک زماني اين طور بود اما حالا ما بهتر مي دانيم که نبايد پا برهنه تمرين کرد) و فشار بي نهايت به بدن براي سريعتر از حد معمول به تناسب رسيدن پيش مي آيد.
اگر هميشه درست گرم مي کنيد اما باز هم احساس درد يا عدم راحتي در پاها، کمر يا گردن خود داريد بايد با مربي خود صحبت کنيد.
شايد لازم باشد که کمي از شدت تمرينات خود بکاهيد. شايد شما برخي از تمرينات خود را غلط انجام مي دهيد که موجب کشيدگي قسمت هاي مختلف بدن شما که در حرکات غلط درگير هستند مي شود.
هر کسي به خصوص افراد بالاي 30 سال داراي يک سري نقاط ضعيف در بدن خود هستند و ممکن است که ايروبيک دوباره آن صدمات فوتبال قديمي را به يادتان بياورد. غضروف ها ممکن است ترق تروق کنند. تاندون ها (زردپي هاي) شما ممکن است به خاطر بيدار شدن آسيب هاي قديمي، حساس شوند. اگر در قسمت مچ پاها، زانوها يا باسن خود احساس درد مي کنید، به کمک يک فروشنده متخصص کفش ورزشي نگاهي به کفش هاي خود بياندازيد. اگر هيچ مشکلي در کفش هاي شما وجود نداشت که مسئله را برطرف کند، شايد لازم باشد که دکترتان را براي انجام يک ارزيابي ببينيد: آرتروز موجب درد در مفاصل مي شود، چرا که موجب التهاب رماتيسمي مفصل مي شود. آسيب هاي قديمي و فراموش شده مي تواند محل بروز التهاب باشد. ممکن است دچار درد در ساق پا يا دردهاي عصبي شويد. يا ممکن است يک سري حساسيت هايي داشته باشيد که نتواند انجام ايروبيک را به خوبي تحمل کنند. براي برخي از مفاصل ممکن است جست و خيز آنهم هر روز چندان خوشايند نباشد. اگر در حين ايروبيک دچار آسيب ديدگي شديد، مي توانيد براي مدتي تا وقتي که آسيب ديدگي درمان شود يا به وضعيت مطلوبي برسد، به انجام ايروبيک آبي بپردازيد. بي نهايت بعيد است که حين انجام ايروبيک آبي دچار آسيب ديدگي شويد. در عين حال بدون آن که وزنتان اضافه شود، مي توانيد به تمام مزاياي ايروبيک دست يابيد.
بيشتر آسيب هاي معمول در ايروبيک، کشيدگي هاي عضلاني هستند. اگر حس مي کنيد ماهيچه اي را زياد کشيده ايد، از روشي که در زير آمده است، براي سرعت بخشيدن به بهبودي خود استفاده کنيد. اول به قسمت آسيب ديده استراحت دهيد و روز بعدي در تمرين ورزشي خود درگيرش نکنيد. از يخ براي کاهش ورم استفاده کنيد. استفاده از يخ مي تواند موجب کاهش درد هم بشود. در طي 24 تا 48 ساعت آينده در هر دو ساعت به مدت 10 الي 15 دقيقه روي آسيب ديدگي يخ بگذاريد. کمپرس کردن (فشردن) هم مي تواند مفيد باشد اين کار موجب پشتيباني کردن از مفصل تحت تاثير واقع شده و تخفيف درد مي شود. بالا بردن آخرين مرحله است: پاي خود را تا جايي که مي توانيد بالا قرار دهيد. مي توانيد يک بالش زير آن بگذاريد تا راحت تر باشيد.
اگر براي چند روز اين کارها را مدام تکرار کرديد وجواب نداد، خودتان را به دکتر برسانيد. از مربي تان انتظار تشخيص آسيب ديدگي را نداشته باشيد. بيشتر وقت ها ماهيچه هايتان را پيش از حد کشيده ايد يا از يک مفصل زياد کار کشيده ايد. اما ممکن هم هست که شرايط پيش آمده باشد که در آن بدن شما با گسترش يک عارضه ي قوي به آن واکنش نشان داده باشد. اگر درست به آن مشکل توجه نکنيد، ممکن است خيلي خيلي برايتان دردسر ساز شود. آسيب هاي خيلي کوچک در مراحل اوليه براي افراد حساس وقت زيادي جهت بهبودي مي گيرد وافراد کله شق را هم براي راهنمايي بيشتر پيش پزشک مي فرستد.
منبع: About Aerobics.com




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.