روزهایی با طعم آلبالو و خیال

فرا رسیدن فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای آن، ممکن است مشکلاتی را برای سلامتی بسیاری از افراد از جمله کودکان و نوجوانان به وجود بیاورد. کوشا سمیعی در این شماره نکاتی را برای مراقبت از سلامتی در این فصل داغ ارائه داده است.
چهارشنبه، 2 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : کوشا سمیعی
موارد بیشتر برای شما
روزهایی با طعم آلبالو و خیال
سه ماه تابستان هم مثل سیزده روز عید، خیلی زود می‌آید و می‌رود. از همین حالا خیال تان را جمع کنید و روزهای شادی برای خودتان بسازید. ما با چند نکته کوچک، هوای سلامتی شما را خواهیم داشت.
 

پیف پیف‌ها را دور کنید

1. وقتی به خانه می‌رسید و از گرما کلافه شده‌اید، یک لیوان آب سرد یا از آن بهتر، یک شربت خنک آلبالو، طعم بهشت را برای تان تداعی خواهد کرد. گرما و کلافگی‌اش یک طرف، لباس‌های خیس و ترس از بودار شدن آن یک نگرانی واقعاً جدی است. زیاد به تعرق بدن تان خرده نگیرید و از آن متنفر نباشید. این پدیده، با مرطوب کردن پوست و دفع مواد زاید، یکی از هدیه‌های خدا برای سلامتی شماست.

2. آبی که هنگام تعرق از بدن خارج می‌شود، به طور ذاتی بدون بو است. این آب محل مناسبی برای رشد باکتری‌هاست و باکتری‌ها و قارچ‌هایی که از آن برای رشد استفاده می‌کنند، آن را بدبو می‌سازند. زیر بغل به علت داشتن غده ی چربی و پروتئین بیش تر از بقیه ی جاها بو می‌گیرد.

3. خوردن ادویه، زردچوبه، فلفل، خردل، سس گوجه فرنگی، پنیر کهنه، تخم مرغ، روغن سرخ شده، کالباس، سوسیس و مواد این چنینی بوی عرق را بدتر می‌کنند. در این فصل ماست و شیر و سبزی بیش تر بخورید.

4. بهترین راه از بین بردن بو، حمام با کمی لیف و صابون یا شامپو است. بدن خود را زود خشک کنید؛ چراکه بدن خیس بوناک‌تر می‌شود.

5. لباس‌های نخی و کتانی بهترین لباس‌های تابستانی‌اند. هر بار که احساس خیسی در لباس کردید، سریع آن را عوض کنید و برای شست وشویش از صابون‌های ضدباکتری استفاده کنید.

 

گرما را نزنیم!

1. گرما آب زیادی از بدن دفع می‌کند. تند تند باید بروید حمام. زودتر خسته می‌شوید و مصرف آب نوشیدنی‌تان یک دفعه خیلی بیش تر از قبل می‌شود. با همه ی این‌ها آ ن قدر تابستان زیبایی دارد که یادمان می‌رود به این چند عیب کوچکش غر بزنیم. از آلبالوهای سرخ گرفته تا شربت‌های سکنجبینش. همین فراموشی گاه برای ما مشکل‌ساز می‌شود. یادمان می‌رود در آفتاب زیاد راه نرویم، مواظب آب بدن مان باشیم، غذاهای خنک و سبک بخوریم و ناگهان دچار گرمازدگی نشویم. تشنگی، قرمزی چهره، بی‌حالی، تهوع و... نشانه‌های گرمازدگی تابستانی‌اند. چند راه حل ساده، تابستان گرم شما را شادتر می‌کند.

2. اگر قرار است مدتی طولانی‌ در آفتاب و گرما باشید، آب زیاد بنوشید. منتظر این هم نباشید که تشنه شوید و بعد دنبال آب بگردید. همیشه یک بطری آب همراه داشتن، گرما را از شما دور می‌کند.

3. کارها را طوری تنظیم کنید که ساعت‌های اوج گرما در خانه باشید. اگر مجبورید زمانی را در آفتاب سپری کنید، عینک آفتابی و کلاه، دوستان خوبی برای شما خواهند بود.

4. وعده‌های غذایی سبک و کم به شما برای داشتن یک معده‌ی سازگار با گرما کمک خواهد کرد.

5. اگر از کولر استفاده می‌کنید با بدن خشک استراحت کنید. بهترین دما برای خانه 27 درجه سانتیگراد است. با بستن درها و پنجره‌ها می‌توانید هم خانه را خنک‌تر و هم در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. محیط‌های کوچک به کولرهای بزرگ نیاز ندارد. اگر فقط در یک اتاق کار می‌کنید، از پنکه استفاده کنید.

منبع: مجله باران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.