گوشت منجمد را سريع يخ زدايي نکنيد

مدير کل نظارت بر مواد غذايي وزارت بهداشت گفت: براي اين که ارزش تغذيه گوشت کاهش پيدا نکند 24 ساعت قبل از مصرف بايد از محيط فريزر خارج و در محيط يخچال قرار داده شود يعني دماي گوشت را از منفي 18 درجه به صورت تدريجي به 4 درجه رساند. هدايت حسيني افزود: در روش انجماد سرعت رشد ميکروارگانسيم ها کاهش پيدا کرده و آبي که در ماده غذايي وجود دارد و در اختيار باکتري قرار مي گيرد در زمان
سه‌شنبه، 15 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گوشت منجمد را سريع يخ زدايي نکنيد
گوشت منجمد را سريع يخ زدايي نکنيد
گوشت منجمد را سريع يخ زدايي نکنيد






مدير کل نظارت بر مواد غذايي وزارت بهداشت گفت: براي اين که ارزش تغذيه گوشت کاهش پيدا نکند 24 ساعت قبل از مصرف بايد از محيط فريزر خارج و در محيط يخچال قرار داده شود يعني دماي گوشت را از منفي 18 درجه به صورت تدريجي به 4 درجه رساند.
هدايت حسيني افزود: در روش انجماد سرعت رشد ميکروارگانسيم ها کاهش پيدا کرده و آبي که در ماده غذايي وجود دارد و در اختيار باکتري قرار مي گيرد در زمان انجماد کاهش پيدا کرده و زمان نگهداري گوشت افزايش پيدا مي کند.
وي گفت: گوشت را مي توان در دماي منفي 18 درجه به مدت يک سال نگهداري کرد و براي اين که سلول هاي ماهيچه اي گوشت آسيب کمتري ببيند و ارزش تغذيه اي گوشت کاهش پيدا نکند، بهتر است براي رفع انجماد آن به مدت 24 ساعت گوشت را از فريزر خارج کرده و در محيط يخچال قرار داده يعني دماي گوشت را از منفي 18 درجه به 4 درجه برسانيم که براي پخت و پز آماده شود.در اين صورت ارزش غذايي آن کاهش پيدا نمي کند.
منبع: نشريه دانش نوين زندگي شماره 28




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.