پوره گوشت ولوبيا

گوشت را پس از شستن به صورت قيمه اي خرد کرده و هرگونه چربي و رگ و ريشه را از آن جدا کرده و دور بريزيد. سيب زميني و هويج را پوست کنده و غلاف هاي لوبيا سبز را از آن جدا کنيد سپس همه سبزيجات را خرد کنيد. گوشت را به همراه سيب زميني، هويج، سبزيجات معطر خشک وآب در قابلمه کوچکي ريخته و بر روي حرارت قرار دهيد تا مخلوط بجوش بيايد بعد در قابلمه را گذاشته و اجازه دهيد مواد به آرامي بجوشند تا گوشت و سبزيجات کاملاًبپزند. لوبيا سبز را به مواد افزوده
چهارشنبه، 16 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پوره گوشت ولوبيا
پوره گوشت ولوبيا
پوره گوشت ولوبيا






مواد لازم:

گوشت گوسفندي بدون چربي: 115 گرم
سيب زميني: 115 گرم
هويج: 115 گرم
لوبيا سبز: 75 گرم
سبزيجات معطرخشک: (گشنيز و جعفري) به مقدار کمي
آب: يک دوم فنجان (350 ميلي ليتر)

طرز تهيه:

گوشت را پس از شستن به صورت قيمه اي خرد کرده و هرگونه چربي و رگ و ريشه را از آن جدا کرده و دور بريزيد. سيب زميني و هويج را پوست کنده و غلاف هاي لوبيا سبز را از آن جدا کنيد سپس همه سبزيجات را خرد کنيد. گوشت را به همراه سيب زميني، هويج، سبزيجات معطر خشک وآب در قابلمه کوچکي ريخته و بر روي حرارت قرار دهيد تا مخلوط بجوش بيايد بعد در قابلمه را گذاشته و اجازه دهيد مواد به آرامي بجوشند تا گوشت و سبزيجات کاملاًبپزند. لوبيا سبز را به مواد افزوده و پس از گذاشتن در قابلمه، اجازه دهيد که مخلوط به مدت 10 دقيقه ديگر نيز به آرامي بجوشد تا لوبياها کاملاً نرم شوند (زمان پخت بستگي به پخت کامل لوبيا دارد و ممکن است زمان بيشتري مورد نياز باشد)
مخلوط پخته شده را در دستگاه غذاساز ريخته و يا آن را له کنيد تا به صورت پوره اي با بافت مورد نظر شما درآيد سپس با قاشق مقدار کمي از آن را در کاسه اي ريخته و پيش از دادن پوره به کودک، درجه حرارت آن را امتحان کنيد. باقيمانده غذا را در ظرف دربسته ريخته و در يخچال قرار دهيد و آن را حداکثر تا 24 ساعت به مصرف برسانيد.

نکته:

1-اين دستور داراي 498 کيلوکالري انرژي، 17/5 گرم کربوهيدارت، 35 گرم پروتئين و 32 گرم چربي مي باشد.
2- با اين مقدار مواد، يک وهفت هشتم فنجان (450 ميلي گرم) پوره تهيه مي شود.
3- در پخت اين پوره مي توانيد به جاي گوشت گوسفند از گوشت مرغ يا بوقلمون نيز استفاده کنيد همچنين مي توانيد به جاي لوبيا سبز از باقلاي بدون پوست استفاده کنيد(البته در صورت عدم حساسيت کودک)
4- اين پوره قابل فريز کردن مي باشد.

پوره گوشت ولوبيا

منبع: هنر آشپزي، ش 60




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.