9 توصيه براي کاهش وزن سريع

اگر مي خواهيد برنامه کاهش وزن را شروع کنيد و در کوتاه ترين مدت بهترين نتيجه را بگيريد ، بايد به چند نکته توجه و ملاحظاتي را رعايت کنيد . 10 نکته اي که در زير مي خوانيد ، نکاتي هستند که توجه به آنها در زمان رژيم کاهش وزن بازده کار شما را بالا مي برد .
شنبه، 19 دی 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
9 توصيه براي کاهش وزن سريع
9 توصيه براي کاهش وزن سريع
9 توصيه براي کاهش وزن سريع

نويسنده: آذين صحابي




اگر مي خواهيد برنامه کاهش وزن را شروع کنيد و در کوتاه ترين مدت بهترين نتيجه را بگيريد ، بايد به چند نکته توجه و ملاحظاتي را رعايت کنيد . 10 نکته اي که در زير مي خوانيد ، نکاتي هستند که توجه به آنها در زمان رژيم کاهش وزن بازده کار شما را بالا مي برد .

1 ـ زياد آب بخوريد :

يکي از راه هاي موفقيت در کاهش وزن اين است که به جاي نوشيدني هاي گازدار يا آب ميوه ها و نوشابه هاي ديگر ، آب بخوريد . به گفته ي کارشناسان هر کس بايد در رو هشت ليوان آب بخورد تا آب مورد نياز بدنش تامين شود و سالم بماند . به جاي اينکه آب ميوه هاي مصنوعي يا قند فراوان بنوشيد يا نوشابه هاي گازدار مصرف کنيد ، آب بخوريد . خوردن آب زياد براي سلامت و درخشندگي پوست هم مفيد است . آب علاوه بر اينکه با زياد کردن ادرار ، سموم را از بدن خارج مي کند ، فرايند عضله سازي را هم تقويت مي کند .

2 ـ تعداد دفعات غذا خوردن را زياد کنيد .

اگر سه وعده غذا بخوريد و هر بار حجم زيادي را وارد معده کنيد ، در کاهش وزن موفق نخواهيد بود ؛ چرا که بدن نمي تواند آن همه غذا را هضم کند و به سرعت مقدار اضافي را به چربي تبديل مي کند . به گفته ي کارشناسان ، اگر مي خواهيد در رژيم کاهش وزن موفق باشيد ، بايد شش وعده غذاي کم حجم بخوريد . البته دقت کنيد که حجم اين شش وعده بايد کم باشد و گر نه وزن تان دو برابر خواهد شد .

3 ـ با وزنه ها کار کنيد .

يکي از راههاي موثر در سوزاندن چربي ها و کاهش وزن ، کار با وزنه است . اين ورزش اندام را متناسب کرده و سلامتي عمومي را نيز ارتقا مي دهد . کار با وزنه بيشتر و زودتر از ورزش معمولي چربي ها را مي سوزاند و متابوليسم را تسريع مي کند .

4 ـ پروتئين بخوريد :

براي اينکه بدن تان چربي ها را سريع تر بسوزاند و متابوليسم بدن تان بالا برود ، غذاهايي بخوريد که داراي پروتئين زيادي باشند . به علاوه غذاهاي حاوي پروتئين به بدن شما کمک مي کنند . پس از ورزش عضله بسازد . بهتر است از غذاهايي مصرف کنيد که در عين داشتن مقادير زياد پروتئين ، کالري و چربي کمي داشته باشند .

5 ـ با احتياط کالري کم کنيد .

اکثر افراد در هنگام شروع يک رژيم غذايي سالم ، وسوسه مي شوند که به يکباره غذاهايي کم کالري بخورند و ميزان کالري دريافتي خود را ناگهاني کاهش دهند ؛ ولي اين کار علمي و درست نيست . شما بايد گام به گام ميزان کالري هاي دريافتي تان را کاهش دهيد تا سلامتي تان به خطر نيفتد . اگر ناگهان ميزان کالري هاي دريافتي تان را کاهش دهيد ، بدن از همه کالري هاي موجود استفاده مي کند و در نتيجه متابوليسم بدن کند مي شود . به علاوه ، امکان اينکه رژيم خود و سبک زندگي صحيح تان را به طور مداوم حفظ کنيد و ادامه دهيد ، با روش کاهش گام به گام کالري ها زيادتر خواهد شد .

6 ـ به خودتان پاداش دهيد .

وقتي مي بينيد که در رژيم غذايي خود موفق بوده و وزن کم کرده ايد ، از خودتان قدرداني کنيد . اگر ذهن شما بداند که پس از تحمل سختي هاي رژيم و مبارزه با خواسته هاي قبلي اش پاداش خواهد گرفت . در پيروي از دستورات کاهش وزن دلگرم تر خواهد شد . مثلاً ، اگر شکلات دوست داريد ، پس از موفقيت در رژيم کاهش وزن ، خودتان را به يک شکلات کوچک مهمان کنيد .

7 ـ از ورزش هاي شديد بپرهيزيد .

ورزش نيز مانند کاهش کالري بايد تدريجي باشد . به ياد داشته باشيد که ورزش زماني به شما کمک خواهد کرد که مداومت داشته باشد نه اينکه دو روز به قدري شديد ورزش کنيد که يک هفته نتوانيد از جاي تان تکان بخوريد . در عوض ، طي روز به دفعات ، مقدار اندکي ورزش کنيد . صبح ها به پياده روي برويد ، هنگام ظهر کمي ديگر نرمش کنيد و عصر ميزان تحرک تان را بالا ببريد . به جاي اينکه تمام روز فعاليت داشته باشيد ، اين ميزان فعاليت را بين دفعات مختلف تقسيم کنيد .

8 ـ ورزش هاي گوناگوني انجام دهيد .

اين کار جذابيت ورزش را براي تان بيشتر مي کند و احتمال قطع آن کمتر خواهد شد و شما به هدف تان که کاهش وزن است ، نزديک تر مي شويد . يک روز شنا کنيد ، يک روز به پياده روي برويد و روز ديگر دوچرخه سواري کنيد . اين کار بدن شما را ورزيده تر هم مي کند .

9 ـ مصرف سبزيجات و ميوه ها را فراموش نکنيد .

مصرف ميوه ها و سبزيجات ، به خصوص آنهايي که برگ هاي سبز تيره دارند ، براي کاهش وزن بسيار مفيد است . اين مواد غذايي باعث مي شوند که ميزان کلسترول خون پايين بيايد؛ بنابراين به سلامتي دستگاه قلب و عروق شما کمک مي کند .
منبع:ماهنامه ي دنياي زنان شماره ي 47




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.