سؤال روز هشتم تولد

چگونه متوجه شیر خوردن نوزادم شوم؟

‏ در این مقاله به نحوه الگوی شیر خوردن نوزاد و روش جدا کردن دهان او از سینه مادر پرداخته شده است.‏
چهارشنبه، 1 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه متوجه شیر خوردن نوزادم شوم؟
در صورتی که نوزاد به درستی بر روی سینه فیکس شود و نوک سینه و هاله اطراف آن را به طور صحیح در دهان قرار دهد، به طور معمول چهار تا پنج مرتبه شروع به مکیدن کرده و به دنبال آن 5 تا 10 ثانیه استراحت می کند (عمل مکش را متوقف می سازد). با افزایش مقدار شیر شما مکیدن های نوزاد نیز افزایش می یابد. با جریان یافتن آهسته شیر، الگوی نوزاد شما به احتمال زیاد به سه تا چهار مرتبه مکش و استراحت یا مکث حداقل طولانی تر از 10 ثانیه ای تغییر خواهد کرد.

اکثر نوزادان خودشان سینه را رها خواهند ساخت. در صورتی که نوزادتان سینه شما را رها نمی کند، اما به نظر می رسد مکیدن او به قسمت جلو دهان محدود شده است، انگشت خود را در طرف دهان نوزاد (بین لثه ها) کشیده و سپس آن را چرخانده تا عمل مکیدن را متوقف کنید. آنگاه سعی کنید آروغ نوزاد خود را گرفته و او را به سینه دیگر خود منتقل کنید.

نوزادان تازه متولد شده اغلب به هنگام شیر خوردن به خواب می روند. در صورت بروز چنین اتفاقی، سعی کنید نوزاد خود را با خاراندن یا قلقلک پاهای او، مالیدن پشت او یا در آوردن بعضی از لباسهایش از خواب بیدار کنید. گاهی اوقات آروغ گرفتن نوزاد و تعویض پوشک او نیز می تواند به این کار کمک کند.


منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.