آداب خانه تکاني

با نزديک شدن به بهار، طبيعت زيبايي و طراوت خاصي پيدا مي‌کند. درخت‌ها شکوفه مي‌دهند و همه جا سبز و زيبا و بانشاط مي‌شود. بد نيست با تغيير دکوراسيون، اين زيبايي و طراوت را به فضاي داخل خانه انتقال بدهيم و خانه‌اي با حال و هواي بهاري داشته ‌باشيم. با تغيير فصل و نزديک شدن به عيد نوروز، خيلي‌ها خانه‌تکاني مي‌کنند و همه جاي خانه را تميز و مرتب مي‌کنند. فرش‌ها و پرده‌ها را مي‌شويند، شيشه‌ها و پنجره‌ها را
يکشنبه، 23 اسفند 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آداب خانه تکاني
آداب خانه تکاني
آداب خانه تکاني






7 نکته درباره تغيير دکوراسيون داخلي خانه در آستانه فصل بهار

با نزديک شدن به بهار، طبيعت زيبايي و طراوت خاصي پيدا مي‌کند. درخت‌ها شکوفه مي‌دهند و همه جا سبز و زيبا و بانشاط مي‌شود. بد نيست با تغيير دکوراسيون، اين زيبايي و طراوت را به فضاي داخل خانه انتقال بدهيم و خانه‌اي با حال و هواي بهاري داشته ‌باشيم.
با تغيير فصل و نزديک شدن به عيد نوروز، خيلي‌ها خانه‌تکاني مي‌کنند و همه جاي خانه را تميز و مرتب مي‌کنند. فرش‌ها و پرده‌ها را مي‌شويند، شيشه‌ها و پنجره‌ها را تميز مي‌کنند اما بد نيست دکوراسيون و چيدمان خانه را هم کمي تغيير دهيم. گاهي تغييري جزيي، جابه جايي ساده و تغيير دکوراسيون کوچکي مي‌تواند حال و هواي خانه را به‌طور کامل تغيير بدهد و فضاي خانه را متحول کند. اين بار به چند نکته درباره دکوراسيون بهاري خانه‌ها مي‌پردازيم.

1. فضايي آرام و روشن ايجاد کنيد

يکي از نکات مهم دکوراسيون در فصل بهار، به وجود آوردن فضايي است که نشاط و آرامش فصل بهار را به خانه‌ها بياورد. بهتر است با آغاز فصل بهار، روکش مبلمان، پرده‌ها و پارچه‌هاي تيره رنگ و ضخيم پشمي و مخملي زمستاني را برداريد و به جاي آن، از پارچه‌هايي نازک با رنگ روشن استفاده کنيد. پارچه‌هاي روشن با زمينه سفيد يا کرم‌رنگ همراه با طرح‌هاي گل و برگ‌هاي سبز روشن براي ايجاد فضاي بهاري مناسب هستند.

2. کفپوش‌هاي بهاري را بشناسيد

به‌طور معمول، در فصل زمستان براي گرم نگه‌داشتن خانه از کفپوش‌ها و قاليچه‌هاي بيشتري استفاده مي‌شود. با شروع بهار و گرم‌تر شدن هوا براي ايجاد دماي متعادل در خانه، کفپوش‌ها را کمتر کنيد و در صورت امکان از کفپوش‌هاي نازک‌تر و با رنگ روشن‌تر استفاده کنيد. استفاده از کفپوش‌هايي با طرح و رنگ سبز روشن براي اين فصل مناسب هستند.

آداب خانه تکاني

3. تغيير چيدمان مبلمان را فراموش نکنيد

در فصل زمستان اغلب به دليل سرماي هوا مبل‌‌ها و صندلي‌ها اطراف شومينه، بخاري و وسايل گرم‌کننده چيده مي‌شوند. با شروع بهار و گرم شدن هوا بهتر است مبلمان را جور ديگري بچينيد. براي مثال، جايي دور از نماي شومينه و نزديک پنجره و رو به نماي باغچه و حياط براي چيدن مبل‌ها در اين فصل مناسب است. اگر فضاي کافي براي اين کار نداريد، بهتر است شومينه را تميز کرده و داخل آن را با گل‌هاي خشک تزيين کنيد. شوفاژها را خاموش کنيد و روي آن تخته يا مقواي ضخيمي قراردهيد و روي آن گلداني از گل‌هاي خشک قرار دهيد.

4. طراوت و زيبايي بهار را به خانه بياوريد

بهتر است در فصل بهار گل‌هاي مصنوعي را جمع کنيد و از گل‌هاي تازه و باطراوت بهاري استفاده کنيد. اين کار فضاي داخلي خانه را شاد و با نشاط مي‌کند. اضافه‌ کردن گل‌ها و گياهان به دکور خانه سبب افزايش روحيه ‌اعضاي خانواده و ايجاد حس نشاط و شادماني در فضاي داخلي منزل مي‌شود. از گل‌هايي با ترکيب رنگ سفيد و برگ‌هاي روشن استفاده کنيد. رنگ سبز رنگي است که در کنار تعادل، شادي و آرامش را به فضاي خانه مي‌آورد.

5. از تزيينات بهاري غافل نشويد

با به پايان رسيدن فصل زمستان و شروع شدن فصل بهار، بهتر است در نوع چيدمان وسايل تزييني هم تجديد نظر کنيد و بسياري از آنها را که تنها مخصوص فصل زمستان هستند، برداريد. هنگام چيدمان دوباره وسايل تزييني بهتر است آن دسته‌اي را که رنگ روشن دارند و کريستال هستند، انتخاب کنيد و رنگ‌هاي تيره را به کار نبريد. بهتر است از گلدان‌هاي بلوري و شيشه‌اي با طرح‌ها و خطوطي با رنگ‌هاي روشن زرد و سبز استفاده کنيد. گلدان‌هاي بلوري پر از آب با چند شاخه گل تازه بهاري فضاي زيبا و دلنشيني در خانه ايجاد مي‌کند. مي‌توانيد از شمع‌هاي تزييني با رنگ‌هاي روشن استفاده کنيد. همچنين گلدان‌هاي طبيعي هم در ايجاد فضاي بهاري در خانه موثرند.

6. از رنگ‌هاي بهاري استفاده کنيد

با تغيير رنگ عناصر دکوراتيو تيره‌اي مانند وسايل تزييني، روکش مبلمان و بافت پارچه‌اي پرده‌‌ها، مي‌توانيد فضايي شاد و بهاري به وجود آوريد. با اضافه کردن بافت‌هاي طرح‌دار و روشن مانند استفاده از کوسن‌هايي با رنگ روشن و شاد، گلدان‌هاي شيشه‌اي و کريستال و وسايل تزييني که رنگي روشن دارند، مي‌توانيد فضايي متناسب با فصل بهار به وجود آوريد.

7. از نور بهار بيشتر استفاده کنيد

در بهار روزها بلند‌تر و هوا گرم‌تر و آفتابي‌تر مي‌شود. براي استفاده از اين نور در خانه، کنار پنجره‌ها آينه نصب کنيد. آينه‌ها نور را تشديد مي‌کنند و فضاي خانه را بزرگ‌تر نشان مي‌دهند. آينه را طوري قرار دهيد که قسمت‌هاي کم‌نورتر و تيره‌تر خانه روشن شوند. مراقب باشيد آينه را جايي قرار ندهيد که موجب چشم‌زدگي شود.
منبع: www.salamat.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.