تقویت اعصاب و عضلات با خرما

از انواع خرما رطب تازه بهترین خرما است. زیرا در کنار مواد معدنی بسیار، ویتامین های گروه B و C فراوانی نیز دارد.
چهارشنبه، 3 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تقویت اعصاب و عضلات با خرما
خرما ماده غذایی مقوی، مغذی و مناسبی برای شروع افطار است چون کالری زود هضمی داشته و سریع جذب بدن می شود!

انواع خرما


تقویت اعصاب و عضلات با خرما
 
1.خرمای عجوه
این خرما، نرم و خشک است و مزه ای بسیار شیرین دارد. عموما این خرما در مدینه کشور عربستان کشت می شود.  

تقویت اعصاب و عضلات با خرما
 
2.خرما امبرا
این خرما، یکی از با کیفیت‌ترین و گران‌ترین انواع خرما است که باز هم در مدینه در کشور عربستان کشت می شود. از پر مصرف ترین خرما های کشور عربستان است.

تقویت اعصاب و عضلات با خرما
 
3.خرما حلاوی
این خرما، بافتی نرم و لطیف و عطر و طعمی شیرین همانند عسل دارد. این نوع خرما پوستی به رنگ قهوه ای طلایی و اندازه ای کوچک تا متوسط دارد.

تقویت اعصاب و عضلات با خرما
 
4.خرما حیانی
این خرما، بیشتر در کشور مصر کشت می شود و دارای رنگ قرمز تیره یا سیاه است. این نوع خرما مزه ای ملایم و شیرین دارد.

تقویت اعصاب و عضلات با خرما
 
5.خرما خولا
این خرما، دارای عطر طعم کاراملی و شیرین است. همچنین، این نوع زمانی که تازه است حالتی چسبنده داشته و پوستی شل و رنگی طلایی‌قهوه ای داشته دارد و بومی کشور عربستان است.
 
همچنین  ده ها مدل خرما وجود دارد که در میان انواع و فرآورده هایش ، انتخاب رطب تازه بهترین کار است زیرا در کنار مواد معدنی بسیار، ویتامین های گروه B و C فراوانی نیز دارد.
 

ماه رمضان و خرما

از سوی دیگر، خرما منبع فیبرنامحلولی است که در دستگاه گوارش حل نشده و موجب حجیم شدن محتویات روده می شود و از بروز یبوست جلوگیری می کند. به همین دلیل توصیه می شود در ماه مبارک رمضان در وهله اول آب فراوان، بعد میوه و سبزی، غلات تصفیه نشده و سبوس دار و حتماً روزی سه عدد خرمای تازه مصرف شود.

برخی به غلط گمان می کنند خرما چون قند بالایی دارد سبب چاقی می شود، در حالی که حقیقت چیز دیگری است. اینکه بیش از نیاز غذا بخوریم.

حال این غذای اضافی می تواند هرچیزی باشد. بنابراین باخوردن خرما به همراه زولبیا بامیه، حلوا و دیگر مواد شیرین و چرب بیش از نیاز روزانه به انرژی است که اضافه وزن به وجود می آید.

از آنجا که سه عدد خرما تقریباً بین 60 تا 80 کیلوکالری دارد، در صورتی که فردی علاقه مند است که از فرآورده های خرما نظیر شهید یا شیره آن بخورد، باید حتماً میزان کالری درج شده روی بسته بندی اش را بخواند و در حجم مساوی و مناسب از فرآورده ها استفاده کند!

کاملاً روشن است که مصرف کلوچه و شیرینی حاوی خرما کالری بالاتری دارد و در درجه اول متخصصان تغذیه مصرف خرمای تازه را سفارش می کنند و معتقدند خرما بهترین شیرینی ماه مبارک رمضان برای افطار است.

خرما آهن بالایی دارد و به همین دلیل مصرف آن به افراد کم خون نیز توصیه می شود.

همچنین به دلیل داشتن منیزیم به آرامش اعصاب و ضعف ماهیچه ها کمک می کند زیرا این ماده معدنی روی اعصاب و ماهیچه ها تاثیر مستقیم گذاشت وموجب تقویت شان می شود.

ویتامین های گروه B موجود در این میوه هم با دخالت در چرخه تولید انرژی از غذاهای خورده شده و تقویت اعصاب فواید این میوه را بیش از پیش برای همه آشکار ساخته است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.