طرز تهیه انواع کیک فندق با شکلات

طعم بی‌نظیر فندق را باید در کیک فندقی هم امتحان کنید. این کیک های فندقی را به راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید و به عنوان یک عصرانه خوش‌طعم و البته مقوی از خوردن آن لذت ببرید.
شنبه، 2 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه انواع کیک فندق با شکلات

کیک فندقی شکلاتی


مواد لازم برای تهیه کیک فندقی شکلاتی
کره (نرم‌شده) هفت قاشق غذاخوری
پودر کاکائو یک قاشق غذاخوری
فندق یک فنجان
شکلات (خردشده) 85 گرم
تخم مرغ بزرگ شش عدد
نمک یک چهارم قاشق غذاخوری
نوتلا فندقی 360 گرم
اسپرسو (اختیاری) دو قاشق غذاخوری
شکر یا پودر قند شش قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک فندقی شکلاتی ساده و خوشمزه
مرحله اول
ابتدا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سپس قالب کیک را با دو قاشق غذاخوری کره (یا روغن) کاملا چرب کنید. پودر کاکائو را داخل قالب ریخته و به صورت یک لایه یکنواخت در تمام اطراف قالب پخش کنید.

مرحله دوم
فندق‌ها را روی یک سینی فر بچینید و در طبقه وسط فری که گرم شده به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه قرار دهید تا کمی سرخ شوند. وقتی بوی فندق‌ها به مشام‌تان خورد، آن‌ها را از فر خارج کنید و روی یک پارچه قرار دهید. برای جدا کردن پوست تیره فندق‌ها، آن‌ها را درون پارچه با دست بمالید. سپس فندق‌ها را کنار بگذارید تا خنک شوند. دمای فر را تا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد کم کنید.

مرحله سوم
تکه‌های شکلات را در یک ظرف شیشه‌ای ضد حرارت بریزید و ظرف را بالای کتری در حال جوش بگذارید تا از حرارت آن، شکلات‌ها ذوب شوند. توجه داشته باشید که ظرف شما باید از دهانه کتری بزرگ‌تر باشد تا روی دهانه آن قرار بگیرد. شکلات‌ها را به آرامی هم بزنید تا کاملا آب شوند.

مرحله چهارم
فندق‌ها را با چاقو خرد کنید. حواس‌تان باشد که آن‌ها را پودر نکنید. به سفیده‌های تخم مرغ نمک اضافه کنید و آن‌ها را با همزن برقی خوب هم بزنید تا مانند خامه شوند. از هم زدن بیش از حد سفیده‌های تخم مرغ پرهیز کنید.

مرحله پنجم
پنج قاشق باقی مانده کره نرم شده را با مقداری نوتلا فندقی ترکیب کرده و با قاشق چوبی هم بزنید. سپس به آن اسپرسو اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. حالا زرده‌های تخم مرغ را اضافه کنید و به خوبی با مواد هم بزنید تا یک ترکیب یکدست ایجاد شود.

مرحله ششم
فندق‌های خرد شده و شکلات ذوب شده را هم اضافه کرده و آن‌ها را با مواد ترکیب کنید. یک چهارم سفیده‌های تخم مرغ را به این ترکیب اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا یک خمیر سبک درست شود. سپس باقی مانده سفیده‌های تخم مرغ را کم‌کم و به آرامی در ترکب اضافه کرده و مخلوط کنید تا خمیر شما درست شود.

مرحله هفتم
خمیر را در قالب کیک بریزید و آن را در طبقه وسط فر به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید تا کیک از اطراف قالب جدا شود.  بعد از آنکه کیک پخته و آن را از فر خارج کردید، بگذارید تا خنک شود. سپس پس از خنک شدن، روی آن را با شکر قنادی و فندق تزیین کنید. حالا کیک فندقی خوشمزه شما آماده است تا در یک بعدازظهر دل‌نشین به همراه خانواده از آن لذت ببرید.

نکته
این کیک چون کاملا از فندق تهیه شده،‌ نیازی نیست که برای اطمینان از پختن، آن را با خلال دندان یا چوب کبریت امتحان کنید.1

طرز تهیه انواع کیک فندق با شکلات


کیک کره ای فندق و نوتلا


مواد لازم کیک کره ای فندق و نوتلا
تخم مرغ۳ عدد
کره به دمای محیط رسیده۱۷۵ گرم
پودر قند۱۷۵ گرم یا حدودا یک و نیم پیمانه
آرد سفید قنادی۲ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
شیر هم دمای محیط۴ قاشق غذاخوری
نوتلا یا هر کرم شکلاتی دیگر۴ قاشق غذا خوری
فندق بو داده و نصف شده نصف پیمانه

طرز تهیه
برای شروع کار آرد و بکینگ پودر و نمک رو داخل ظرفی کاملا مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بذارید.

تخم مرغ ها و پودر قند الک شده رو داخل ظرفی بریزین و با همزن برقی بزنید تا کاملا کرم رنگ کشدار و حجیم بشه.

و بعد کره نرم شده رو اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط بشه. شیر هم دمای محیط رو به مواد اضافه و مخلوط کنید.

وانیل رو هم داخل مواد بریزین و هم بزنید. همزن برقی رو کنار بذارید و مخلوط مواد خشک رو اضافه کنید. و با لیسک به آرومی و به حالت دورانی مخلوط کنید تا مایه کاملا یکدست بشه.

در آخر فندق های بو داده و نصف شده رو اضافه کنید و هم بزنید تا با مایه مخلوط بشه. برای کیک میتونید از قالب گرد بیست و چهار سانت یا قالب پاند کیک استفاده کنید اندازه قالب پاند کیک من سی در یازده سانت بود.کف قالب رو با کاغذ روغنی بپوشونید و نیازی به چرب کردن دیواره ها نیست اگه از قالب پاند کیک استفاده میکنید کف و دو دیواره قالب رو با کاغذ روغنی بپوشونید.

مایه کیک رو داخل قالب بریزید و با لیسک صاف کنید( مایه کیک کمی غلیظه).

نوتلا یا هر کرم شکلاتی دیگه‌ای که استفاده میکنید رو داخل قیف با ماسوره (یا بدون ماسوره) بریزین و با فاصله روی کیک شکوفه بزنید.

با سیخ چوبی یا خلال چوبی شکلات رو حرکت بدین و طرح هایی رو کیک ایجاد کنید. سعی کنید ایجاد طرحتون سطحی باشه و شکلات خیلی با مایه کیک مخلوط نشه و داخل کیک نره چون باعث میشه کیک در اون نقطه‌ها خمیر بشه.

بعد روی کیک هم مقداری فندق بو داده بریزین. کیک رو داخل فر صد و هشتاد و پنج درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده به مدت سی و پنج الی چهل دقیقه بپزین. مدت زمان پخت در فرهای مختلف متفاوته و حدودی هست.

در آخر کیک رو با یک خلال دندان از قسمت مرکزی تست کنید. اگه خلال دندان تمیز بیرون اومد کیک رو از فر خارج کنید و اجازه بدین داخل قالب خنک بشه و بعد کناره‌های اون رو با چاقوی تیز جدا کنید و از قالب در بیارید و کاغذ روغنی رو جدا کنید و داخل ظرف دربسته نگهداری کنید.

اینکه روی کیک کاملا صاف نیست و فرو رفتگی و بر آمدگی داره کاملا طبیعیه و قسمت های فرو رفته بخاطر وزن شکلاتی که روی کیک بوده ایجاد شده و این حالت شکل قشنگی رو روی کیک ایجاد میکنه و باعث زیبایی کیک میشه.

با یک برش از این کیک کنار یک فنجان چای عصرانه خودتون رو به طعم فندق و نوتلا آغشته کنید.2

طرز تهیه انواع کیک فندق با شکلات


کیک فندق و شکلات تلخ


مواد لازم
آرد : ۲۷۵ گرم
مارگارین: ۲۰۰ گرم
شکر قهوه ای: ۵۰ گرم
شکر سفید: ۱۷۵ گرم
تخم مرغ: ۵ عدد
ماست چکیده: ۱۰۰ گرم
آب گرم: ۱۲۵ میلی لیتر(نصف لیوان)
پودر فندق تست شده: ۲۰۰ گرم
روغن مایع: ۶۰ میلی لیتر
بیکینگ پودر: یک و یک‌دوم قاشق چای‌خوری
وانیل: یک قاشق چای‌خوری

روش تهیه
ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده با روغن مایع داخل کاسه‌ای گود ریخته، شکر سفید، شکر قهوه‌ای و وانیل را به آن اضافه می‌کنیم و با همزن برقی خوب می‌زنیم تا پف کند.

تخم‌مرغ ها را یکی‌‌یکی اضافه می‌کنیم و در حد مخلوط‌ شدن با همزن برقی هم می‌زنیم. ماست را نیز اضافه می کنیم.

آب ‌گرم را همراه آرد الک‌شده و بیکینگ پودر به مواد اضافه کرده و با لیسک مخلوط می‌کنیم. پودر فندق تست شده را نیز اضافه کرده ودر مرحله آخر خیلی کم مواد را با همزن برقی هم می‌زنیم تا صاف و یکدست شوند.

تمامی مواد را داخل قالبی گرد به قطر ۳۰ سانتی‌متر ریخته و به‌ مدت حدودا یک ساعت روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای ۱۸۰‌درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم، می‌پزیم.

برای تزیین کیک از هر کرم یا خامه‌ای که باب سلیقه است استفاده می‌کنیم. من روی کیک را در این عکس با کرم گاناش تلخ (مخلوط مساوی خامه و شکلات) تزیین کرده و از دو کیک روی هم یعنی دو برابر مواد استفاده کرده‌ام.3


پی نوشت:
1.www.kalleh.com
2.www.blog.okala.com
3.www.persianv.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.