آیا ایران کشوری امن برای گردشگران است؟

امنیت یک کشور برای هر گردشگری معیار و ملاک برای سفر به آن است. آیا ایران برای توریست ها امن است یا خیر. با ما همراه باشید تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.
پنجشنبه، 19 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا ایران کشوری امن برای گردشگران است؟
بی شک ایران و دیدن مناطق زیبای گردشگری آن، یکی از انتخاب های توریست هاست؛ نه به این دلیل که ایران برجسته ترین معماری اسلامی جهان را داراست و ایراینیان مهمان نوازترین افرادی هستند که هر گردشگری ممکن است ملاقات کرده باشد، بلکه به این دلیل که ایران یکی از امن ترین کشورها در خاورمیانه و جهان برای توریست ها محسوب می شود.

این مقاله حکم راهنمایی را دارد تا تجزیه و و تحلیلی مختصر و البته مفید داشته باشد که تا شماری از دلایل ایمن بودن ایران را بازگو کند.
 

ارتباط گرم مردم با توریست ها دلیلی بر احساس امنیت آنها

ایران حیرت انگیز است؛ از یک سو کشوری بزرگ و پهناور است و دارای مکانهای مختلف و متنوع از دریا گرفته تا کویر، از کوه گرفته تا جزایر، از کلیسا گرفته تا مساجد و... را دارا است. به راستی برای دیدن آنها یک عمر نیاز است! از طرف دیگر ایرانیان مردمان بزرگ، مهمان نواز، تحصیل کرده، مهربان هستند؛ افرادی که بسیار تمایل دارند با افراد خارجی گپ و گفتی هر چند کوتاه داشته باشند. در طول سفر به ایران این تعاملات گرم و واقعی یکی از دلایلی است که می توان گفت ایران مقصد مطمئنی است؛ این احساس اطمینان را از روابط گرم آنها می توانید دریافت کنید.
 

افزایش شمار سفر به ایران عاملی تاثیرگذار بر احساس اطمینان

بر اساس داده های ویکی پدیا و منابع رسمی، در سال 2013، حدود 5 میلیون خارجی به ایران سفر کرده اند و از آن زمان به بعد، محبوبیت این کشور به طور فزاینده ای رو به رشد رفته است؛ بدان معنا که این آمار ممکن است تا کنون به دو برابر یا حتی سه برابر افزایش پیدا کرده باشد. این در حالی است که رسانه های غربی، به ویژه آمریکایی، این کشور را به عنوان بدترین، خطرناک ترین و سرکوبگرترین کشورها معرفی کرده اند! امروزه شهرهای تاریخی ایران مانند شیراز، اصفهان یا یزد مملو از گروه های توریستی و مسافران حتی مستقل هستند که از سوغات و هتل های زیبا و بوتیکهای لوکس آن استفاده می کنند که باز می توان گفت دلیلی برای احساس امنیت آنها به ایران است.
 

سفر به ایران علی رغم هجمه رسانه های غربی

اگر کسی فکر می کند ایران کشوری خطرناک است ، دلیل عمده آن رسانه ها هستند. چندین دهه است که روزنامه ها و رسانه های آمریکایی تصویری کاملاً مغرضانه از ایران به دنیا منعکس می کنند. البته اروپا نیز همین رویه را در پیش گرفته بود که در حال حاضر کمی این موضع را نرم تر کرده است و در برخی گزارشات و تحلیل های خود، ایران را کشوری با جاذبه های گردشگری شگفت انگیز نشان می دهند و همین امر موجب شده است تا بسیاری از توریست ها ایران را مقصدی امن برای خود انتخاب کنند.
 

حملات تروریسی و مسئله امنیت در ایران

درباره حملات تروریستی که در سال 2017 در ایران رخ داده و موجب جان سپردن چند ایرانی شده است، باید گفت این یک اتفاق ناخوشایند بود، اما به واقع حملات تروریستی این چنینی در اروپا نیز اتفاق افتاده است. اگر از اخبار روز دنیا باخبر باشید در ایالات متحده آمریکا نیز دیگر تقریبا تیراندازی امری طبیعی است! با این اوصاف می توان نتیجه گرفت حمله تروریستی این چنینی در ایران اتفاقی شاید در خور توجه نباشد برای تزلزل در انتخاب مقصد سفر!
 

آیا احتمال دستگیر شدن در ایران جدی است؟

یکی دیگر از دلایلی که مسافران خارجی برای سفر به ایران مردد می شوند احتمال دستگیری آنها بنا بر هر دلیلی است و ممکن است آنها را مشکلات جدی ای روبه رو کند.
 
بله  این امکان وجود دارد فردی خارجی در ایران دستگیر شود، ولی نه به هر دلیلی! این اتفاق زمانی رخ می دهد که مسافری، عملی خارج از قانون انجام دهد؛ برای مثال دستگیری مسافرانی که با هواپیمای بدون سرنشین بر روی تاسیسات نظامی پرواز کردند و دستگیر هم شدند و یا آن آمریکایی هایی که از مرزهای ایران به طور غیرقانونی از کردستان عراق عبور کردند و دستگیر شدند. پس بهتر است در سفر به ایران باهوش و قانون مدار باشید!
 

در نتیجه

در انتها باید گفت هر کشوری قاعده و قانون های خود را دارا است و هر فرد خارجی ای که وارد این کشور می شود باید طبق اصول و قواعد آن کشور رفتار کند تا در امنیت باشد. بسیاری از توریست ها با سفر به ایران اوقاف خوب و خوشی را تجربه کردند و با کول باری از تصاویر و فیلم به کشور خود بازگشتند و مسافران تازه ای را روانه سرزمین پهناور ایران کردند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.