طرز تهیه میگو سوخاری با نودل

در مطلب پیش رو طرز تهیه یک غذای دریایی خوشمزه را خدمت شما توضیح می دهیم، امیدواریم این غذا را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.
شنبه، 21 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه میگو سوخاری با نودل

میگو سوخاری با نودل


مواد لازم برای تهیه میگو سوخاری با نودل (برای 4 تا 5 نفر)
مواد غذایی مقدار
میگو ریز دویست گرم
قارچ خرد شده دویست گرم
پیازچه خرد شده دویست گرم
پیاز خرد شده یک عدد
هویج خرد شده یک عدد
تخم مرغ یک عدد
گشنیز خرد شده صد گرم
آرد به مقدار لازم
آب چهارصد میلی لیتر
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
نودل با طعم کاری چهار بسته


طرز تهیه میگو سوخاری با نودل

در این مطلب قصد داریم با نودل یک غذای بسیار سریع و آسان درست کنیم. بسیاری از بچه ها از خوردن غذای دریایی امتناع می کنند اما امروز یک غذای لذیذ دریایی را به همراه نودل به شما عزیزان آموزش می دهیم که بچه ها آن را دوست خواهند داشت. این غذا به خاطر ادویه کاری آن مورد پسند کسانی است که طرفدار غذا های هندی و مالایی و حتی سریلانکایی هستند.

مرحله اول
ابتدا یک قابلمه را پر از آب می کنیم و روی حرارت بالا می گذاریم تا به جوش بیاید بعد دویست گرم هویج خرد شده به همراه یک عدد پیاز سفید خرد شده را در آن می ریزیم و بعد چهار بسته نودل به همراه دو بسته ادویه همراه نودل را به هویج و پیاز خرد شده اضافه می کنیم و حالا دویست گرم قارچ خرد شده را هم می ریزیم و هم می زنیم.

طرز تهیه میگو سوخاری با نودل

نکته: قارچ ها را به صورت ضخیم خرد می کنیم برای هر قارچ سه برش کافی است نیازی نیست که به صورت باریک خرد شوند.

مرحله دوم
حالا نوبت مزه دار کردن میگو ها است، پس میگو ها را داخل یک کاسه متوسط می ریزیم و با دو بسته ادویه کاری همراه نودل ها آن ها را طعم دار می کنیم و نیازی به ادویه دیگر هم نیست.

نکته: توجه کنید که از میگو های خیلی ریز و ارزان قیمت استفاده کنید نیازی نیست که هزینه زیادی بابت میگو پرداخت کنید چیزی که اهمیت دارند ارزش غذایی میگو است که این میگو های ریز هم دارای این ارزش غذایی هستند.  

مرحله سوم
میگوهای مزه دار شده را کنار می گذاریم و یک کاسه بزرگ بر می داریم و داخل آن دویست گرم آرد می ریزیم و چهارصد میلی لیتر آب سرد را کم کم به آرد اضافه می کنیم و با هم زن دستی هم می زنیم وقتی همه آب را ریختیم سریع هم می زنیم تا خوب با هم مخلوط شوند بعد یک عدد تخم مرغ به آن اضافه می کنیم و دوباره سریع هم می زنیم تا با هم ترکیب شوند در آخر میگو های مزه دار شده را اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم.

طرز تهیه میگو سوخاری با نودل

طرز تهیه میگو سوخاری با نودل

نکته: سعی کنید یک عدد تخم مرغ درشت انتخاب کنید.

مرحله چهارم
در این مرحله یک ماهیتابه بزرگ را روی حرارت می گذاریم تا داغ شود و داخل آن روغن سرخ کردنی می ریزیم بعد میگو ها را با دست و به صورت دانه دانه داخل روغن می ریزیم و  و کف ماهیتابه را پر می کنیم و بعد حرارت را بالا می بریم تا سریع سرخ شوند.

مرحله پنجم
حالا می رویم سراغ پیازچه ها، دویست گرم پیازچه داریم آن ها را خرد می کنیم و درست زمانی که فقط سی ثانیه مانده تا رشته ها آماده شوند پیازچه را می ریزیم و کمی هم می زنیم بعد از گذشت این مدت زمان نودل ها را آب کش می کنیم.

طرز تهیه میگو سوخاری با نودل

طرز تهیه میگو سوخاری با نودل

نکته: در دستور اصلی این غذا پیازچه ها حالت زنده دارند اگر شما می خواهید که کمی نرم تر شوند باید زودتر پیازچه را اضافه کنید. اما خوشمزگی آن به این است که آب میان بافتی پیازچه را حس کنید و از آن لذت ببرید.

مرحله آخر
بعد از اینکه نودل را آبکش کردیم در یک ظرف مناسب می ریزیم و کمی گشنیز تازه خرد شده به آن اضافه می کنیم و در نهایت میگو های برشته شده را روی آن می چینیم.

نکته: روغن اضافی میگو ها باید گرفته شود.

حالا غذا آماده سرو است. این غذا واقعا بی نظیر است هم عطر آن شاهکار است و هم رنگ بسیار زیبایی دارد که از سبزیجات نیمه سفتی که هنوز خواص خود را حفظ کرده اند گرفته شده است.

امیدواریم از این دستور خوشتان آمده باشد و آن را درست کنید و لذت ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما