چگونه مطالعه کنيم ؟ (1) انعطاف پذير باشيد

براي اين که مطالعه کننده انعطاف پذيري داشته باشيد، بايد بدانيد که چگونه روش خواندني را انتخاب و استفاده کنيد که با اهداف شما از خواندن سازگار باشد. 3 روش مهم خواندن (مطالعه) وجود دارد که شما بايد نحوه ي استفاده از آنها را ياد بگيريد. هر کدام هدف خودش را دارد. دانستن اين که چه زمان و چگونه از اين روش هاي خواندن و مطالعه استفاده کنيد، شما را به يک مطالعه کننده ي انعطاف پذير تبديل مي کند. ادامه ي مقاله را بخوانيد از 3 روش مطالعه که توسط مطالعه کنندگان انعطاف
سه‌شنبه، 7 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه مطالعه کنيم ؟ (1) انعطاف پذير باشيد
چگونه مطالعه کنيم ؟ (1) انعطاف پذير باشيد
چگونه مطالعه کنيم ؟ (1) انعطاف پذير باشيد

نويسندگان : دکتر منگروم ، دکتر استري چارت
مترجم : محمود کريمي شروداني
منبع : راسخون


براي اين که مطالعه کننده انعطاف پذيري داشته باشيد، بايد بدانيد که چگونه روش خواندني را انتخاب و استفاده کنيد که با اهداف شما از خواندن سازگار باشد. 3 روش مهم خواندن (مطالعه) وجود دارد که شما بايد نحوه ي استفاده از آنها را ياد بگيريد. هر کدام هدف خودش را دارد. دانستن اين که چه زمان و چگونه از اين روش هاي خواندن و مطالعه استفاده کنيد، شما را به يک مطالعه کننده ي انعطاف پذير تبديل مي کند. ادامه ي مقاله را بخوانيد از 3 روش مطالعه که توسط مطالعه کنندگان انعطاف پذير استفاده مي شود، آگاه شويد:

1- خواندن مطالعه اي :

روش خواندني است که توسط مطالعه کنندگان انعطاف پذير براي زماني که هدف آنها، خواندن مطالبي سخت با نياز به ادراک بالا مي باشد، مورد استفاده قرار مي گيرد. وقتي که از روش خواندن مطالعه اي استفاده مي کنيد، بايد با سرعتي آهسته تر از سرعت معمولي خواندن خود، به خواندن مطالب بپردازيد، به علاوه همان طور که مي خوانيد هم بايد مطالبي را که مي خوانيد، بفهميد. در اين شيوه شما بايد در اغلب موارد بيشتر از يک بار يک مطلب را بخوانيد تا به خوبي آن را بفهميد برخي موارد خواندن مطالب آن هم با صدايي بلند به شما کمک مي کند که ادارک خود از مطالب خوانده شده را بالا ببريد.

2- روش خواندن سطحي خواني :

اين روش توسط خوانندگان (مطالعه کنندگان) انعطاف پذير براي زماني استفاده مي شود که هدف آنها، فهميدن سريع مفهوم کلي (مقصود اصلي) مطالب خوانده شده است.
روش سطحي خواني براي زماني خوب است که شما بايد حجم زيادي از مطالب را در زمان کمي بخوانيد. وقتي از روش سطحي خواني استفاده مي کنيد، بايد مفاهيم اصلي هر بند(پاراگراف) را تشخيص دهيد و از جزئيات اضافي در جملات توضيحي چشم پوشي کنيد. از آنجا که شما فقط به دنبال مفهوم کلي هر پاراگرافي که مي خوانيد هستيد، به فهميدن کمتري نسبت به زماني که از روش خواندن مطالعه اي استفاده مي کنيد، نياز داريد.

3- روش مرور اجمالي :

روشي است که توسط مطالعه کنندگان انعطاف پذير وقتي که هدف شان پيدا کردن سريع يک مطلب خاص در ميان مطالب مورد مطالعه است، مورد استفاده قرار مي گيرد.
آن مطلب خاص که بايد جايش پيدا شود ممکن است در فهرستي از نام ها، کلمات، اعداد، عبارات کوتاه و يا حتي بعضي مواقع در يک پاراگراف باشد. از آن جا که مي دانيد دقيقاً دنبال چه چيزي هستيد، سريعاً بايد چشمان خود را بر روي مطالب حرکت دهيدتا مطلبي را که نياز داريد، پيدا کنيد.
قبل از آن که مطالعه ي بعدي خود را آغاز کنيد، هدف خود را از مطالعه (خواندن) مشخص کنيد. بايد تعيين کنيد که آيا نياز به فهم بالاي مطالب مورد مطالعه داريد يا داريد تلاش مي کنيد که مفهوم کلي چيزي را که داريد مي خوانيد بفهميد يا اين که دنبال مطلب خاصي هستيد. سپس از روش مطالعه (خواندن) سازگار با هدف تان استفاده کنيد.
منبع انگليسي مقاله : How -to- Study. com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما