طرز تهیه پاستا کدویی

در این مطلب طرز تهیه پاستایی را آموزش می دهیم که رشته های پاستای آن از کدو درست شده اند و هیچگونه آردی در آن استفاده نشده است.
سه‌شنبه، 24 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه پاستا کدویی

پاستا کدویی

مواد لازم برای تهیه پستوی آووکادو و سبزیجات
مواد غذایی مقدار
ریحان دو فنجان
پنیر پارمزان نصف فنجان
سیر خرد شده یک حبه
دانه کاج (کمی تفت داده شده) یک چهارم فنجان
روغن زیتون نصف فنجان
نمک به مقدار لازم
فلفل سیاه تازه سابیده شده به مقدار لازم
پوست لیموی رنده شده کمی
آووکادو یک عدد

مواد لازم برای تهیه پاستا کدویی
مواد غذایی مقدار
کدو زرد یک عدد
کدو سبز یک عدد
گوجه گیلاسی رنگی رنگی یک پیمانه
زیتون یک پیمانه
روغن زیتون به مقدار لازم
برگ آویشن تازه به مقدار لازم
فلفل سیاه تازه سابیده شده به مقدار لازم
پستو آووکادو و سبزیجات چند قاشق غذا خوری


طرز تهیه پاستا کدویی

امروز قصد داریم طرز تهیه پاستای کدویی را به شما عزیزان آموزش دهیم که از هیچ آردی در تهیه آن استفاده نشده است و یک روش جالب برای تهیه پاستا است.
حالا می رویم سراغ درست کردن این غذای متفاوت.

مرحله اول: آماده کردن پستوی آووکادو
کارمان را با درست کردن پستوی آووکادو و سبزیجات شروع می کنیم. خب دو فنجان ریحان تازه را در مخلوط کن می ریزیم و نصف فنجان پنیر پارمزان، یک حبه سیر خرد شده، یک چهارم فنجان دانه کاج که کمی تفت داده شده، نصف فنجان روغن زیتون و کمی نمک و فلفل سیاه تازه سابیده شده و در نهایت کمی پوست لیموی رنده شده به آن اضافه می کنیم و اگر کل ظرف مخلوط کن پر شد آن را در حالت پالس می گذاریم تا کمی جا باز شود بعد آووکادو را هم به آن اضافه می کنیم و حدود دو دقیقه یک سره همه مواد را میکس می کنیم تا به یک خمیر سبز پر طراوت تبدیل شود.

بعد از این که پستو خوب میکس شد آن را به یک ظرف دیگر منتقل می کنیم و روی ظرف را با کاور پلاستیکی می پوشانیم و در یخچال می گذاریم تا زمانی که بخواهیم از آن استفاده کنیم.

طرز تهیه پاستا کدویی

طرز تهیه پاستا کدویی

مرحله دوم: آماده کردن کدوی سبز و زرد
حالا کدوی سبز و زرد را به وسیله رنده ماندولین و با تیغه متوسط رنده می کنیم.

احتمالا در محل زندگی شما رنده یا وسیله های دیگری هست که بتوانید کدو ها را به شکل پاستا برش بزنید ولی اگر از رنده ماندولین استفاده می کنید باید حواستان به این مساله باشد که کمی زمان می برد به کار کردن با این وسیله عادت کنید و مقدار فشاری که باید وارد کنید دستتان می آید.
نکته: وقتی کدوی زرد را رنده می کنید حواستان باشد که قسمت وسط آن را رنده نکنید چون پر از دانه های فیبری است و آن استحکام لازم را ندارد که به شکل نودل در بیاید، وقتی رنده کردن کدو ها تمام شد آن را داخل کاسه ای جمع می کنیم و کنار می گذاریم.

طرز تهیه پاستا کدویی

مرحله سوم: آماده کردن بقیه مواد
بعد از آماده کردن نودل ها حدودا یک پیمانه گوجه گیلاسی رنگی را به همراه یک پیمانه زیتون برش می زنیم. بعد در یک ماهیتابه کوچک روی حرارت متوسط به مقدار کافی روغن زیتون می ریزیم و بعد زیتون ها و گوجه ها را در آن می ریزیم و کمی برگ آویشن تازه چیده شده و مقداری فلفل سیاه تازه سابیده شده اضافه می کنیم و حدود پنج دقیقه به این مواد حرارت می دهیم ولی سعی می کنیم که گوجه ها زیاد نپزند چون این یک تزئین گرم خواهد بود که هنوز تازگی اش را حفظ کرده است. وقتی آماده شد آن را کنار می گذاریم تا زمانی که آماده باشیم بشقاب پاستا را با آن تزئین کنیم.

طرز تهیه پاستا کدویی

طرز تهیه پاستا کدویی

مرحله چهارم: آماده کردن نودل کدو
حالا که تقریبا همه چیز آماده است وقت درست کردن نودل کدو می باشد پس در یک ماهیتابه بزرگ که روی حرارت بالا است مقداری روغن زیتون می ریزیم و بخشی از نودل های کدو را در آن ریخته و چند قاشق غذا خوری پستو اضافه می کنیم و هم می زنیم و حدود دو الی سه دقیقه آن را می پزیم بعد می ریزیم داخل بشقاب.

مرحله پنجم: سرو و تزئین
حالا در یک ظرف مناسب چند برگ از اسفناج می گذاریم تا یک زمینه خوب برای پاستا باشد بعد چند قاشق از مخلوط گوجه های گیلاسی با زیتون می ریزیم تا بشقاب زیبایی داشته باشیم و بعد چند پیچ از نودل کدو به همراه پستوی آووکادو و سبزیجات. در نهایت چند قطره از سس و کمی پنیر پارمزان رنده شده می ریزیم و تمام.

طرز تهیه پاستا کدویی

طرز تهیه پاستا کدویی

حالا وقت لذت بردن از این پاستای کدو است.

امیدواریم این غذای خوشمزه و متفاوت را امتحان کنید و از آن راضی باشید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.