طرز تهیه چند مدل بنیه فرانسوی

در اینجا می خواهیم سه مدل بنیه با مغز سیب دارچینی،کاستارد وانیلی و لیمویی را با روکش شکلاتی و لیمویی به شما آموزش دهیم، لطفا همراه ما باشید.
چهارشنبه، 25 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه چند مدل بنیه فرانسوی

بنیه فرانسوی با چند طعم مختلف


مواد لازم برای تهیه استارتر
مواد غذایی مقدار
خمیر مایه فوری خشک یک قاشق چای خوری
شکر یک قاشق غذا خوری
آب ولرم نصف پیمانه
شیر ولرم نصف پیمانه
پودر وانیل (لوبیای وانیل) کمی (یک عدد)
نمک به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه خمیر بنیه
مواد غذایی مقدار
مخلوط استارتر همه مواد
آرد همه منظوره دو پیمانه

مواد لازم کرم کاستارد
مواد غذایی مقدار
زرده تخم مرغ سه عدد
شیر یک و دو سوم پیمانه
شکر یک سوم پیمانه
نشاسته ذرت یک سوم پیمانه
شیره وانیل یک دوم قاشق چای خوری
کره بیست گرم
پوست رنده شده و آب لیمو یک عدد
پودر وانیل کمی

مواد لازم برای تهیه خمیر پودری ادویه ای
مواد غذایی مقدار
شکر قهوه ای یک پیمانه
شکر سفید یک پیمانه
کره سرد خرد شده یک چهارم پیمانه
پودر دارچین یک قاشق چای خوری
جوز هندی یک قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه روکش بنیه
مواد غذایی مقدار
شکر سفید سه فنجان
پودر شکلات تلخ یک فنجان
پوست و آب لیموی تازه یک عدد
آب ولرم به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه مواد میانی بنیه سیب دارچینی
مواد غذایی مقدار
سیب دو عدد
کره نرم شده دو قاشق غذا خوری
شکر قهوه ای دو قاشق غذا خوری
نمک کمی
نشاسته ذرت دو قاشق چای خوری
آب به مقدار لازم


طرز تهیه بنیه فرانسوی با چند طعم مختلف

در این مطلب قصد داریم چند نوع مختلف بنیه را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.

خب حالا می رویم سراغ دستور پخت این شیرینی های خوشمزه.

کارمان را با درست کردن خمیر بنیه شروع می کنیم.

مرحله اول: طرز تهیه استارتر
برای تهیه خمیر بنیه ابتدا استارتر آن را تهیه می کنیم به این شکل که داخل یک کاسه نسبتا بزرگ یک قاشق چای خوری خمیر مایه خشک، یک قاشق غذا خوری شکر، نصف لیوان آب ولرم، نصف لیوان شیر ولرم و نصف لیوان کره آب شده و کمی پودر وانیل اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند.

نکته: به جای پودر وانیل می توانید از لوبیای وانیل استفاده کنید به این ترتیب که آن را از وسط نصف کنید و دانه های آن را بتراشید و داخل کاسه بریزید.

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت پانزده تا بیست دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه عمل کرده و روی مایع کف کند.

حالا استارترمان آماده است کمی با هم زن دستی مخلوط می کنیم و بعد داخل کاسه هم زن برقی می ریزیم.

نکته: اگر همزن برقی ندارید این بخش را هم می توانید با همزن دستی انجام بدهید فقط باید دو برابر زمان صرف کنید.

مرحله دوم: آماده کردن خمیر
حالا دو سوم آرد را به همراه کمی نمک اضافه می کنیم بعد با سرعت کم یا متوسط به مدت سه تا چهار دقیقه هم می زنیم.

توجه: پره های همزن را باید عوض کنید و آن هایی که مخصوص خمیر هستند را نصب کنید.

حالا بقیه آرد را اضافه می کنیم و دوباره با سرعت کم یا متوسط به مدت چهار تا پنج دقیقه هم می زنیم تا خمیر حالت ارتجاعی پیدا کند و کمی چسبناک باشد.

نکته: در این دستور دو پیمانه آرد همه منظوره داریم.

حالا خمیر را به داخل ظرفی که با کره چرب شده انتقال می دهیم و روی آن را می پوشانیم و به مدت حداقل یک ساعت می گذاریم در دمای اتاق بماند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله سوم: آماده کردن مایع کاسترد
وقتی بنیه ها آماده شدند نوبت درست کردن مایع  کاستارد است. پس یک قابلمه متوسط را روی حرارت می گذاریم و داخل آن یک و دو سوم پیمانه شیر، یک سوم پیمانه شکر سفید، یک قاشق چای خوری شیره وانیل و بیست گرم کره نرم شده می ریزیم و خوب با هم زن دستی هم می زنیم بعد در یک کاسه متوسط سه عدد زرده تخم مرغ می شکنیم و یک سوم پیمانه نشاسته ذرت اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا باهم ترکیب شوند و یک مخلوط نرم به دست بیاید.

در این مرحله کمی از مخلوط شیر داغ را به مخلوط تخم مرغ و نشاسته اضافه می کنیم و هم می زنیم بعد دوباره آن را به داخل قابلمه بر می گردانیم و روی حرارت متوسط به مدت سه الی چهار دقیقه دیگر هم می زنیم.

نکته: یکی از روش هایی که به ما کمک می کند تا متوجه شویم کاستارد خوب از آب در می آید یا نه این است که با هم زن دستی به صورت دایره ای آن را هم بزنیم و هم زن را بالا بیاوریم و ببینیم مایع با چه سرعتی از آن می ریزد اگر مایع با سرعت بریزد و گیر نکند زمان آن است که مایع را از روی حرارت بر داریم و اجازه دهیم خنک شود در غیر این صورت باید حدود دو دقیقه دیگر آن را بپزیم تا به این حالت برسد اگر درست نشد باید مقداری نشاسته ذرت اضافه کنیم.

بعد از آماده شدن مایع کاستارد آن را به دو قسمت تقسیم می کنیم و به یکی از آن ها پوست رنده شده و آب یک عدد لیمو را اضافه می کنیم تا به این ترتیب کاستارد لیمویی داشته باشیم و در دیگری کمی پودر وانیل می ریزیم و کاستارد وانیلی درست می کنیم. بعد روی هر دو ظرف را با سلفون می پوشانیم به طوری که سلفون کاملا روی مایع قرار بگیرد بعد به مدت حداقل یک ساعت داخل یخچال می گذاریم تا آماده شوند.

طرز تهیه چند مدل بنیه فرانسوی

مرحله چهارم: آماده کردن خمیر پودری
در این فاصله یک خمیر پودری ادویه ای برای بنیه های سیب دارچینی درست می کنیم. خب در یک ماهیتابه یا ظرف مخصوص فر یک پیمانه شکر قهوه ای، یک پیمانه شکر سفید، یک چهارم پیمانه کره سرد خرد شده، یک قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری جوز هندی می ریزیم و هم می زنیم (ما در اینجا ترجیح می دهیم با دست هم بزنیم با چنگال هم می توانید به خوبی مواد را مخلوط کنید) تا یک خمیر پودری شکل به دست بیاید. وقتی آماده شد آن را داخل فر می گذاریم تا به مدت پانزده الی بیست دقیقه با دمای سیصد و هفتاد و پنج درجه فارنهایت در آن بماند و به رنگ طلایی قهوه ای در بیاید.

طرز تهیه چند مدل بنیه فرانسوی

مرحله پنجم: آماده کردن سیب های شکری
در این فاصله که مخلوطمان در فر در حال آماده شدن است دو عدد سیب را پوست می کنیم و قاچ کرده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم حالا یک ماهیتابه متوسط را روی حرارت گذاشته و دو قاشق غذا خوری کره نرم شده می ریزیم و سیب ها را به آن اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم و دو قاشق غذا خوری شکر قهوه ای و کمی نمک می ریزیم و به مدت پنج تا هفت دقیقه حرارت می دهیم تا سیب ها به رنگ طلایی قهوه ای در بیایند وقتی رنگ سیب ها به رنگ قهوه ای در آمد دو قاشق چای خوری نشاسته ذرت را با کمی آب به سیب ها اضافه می کنیم و یک تا دو دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا چسبناک شوند. حالا سیب های آماده را در یک ظرف دیگر می ریزیم و کنار می گذاریم تا زمانی که داخل بنیه ها را با آن پر کنیم.

طرز تهیه چند مدل بنیه فرانسوی

مرحله ششم: آماده کردن روکش شکلاتی و لیمویی
در این مرحله روکش شکلاتی و لیمویی بنیه ها را درست می کنیم پس دو کاسه متوسط را بر می داریم و داخل یکی از آن ها یک فنجان شکر سفید و یک فنجان پودر شکلات تلخ می ریزیم و در دیگری دو فنجان شکر سفید می ریزیم و کمی پوست رنده شده و آب لیموی تازه را به آن اضافه می کنیم داخل هر دو ظرف کمی آب ولرم می ریزیم و خوب هم می زنیم تا شکر حسابی حل شود میزان سفتی و شلی مایع را با اضافه کردن مقداری آب می توانیم تنظیم کنیم.

نکته: زمانی روکش ها به غلظت مناسب رسیده اند که وقتی هم می زنید به خوبی به پشت قاشق بچسبند.

طرز تهیه چند مدل بنیه فرانسوی

مرحله هفتم: پهن کردن خمیر بنیه
حالا که روکش های شکلاتی و لیمویی آماده شدند آن ها را کنار می گذاریم و داخل یک قابلمه تا نصف روغن سرخ کردنی می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا داغ شود بعد روی میز کار آرد می پاشیم و خمیر بنیه را از داخل ظرف روی سطح آرد پاشی شده بر می گردانیم و با وردنه آن را پهن می کنیم.

بعد روی خمیر باز شده را با دستمال مرطوب می پوشانیم و اجازه می دهیم سی دقیقه دیگر بماند.

نکته: هر چه قدر خمیر را نازک تر و استوار تر پهن کنیم بنیه هم پف دار تر و خوشمزه تر خواهد شد.

طرز تهیه چند مدل بنیه فرانسوی

طرز تهیه چند مدل بنیه فرانسوی

وقتی خمیر بنیه را به شکلی که دوست داریم در آوردیم بهتر است به چند نکته در مورد سرخ کردن آنها توجه داشته باشیم.

نکته اول: هرگز قابلمه را بیشتر از نصف از روغن پر نکنید.

نکته دوم: یک جای خوب برای بنیه های سرخ شده در نظر بگیرید ( بهتر است داخل سینی فر یک توری قرار دهید یا داخل یک ظرف حوله کاغذی بگذارید تا روغن اضافیشان گرفته شود)

نکته سوم: برای این که از دمای روغن مطمئن شوید بهتر است از دماسنج استفاده کنید اگر دماسنج ندارید می توانید کمی از خمیر بنیه را در روغن فرو ببرید اگر صدای جلز ولز شنیدید روغن آماده است اما اگر نه یک تا دو دقیقه دیگر صبر کنید و دوباره امتحان کنید.

مرحله هشتم: سرخ کردن بنیه ها
حالا شروع به سرخ کردن بنیه ها می کنیم وقتی هر دو طرف آنها کاملا سرخ شد و طلایی قهوه ای شد روی توری یا دستمال کاغذی می گذاریم تا روغن اضافیشان گرفته شود.

وقتی همه بنیه ها آماده و کمی خنک شدند همه موادی که برای داخل و روی آنها آماده کرده بودیم را دم دستمان می گذاریم.

مرحله آخر: سرو و تزئین
شما هر طور که دوست داشته باشید می توانید با روکش ها و مواد میانی آنها را مزه دار کنید ولی در اینجا تعدادی از آن ها را در روکش شکلاتی و تعدادی را در روکش لیمویی می غلطانیم و کنار می گذاریم تا خودشان را بگیرند. بعد آن هایی که روکش ندارند را می بریم و داخل آنها را با سیب های طعم دار پر می کنیم و روی آن ها از خمیر پودری ادویه ای می ریزیم و آن هایی که روکش شکلاتی دارند را با کاسترد وانیل و بنیه هایی که روکش لیمویی دارند کاسترد لیمویی پر می کنیم. حالا بنیه های ما با سه طعم مختلف آماده اند می توانید صبح یک روز تعطیل همراه با یک فنجان قهوه از خوردن آن ها لذت ببرید.

طرز تهیه چند مدل بنیه فرانسوی

طرز تهیه چند مدل بنیه فرانسوی

امیدواریم از این دستور خوشتان آمده باشد و آن را امتحان کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.