هفته نوزدهم بارداری

در این هفته جنین نوزده هفته ای است. جنین بسیار پرجنب و جوش است و جای زیادی در رحم دارد. به طور حتم بسیاری از حرکات جنین را حس می کنی. جنین و بچه های کوچک خودشان ریتم خواب و بیداری خود را انتخاب می کنند. به طور حتم متوجه شده ای که وقتی تو تصمیم به استراحت می گیری جنین شروع به حرکت می کند. با اینکه جنین بسیار رشد کرده است اما هنوز بسیار لاغر و باریک است. زیرا لایه ی چربی زیر پوست جنین هنوز به اندازه ی کافی قطور نشده است . جنین تمرین
سه‌شنبه، 21 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هفته نوزدهم بارداری
هفته نوزدهم بارداری
هفته نوزدهم بارداری

نويسنده:دکتر صمدعلی مرادی و سمیه حیدریان




جنین:

در این هفته جنین نوزده هفته ای است. جنین بسیار پرجنب و جوش است و جای زیادی در رحم دارد. به طور حتم بسیاری از حرکات جنین را حس می کنی. جنین و بچه های کوچک خودشان ریتم خواب و بیداری خود را انتخاب می کنند. به طور حتم متوجه شده ای که وقتی تو تصمیم به استراحت می گیری جنین شروع به حرکت می کند. با اینکه جنین بسیار رشد کرده است اما هنوز بسیار لاغر و باریک است. زیرا لایه ی چربی زیر پوست جنین هنوز به اندازه ی کافی قطور نشده است . جنین تمرین تنفس می کند، آب بچه را به داخل ریه ها می برد یعنی نفس می کشد و دوباره بیرون می دهد. عضلات جنین بسیار ضعیف است، اما با همین وجود میتواند حرکت کند. این به آن دلیل است که در رحم، جنین در آب بچه شناور است و این شناور بودن وزن جنین را کم می کند و جنین به راحتی حرکت می کند. در رحم حنین می تواند مشت زدن، لگد زدن و همچنین غلت زدن را تمرین کند.

هفته نوزدهم بارداری
توضیح عکس: طول جنین 26 سانتی متر و وزن آن 400 گرم است.

مادر:

آیا همه می خواهند که شکمت را لمس کنند. یا اینکه جنسیت جنین را حدس بزنند. بعضی وقتها می توان فکر کرد که شکم بزرگ مادر حامله به همه تعلق دارد. اینکه مورد توجه همگی باشی می تواند خوب باشد. اما بر هم زدن آرامش مادر حامله کار خوبی نیست. میتوانی به دوستان و اقوام بگویی که چه موقع نیاز به استراحت داری. بعضی از مادران حامله دچار مشکل ورم در پاها و قسمت پایین تر از مچ پا می شوند. بعضی ها هم صبحها با انگشتان ورم کرده و بی رمق بیدار می شوند. گردش سریع خون می تواند به این ورم کمک کند. مچ را در یک جهت بچرخان و سپس در جهت مخالف آن . از هر فرصتی که برایت پیش می آید استفاده کن و پاهایت را به سمت بالا دراز کن. از پوشیدن لباسهای تنگ خودداری کن. مشت کردن دست بسیار کمک میکند. این کار را چند بار انجام بده، دستت را باز و بسته کن. طول رحم حالا 16 تا 18 سانتی متر است.
منبع:www.vatandar.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.