هفته بیست ویکم بارداری

در این هفته جنین بیست و یک هفته ای است. می دانیم که جنین می تواند حالا بشنود، زیرا جنین به هر صدایی واکنش متفاوتی نشان می دهد. صدای بلند و شدید می تواند جنین را شکه کند. حرکات جنین مرتبن از هماهنگی بیشتری برخوردار می گردند، چراکه شبکه عصبی رشد و پیشرفت می کند. در شش ها مایع مهمی به نام سورفاکتان به وجود می آید. اگر این مایع نباشد شش ها مچاله می شوند، به دلیل و جود همین مایع وقتی که بچه به بیرون نفس می کشد همیشه مقداری هوا در شش ها باقی می ماند.
سه‌شنبه، 21 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هفته بیست ویکم بارداری
هفته بیست ویکم بارداری
هفته بیست ویکم بارداری

نويسنده:دکتر صمدعلی مرادی و سمیه حیدریان




جنین:

در این هفته جنین بیست و یک هفته ای است. می دانیم که جنین می تواند حالا بشنود، زیرا جنین به هر صدایی واکنش متفاوتی نشان می دهد. صدای بلند و شدید می تواند جنین را شکه کند. حرکات جنین مرتبن از هماهنگی بیشتری برخوردار می گردند، چراکه شبکه عصبی رشد و پیشرفت می کند. در شش ها مایع مهمی به نام سورفاکتان به وجود می آید. اگر این مایع نباشد شش ها مچاله می شوند، به دلیل و جود همین مایع وقتی که بچه به بیرون نفس می کشد همیشه مقداری هوا در شش ها باقی می ماند. در بچه هایی که زود به دنیا می آیند نبود سورفاکتان خطر بزرگی است. به همین دلیل به جنینی که زود به دنیا می آید کورتیزون می دهند که به وجود آمدن مایع سورفاکتان کمک می کند.

هفته بیست ویکم بارداری
توضیح عکس: جنین در عکس سونوگرافی. طول جنین 20 سانتی متر و وزن آن 500 گرم است.

مادر:

در این دوره از حاملگی جنین می تواند بشنود. با جنین حرف بزن و برای او آواز بخوان. تحقیقات نشان می دهد که جنین صدای مادرش را بعد از تولد می شناسد. جنین می تواند همچنین صدای پدر یا اشخاص دیگری را هم بشناسد، البته اگر با او حرف زده باشند. اگر برای جنین آواز بخوانی یا برایش داستانی بگویی جنین بعد از تولد آن داستان یا آواز را می شناسد و با شنیدن آن آرام می شود. به همین دلیل خوب است که آوازی برای جنین بخوانی. شکم مادر حامله دچار خارش می شود زیرا پوست آن کشیده می شود. روی پوست شکم چربی بمال. چربی به خارش پوست کمک می کند. پوشیدن لباسهای نخی هم می تواند کمک کند.
منبع:www.vatandar.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.