کالری بوقلمون شکم پر چقدر است؟ + ارزش غذایی

بوقلمون شکم پر غذایی لذیذ و در عین حال پرخاصیت و سرشار از مواد معدنی و ویتامین هاست با ما در این مقاله همراه باشید تا با ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این غذا بیشتر آشنا شوید.
پنجشنبه، 11 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: لیلا معصومی
موارد بیشتر برای شما
کالری بوقلمون شکم پر چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی بوقلمون شکم پر در 100 گرم

مقدار 100 گرم
انرژی 205 کیلوکالری
کربوهیدرات 7.64 گرم
پروتئین 21.98 گرم
چربی 9.46 گرم
آب 89.32 گرم
فیبر 1.01 گرم
قند 4.74 گرم
کلسترول 70.07 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در بوقلمون شکم پر در 100 گرم

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 177.07 میکروگرم
ویتامین D 0.25 میکروگرم
ویتامین E 0.83 میلی گرم
ویتامین K 24.10 میکروگرم
ویتامین C 9.21 میلی گرم
تیامین (B1) 0.08 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.16 میلی گرم
نیاسین (B3) 4.27 میلی گرم
کولین (B4) 64.89میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.78 میلی گرم
ویتامین B6 0.40 میلی گرم
فولات (B9) 16.98میکروگرم
ویتامین B12 0.28 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در بوقلمون شکم پر

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 40.46 میلی گرم
آهن 1.88 میلی گرم
منیزیم 28.64 میلی گرم
فسفر 175.02 میلی گرم
پتاسیم 336.10 میلی گرم
سدیم 513.51 میلی گرم
روی 2.40 میلی گرم
مس 0.11 میلی گرم
منگنز 0.17 میلی گرم
سلنیوم 27.81 میکروگرم
 

بوقمون شکم پر برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
افراد دیابتی
از آنجا که گوشت بوقلمون قند خون را کنترل میکند برخی متخصصان تغذیه خوردن این غذا را به افراد دیابتی توصیه میکنند.
 
افراد مبتلا به نقرس
گوشت بوقلمون مقادیر زیادی از ماده پورینس را داراست که این ماده میتواند حملات نقرس را تحریک کند و از آنجا که بوقلمون یکی از پرخاصیت ترین انواع گوشت است اما ممکن است برلی افراد مبتلا به نقرس زیان آور باشد.
 
ورزشکاران رشته بدنسازی
بسیاری از مربیان رشته بدنسازی ورزشکاران را به خوردن بوقلمون تشویق میکنند چون این غذا سرشار از پروتئین و مقدار کمی چربی و کربوهیدرات میباشد.از آنجا که گوشت بوقلمون مقادیر زیادی از مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی را دارا میباشد، به ریکاوری ورزشکاران بعد از بدنسازی کمک شایانی میکند.و همچنین جذب خوب مواد مغذی به کاهش خطر آسیب کمک می کند.

کالری بوقلمون شکم پر چقدر است؟ + ارزش غذایی
 
افرادی که مشکل بیخوابی دارند
همان طور که میدانید سروتنین بدن را آرام کرده و حس خوبی به ما میدهد و برای کسانی که مشکل بیخوابی دارند بسیار ضروری است از آنجا که گوشت بوقلمون حاوی ماده تریپتوفان است و این ماده توسط مغز برای تولید سروتنین استفاده میشود.

از طرفی بوقلمون شکم پر حاوی سلنیوم است که بتعث بهبود خواب و افزلیش ایمنی بدن میشود بنابراین این غذا برای کسانی که از مشکل بیخوابی رنج میبرند توصیه میشود.
 
دوران بارداری
بوقلمون شکم پر برای زنان باردار بی خطر است و میتواند به خاطر داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن یک غذای کامل و مفید برای آنان باشد اما این نکته را نباید فراموش کرد که زنان باردار حتما برای نوع تغذیه خود باید با پزشک مشورت کنند چون از مصرف گوشت های بدون چربی باید در دوران بارداری اجتناب شود و این امر شامل بوقلمون نیز می شود.می تواند منجر به نوعی مسمومیت غذایی شود که می تواند برای بارداری خوب نباشد. مسمومیت غذایی از بوقلمون می تواند منجر به علائم آنفولانزا مانند علائم و حتی مننژیت در موارد حاد شود.

مهم است که در صورت بروز چنین علائمی با پزشک مشورت کنید. افزایش وزن می تواند در صورتی رخ دهد که بوقلمون به همراه پوستش مصرف کنید. کالری زیادی دارد و مقدار زیادی چربی که در پوستش یافت می شود. حتی خوردن یک تکه پوست کوچکش هم می تواند 70 کالری داشته باشد.
 
ناراحتی معده
اگر بعد از خوردن بوقلمون شکم پر دچار مشکلات معده شدید ممکن است به دلیل حساسیت به گوشت یا عدم تحمل گوشت باشد پس بهتر است قبل از خوردن این غذا حتما با پزشک مشورت کرده و توصیه های پزشکی را جدی بگیرید.
 
کمک به کاهش وزن و تناسب اندام
از آنجا که گوشت بوقلمون سرشار از پروتئین است و پروتئین موجود در بوقلمون باعث احساس سیری و پری در فرد میشود به فرد کمک میکند تا در وعده غذایی بعدی کمتر پرخوری کند.بهتر است برای گنجاندن بوقلمون در رژیم غذایی خود از بوقلمون سفید کم چرب که کالری کمتری دارد استفاده کنیم.
 
جلوگیری از سرطان
سلنیوم موجود در گوشت بوقلمون بدن انسان را در برابر آلاینده هایی همچون نقره، جیوه و کادمیوم محافظت میکند درنتیجه این آنتی اکسیدان به جلوگیری از سرطان کمک میکند.همچنین سلنیوم میتواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را نیز کاهش دهد.

کالری بوقلمون شکم پر چقدر است؟ + ارزش غذایی
 
تقویت استخوان ها
همان طور که در جداول بالا مشخص است بوقلمون شکم پر حاوی مقدیر زیادی از کلسیم، منیزیم، پروتئین و ویتامین D است که استخوان ها را تقویت کرده و از پوکی استخوان جلوگیری میکند.
 
کمک به افزایش متابولیسم بدن
متابولیسم پایین منجر به افزایش وزن، کلسترول، تری گلیسیرید و درنتیجه منجر به افزایش فشار خون میشود اما ویتامین B موجود در بوقلمون شکم پر متبولیسم بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک میکند.پس برای افزایش متابولیسم بدن حتما این غذا را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

منبع: گروه تغذیه راسخون


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.