چرا پاییز را برای سفر به استانبول انتخاب کنیم؟

با رزرو هتل های استانبول از فلای تودی، امکان مشاهده هتل های لوکس و اقتصادی وجود دارد. علاوه بر این براحتی می‌توانید موقعیت هتل را بررسی کرده و با خیال راحت به استانبول سفر کنید.
سه‌شنبه، 10 آبان 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
چرا پاییز را برای سفر به استانبول انتخاب کنیم؟
استانبول همیشه به عنوان یک مقصد خارجی از جذابیت‌ های زیادی برخوردار است. پائیز یکی از بهترین فصل ها برای سفر به ترکیه به شمار می‌رود؛ زیرا با خلوت شدن شهر، قیمت‌ ها کاهش چشمگیری پیدا می‌کنند و هنوز هم هوا آنقدری سرد نشده که لذت شنا در دریای مرمره یا سیاه از دستتان برود. برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول با تخفیفات ویژه، حتما سری به سایت فلای تودی بزنید.

 
چرا پاییز را برای سفر به استانبول انتخاب کنیم؟


بلیط تهران استانبول
با شروع پائیز و تموم شدن فصل های سیزن در استانبول، نرخ پروازها به استانبول کاهش می‌یابند. مسافت تهران تا استانبول حدود 2457 کیلومتر است. برای سفر زمینی، ساعات طولانی را باید برای رسیدن به استانبول در راه باشید. اما با سفر هواپیمایی حدود 2-3 ساعت در راه خواهید بود.

برای سفر به استانبول ایرلاین های مختلفی نظیر ترکیش و ایران ایر وجود دارند. برای خرید ارزان بلیط هواپیما تهران استانبول، سایت فلای تودی مرجعی ارزان محسوب می‌شود که امکان مقایسه قیمت ایرلاین‌ های مختلف در بازه‌های زمانی را برایتان فراهم می‌کند.

رزرو هتل های استانبول

پیدا کردن هتلی خوب و نزدیک به جاذبه های گردشگری استانبول یکی از مهم ترین دغدغه های مسافران برای سفر به استانبول است. با رزرو هتل های استانبول از فلای تودی، امکان مشاهده هتل های لوکس و اقتصادی وجود دارد. علاوه بر این از روی نقشه سایت براحتی می‌توانید موقعیت هتل را بررسی کرده و با خیال راحت به استانبول سفر کنید.

یکی از هتل های لوکس استانبول که با امکانات و تجهیزات کامل، هتل اینترکانتیننتال استانبول (InterContinental Istanbul) است. دسترسی نزدیک این هتل به میدان تکسیم و خیابان استقلال، موجب محبوبیت در میان گردشگران شده است. برای رزرو هتل اکسیدنتال تکسیم استانبول از فلای تودی، می‌توانید این هتل را با تخفیفات ویژه ای خریداری نمایید.

تخفیفات آخر فصل فروشگاه‌ های استانبول

یکی از مهم ترین دلایل سفر به استانبول در پائیز، تخفیفات آخر فصل فروشگاه های استانبول است. در این فصل با نزدیک شدن به جمعه سیاه و نزدیکی به کریسمس، برندها حراج خود را شروع می‌کنند. مراکز خرید در استانبول کم نیستند، تعدادی از این مراکز معروف عبارت‌اند از: مرکز خرید آکمرکز (Akmerkiz) در منطقه بشکیتاش، مرکز خرید مال آف استانبول(Mall of Istanbul) در منطقه باشک شهیر، مرکز خرید وادی استانبول (VADISTANBUL) در منطقه ساریر، مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول (OUTLET AIRPORT) و...

کافه گردی در پائیز استانبول

درختان نارنجی و نم‌نم ریز باران، تصویری فوق العاده‌ای از استانبول را به رخ می‌کشد. پس از گردش و پیاده روی در خیابان‌های استانبول می‌توانید خود را به صرف یک قهوه ترک یا یک استکان چای کمر باریک دعوت کنید. کافه‌های زیادی در استانبول وجود دارند که برای رفتن به آن‌ها کافیست سری به مناطق قدیمی و سنتی استانبول سری بزنید تا با مردم استانبول هم بیشتر آشنا شوید.

 
چرا پاییز را برای سفر به استانبول انتخاب کنیم؟


از کافه‌های استانبول می‌توان به کافه سیهانگیر فایک پاشا Cihangir Faik Pasha Café))، کافه رومیست Cafe Rumist))، کافه پرایویتو(Privato Cafe) و کافه سیگدم پاستانسی (Cigdem Pastanesi) اشاره کرد.

جشنواره های استانبول در پاییز

یکی دیگر از دلایل محبوبیت سفر به استانبول در پائیز، جشنواره‌های متنوعی است که در استانبول برگزار می‌شود.

فستیوال مولانا و درویش‌های چرخان: بزرگداشت حضرت مولانا، معروف ترین جشنواره ترکیه به حساب می‌آید که هر سال در بین 10-17 دسامبر (19-26 آذر) برگزار می‌گردد. البته محل برگزاری این جشنواره در قونیه است که 8 ساعتی از استانبول فاصله دارد.

جشنواره دوسالانه استانبول: این جشنواره از سال 1987 تا به امروز هر دوسال یکبار در استانبول برپا می‌شود. هدف از این جشنواره دیدار هنرمندان با مخاطبان آثارشان است. این جشنواره از اواسط سپتامبر(مهر) آغاز و تا اواسط نوامبر (آذر) ادامه می‌یابد.

جاذبه های گردشگری استانبول در پائیز

سفر به استانبول یک سفر تمام عیار برای گردشگران به حساب می‌آید. در استانبول علاوه بر وجود داشتن مراکز خرید، بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری در استانبول هم شما را به زمان‌های دوری از تاریخ ترکیه می‌برد.

تنگه بسفر (Bosphorus): تنگه بسفر پلی میان قسمت آسیایی و قسمت اروپایی استانبول محسوب می‌شود. بسفر تنها شهر اوراسیایی دنیا و یکی از دیدنی های استانبول به حساب می‌آید. اگر در سپتامبر (شهریور و مهر) به استانبول سفر کنید، شانس دیدن دلفین های bottle nose (دلفین های عادی و شاهزاده های بندری) را خواهید داشت.

 
چرا پاییز را برای سفر به استانبول انتخاب کنیم؟


جنگل بلگراد (Belgrade): یکی از جاهای دیدنی پائیز در استانبول، جنگل بلگراد است. این جنگل با داشتن درختان بلوط محل مناسبی برای پیاده روی در یک روز پائیزی یا پیک نیک و وقت گذرانی به حساب می‌آید.

مسجد ایاصوفیه: یکی از مهم ترین مکان‌ها برای بازدید از جاذبه های گردشگری در استانبول، مسجد ایاصوفیه است. قدمت این مسجد به سال 325 باز می‌گردد و یکی از بزرگترین آثار معماری جهان به محسوب می‌شود. مسجد ایاصوفیه فضایی عرفانی دارد که آثار معماری و هنری قدیمی را در دل خود جای داده است.

پاییزگردی با اتوبوس توریستی دوطبقه: یکی از راه های ارزان برای گشت و گذار در ترکیه، استفاده از اتوبوس های دوطبقه استانبول است. با این اتوبوس‌ها شما می‌توانید با در طی چند ساعت مناطق و محله‌های مختلف استانبول را بگردید. برای خرید بلیط این اتوبوس‌ها، کافی است با یک سرچ ساده در گوگل، سایت‌های معتبر بلیط اتوبوس‌های گردشگری استانبول را تهیه کنید.

خرید ارزان بلیط هواپیما استانبول و رزرو هتل های استانبول با تخفیف

سفر به استانبول در پائیز علاوه بر زیبایی منحصر به فرد، سفری ارزان هم محسوب می‌شود. برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول کافی است با مراجعه به سایت فلای تودی، تاریخ و تعداد نفرات خود را وارد نمایید و با بهترین نرخ، خرید خود را نهایی کنید. برای رزرو هتل های استانبول با تخفیف هم پس انتخاب تاریخ و تعداد نفرات با طیف وسیعی از هتل ها برای اقامت رو به رو خواهید بود که هرکدام تخفیفات ویژه‌ای دارند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.