چگونه در کانادا کار پیدا کنیم: راهنمایی نوشتن رزومه و جاب آفر

داشتن پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای مستقر در کانادا می‌تواند به شکل قابل توجهی شانس شما را در مسیر اخذ اقامت دائم کانادا افزایش دهد
شنبه، 14 آبان 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
چگونه در کانادا کار پیدا کنیم: راهنمایی نوشتن رزومه و جاب آفر
بسیاری از افراد در سراسر جهان به کانادا به چشم سرزمین فرصت‌ها نگاه کرده و امیدوارند با زندگی در این کشور، آینده موفقیت‌آمیز خود و خانواده‌شان را تضمین کنند. اما یکی از نگرانی‌های عمده این افراد، چگونگی مسیر ورود به این کشور و پیدا کردن کار در کانادا است.

با اینکه یافتن کار در کانادا آنقدرها هم راحت نیست اما بسیار امکان‌پذیر است. در ادامه مطلب ما مراحلی را که باید برای یافتن بهترین شغل ممکن در کانادا طی کنید را توضیح خواهیم داد.

داشتن پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای مستقر در کانادا می‌تواند به شکل قابل توجهی شانس شما را در مسیر اخذ اقامت دائم کانادا افزایش دهد و همچنین از مزیت‌های بسیار دیگری نیز برخوردار خواهید شد.

پیشنهاد کاری از کانادا در سیستم اکسپرس اینتری، امتیاز بالاتری در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) برای فرد به همراه می آورد و این پیشنهاد شغلی شما را در سیستم استانی کاریابی (PNP) در اولویت بالاتری قرار می‌دهد.

به همین علت است که خیلی ها فرایند اخذ اقامت دائم کانادا در سیستم اکسپرس اینتری را از خدمات کاریابی کانادا در برخی از موسسات، برای پیدا کردن پیشنهاد شغلی شروع می‌کنند.

بر اساس آمارها مهاجران بیش از یک چهارم نیروی کار فعال در کانادا را شامل می‌شوند و این کشور با توجه به جمعیت سالخورده و کمبود قابل توجه نیروی کار متخصص، بیش از همیشه به دنبال جذب نیروی کار فعال از سراسر دنیاست.

چه مشاغلی در کانادا به دنبال نیروی کار هستند؟

بر اساس آمار مؤسسه کاریابی بین‌المللی رندستاد، 15 شغل دارای بیشترین تقاضای نیروی کار فعال در سال ،2022 شامل فهرست زیر بوده و افراد دارای مهارت لازم در این رشته‌ها می‌توانند در کشور کانادا مشغول به کار شوند.

مدیر ارشد مشتریان کلیدی
توسعه‌دهندگان نرم افزار
مدیریت بازاریابی
پرستار
راننده
نماینده ارتباط با مشتریان
جوشکار
مهندس
حسابدار
معماران فضای ابری
مدیر منابع انسانی
برقکار
مدیر پروژه‌های فناوری اطلاعات
مهندس مکانیک
کارمند حسابداری

 

کاریابی در کانادا

 
چگونه در کانادا کار پیدا کنیم: راهنمایی نوشتن رزومه و جاب آفر


در حال حاضر وضعیت اشتغال در کانادا از زمان قبل از شیوع بیماری کووید هم بهتر شده است و موقعیتی عالی را برای افراد جویای کار در کانادا به وجود آورده است. در ادامه این مطلب، به بعضی از راهکارهای پیدا کردن کار مناسب در کانادا اشاره شده است.

کاریابی آنلاین در کانادا: فضای اینترنت بهترین موقعیت برای افرادی است که از کشورهای دیگر به دنبال کاریابی در کانادا هستند. سایت‌های کاریابی آنلاین کانادا به شما این امکان را می‌دهند که شغل مورد نظر خود را بر اساس معیارهایی مانند علاقه، تخصص، حقوق و منطقه جغرافیایی جستجو کنید.

همچنین می‌توانید رزومه خود را در این سایت‌ها بارگذاری کرده تا شرکت‌هایی که به دنبال استخدام نیرویی با توانمندی‌های شما هستند به آن رجوع کنند.

مشاغل دولتی کانادا: در این بخش شما می‌توانید برای درخواست شغل در حوزه مشاغل دولتی کانادا اقدام کنید.

کار دانشجویی: در این حوزه می‌توانید به فهرست کارهایی که توسط دولت و بخش خصوصی کانادا برای دانشجویان در نظر گرفته شده دسترسی پیدا کنید.

درخواست کار در کانادا

 
چگونه در کانادا کار پیدا کنیم: راهنمایی نوشتن رزومه و جاب آفر
 

پنج گام زیر به شما در مسیر یافتن کار مناسب در کانادا کمک بزرگی می‌کند.

بروزرسانی رزومه و انگیزه‌نامه: رزومه که در زبان انگلیسی و به طور مخفف با عنوان (CV) نیز به آن  اشاره می‌شود در واقع ارائه دهنده تمامی سوابق تحصیلی، دستاوردهای کاری و پیشینه کاری شماست.

در حقیقت اولین چیزی که کارفرما در هنگام استخدام به آن توجه می‌کند رزومه فرد متقاضی است و باید این موضوع تأثیر اولیه مثبتی بر کارفرما داشته باشد. در انگیزه‌نامه نیز باید توضیح دهید که چرا برای تصدی شغل مورد درخواست بهترین گزینه هستید.

تحقیق: مدت زمان مناسبی را برای تحقیق در مورد شرکت‌هایی که فکر می‌کنید برای کار مناسب هستند اختصاص دهید. می‌توانید از سایت‌های رسمی این شرکت‌ها بازدید کنید تا به طور نسبی با فرهنگ حاکم بر شرکت آشنا شده و از فرصت‌های شغلی در دسترس مطلع شوید.

اگر برای مثال دوست دارید در شهر ونکوور مشغول به کار شوید، باید در ارتباط با پرتقاضاترین مشاغل و مهارت‌ها در ونکوور تحقیق نمایید که این اطلاعات را میتوانید از طریق سایت‌های کاریابی هم بدست آورید تا ببینید آیا برای شما در ونکوور شغلی متناسب با روحیه و مهارت‌تان هست یا خیر.

استفاده مثبت از فضای مجازی: با نگاه مثبت به فضای مجازی، می بینیدکه این فضا شبکه‌ای قدرتمند در کمک به کاریابی در کانادا است.

منابع معتبر: منابع و مدارک معتبر به کارفرمایان کمک می‌کند تا از پیشینه شغلی شما اطلاعات مثبتی را استخراج کنند و این موضوع در هنگام جستجوی کار در کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است؛ توصیه‌نامه‌ هایی از کارفرمایان قبلی را به رزومه‌تان اضافه کنید.

پیگیری: در یک بازار کار رقابتی نشان‌دادن اشتیاق و پیگیری تصدی شغل می‌تواند شما را از دیگر گزینه‌ها متمایز کند. می‌توانید پس از ارسال رزومه و برای نشان‌دادن انگیزه به دنبال نتیجه بررسی مدارک خود باشید.

پیشنهاد شغلی جعلی چیست؟

جعل پیشنهاد‌های شغلی به ویژه برای متقاضیانی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند در حال گسترش است. ما به عنوان یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کانادا اولویت اصلی خود را برای اطمینان از جلوگیری از وقوع کلاهبرداری‌هایی مانند ارائه پیشنهادات شغلی جعلی در مسیر مهاجرت مشتریان به کار خواهیم گرفت.

باید بدانید که ارائه پیشنهادات کاری جعلی، غیرقانونی است و هر پیشنهاد شغلی که در هنگام درخواست مهاجرت به کانادا ارائه می‌شود، باید در سربرگ رسمی شرکت و حاوی اطلاعات تماس معتبر باشد.

آیا می‌توان بدون داشتن پیشنهاد کاری به کانادا مهاجرت کرد؟

بله. هرچند که داشتن پیشنهاد شغلی شانستان را برای دریافت ویزای کانادا به شدت افزایش می‌دهد، عدم ارائه پیشنهاد شغلی مانعی برای مهارتتان به کانادا نیست. البته بعد از ورود به کانادا باید تمکن مالی برای برآوردن هزینه های لازم برای زندگی در این کشور را اثبات کنید.

اگر در کانادا کاری  پیدا نکردید، چه؟

اگر نتوانستید از طریق هریک از مسیرهای ذکر شده، شغلی در کانادا پیدا کنید چه؟ در حقیقت مسیر ویزای کار کانادا مطمئن‌ترین راه برای داشتن اقامت دائم این کشور است. اگر نتوانستید شغل مناسبی در این کشور پیدا کنید، می‌توانید برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنید.

البته این نکته را هم باید گفت که هزینه شهریه دانشگاه های کانادا، حتی در صورت اخذ پذیرش هم می تواند بسیار بالا باشد. می‌توانید تحصیلاتتان را در خارج از این کشور ادامه داده و سپس برای دریافت ویزای کار کانادا از طریق برنامه های نیروی کار ماهر یا نیروی متخصص اقدام کنید.

همچنین دریافت ویزای تجاری و یا ویزای کارآفرینی کانادا از دیگر مسیرهای مهاجرت به این کشور به شمار می‌روند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.