ارزان ترین بلیط هواپیما برای عید ۱۴۰۲ را چگونه تهیه کنیم؟

بلیط‌های چارتری توسط آژانس‌های گردشگری که صندلی‌های یک پرواز را به‌طور کامل چارتر کرده‌اند، به فروش می‌رسد
چهارشنبه، 30 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
ارزان ترین بلیط هواپیما برای عید ۱۴۰۲ را چگونه تهیه کنیم؟
با آغاز فصل بهار و شروع تعطیلات نوروز، مسافران زیادی راهی شهرهای جذاب و تاریخی نظیر شیراز، اصفهان، یزد و شهرهای شمالی کشور می‌شوند.

اگر برای سفر نوروزی خود از قبل برنامه‌ریزی نکرده باشیم، تقریباً غیرممکن است که بتوانیم با شروع فصل بهار بلیط هواپیمایی ارزان‌قیمتی را پیدا کنیم. با انتخاب بلیط هواپیمای ارزان‌قیمت می‌توانیم در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنیم، یا اگر پول کافی در اختیار نداشته باشیم، می‌توانیم به سفر مورد علاقه خود برویم.

همچنین با پیدا کردن ارزان ترین بلیط هواپیما می‌توانیم پول بیشتری را برای تفریحات موردعلاقه مان در مقصد سفر کنار بگذاریم یا در هتل بهتری اتاق بگیریم.

با خواندن این مقاله می‌توانید دانشی را بدست آورید که با استفاده از آن بتوانید برای سفر نوروز ۱۴۰۲ ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را پیدا کنید.

شرکت هواپیمایی

برای سفر خارجی می‌توانید از بین شرکت‌های هواپیمایی داخلی یا خارجی یکی را برگزینید. اگر به‌دنبال بلیط ارزان‌قیمت می‌گردید، پیشنهاد ما این است که بلیط شرکت‌های هواپیمایی داخلی را انتخاب کنید. چراکه بدلیل تفاوت قیمت ارز، بلیط ایرلاین‌های خارجی گران تر از ایرلاین‌های داخلی است. از میان شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز برخی گران‌تر هستند.
 

سیستمی یا چارتری بودن پرواز

بلیط هواپیما را می‌توان از نظر نوع عرضه کننده بلیط به ۲ دسته سیستمی یا چارتری تقسیم کرد. بلیط‌های سیستمی به‌طور مستقیم توسط شرکت‌های هواپیمایی عرضه می‌شوند. قیمت این دسته از بلیط‌ها در تمام طول سال ثابت است و اگر از چند ماه زودتر اقدام به خرید این نوع از بلیط‌ بکنید، می‌توانید قیمت کمتری را بابت تهیه آن‌ بپردازید.

بلیط‌های چارتری توسط آژانس‌های گردشگری که صندلی‌های یک پرواز را به‌طور کامل چارتر کرده‌اند، به فروش می‌رسد. هرچه تاریخ شروع پرواز بلیط‌های چارتری نزدیک‌تر شود، می‌توانید تخفیف بیشتری را در هنگام خرید بگیرید. قیمت این دسته از بلیط‌ها ثابت نیست و بنا به سیاست‌های آژانس گردشگری می‌تواند حتی بیشتر از بلیط‌های سیستمی شود.

اگر کمی به تعطیلات عید نوروز مانده، بهتر است که بلیط هواپیما چارتری را خریداری کنید. اما اگر می‌خواهید از یک ماه زودتر اقدام به برنامه‌ریزی برای سفر نوروزی خود کنید، می‌توانید به‌دنبال بلیط های سیستمی بگردید.
 

کلاس پروازی

بلیط هواپیمای ایرلاین‌های مختلف در ۳ دسته اکونومی، بیزینس و فرست به فروش می‌رسد. به‌طور معمول در پروازهای ایرلاین های داخلی تنها ۲ دسته اکونومی و بیزینس را می‌توانید پیدا کنید.

اما در پروازهای ایرلاین های خارجی دسته فرست نیز وجود دارد. خدمات و امکانات که به مسافران دسته فرست داده می‌شود قابل‌ مقایسه با کلاس پروازی بیزینس و اکونومی نیست و به‌همین دلیل قیمت بلیط این کلاس پروازی از ۲ دسته اولی به‌مراتب بیشتر است.

اگر به‌دنبال بلیط ارزان‌قیمت می‌گردید، حتماً کلاس اکونومی مسیر پروازی مقصد موردنظرتان را پیدا و خریداری کنید و از خرید کلاس پروازی بیزینس و فرست‌کلس صرف‌نظر کنید.


 
ارزان ترین بلیط هواپیما برای عید ۱۴۰۲ را چگونه تهیه کنیم؟
 

مقصد سفر

اگر دوست دارید هزینه کمتری را بابت بلیت هواپیمایی سفر نوروزی خود بپردازید، می‌توانید به‌جای کشورهای خارجی به شهرهای داخل ایران سفر کنید. اگر هم مُصِر هستید به یک سفر خارجی بروید، می‌توانید به‌جای سفر به کشورهای اروپایی یا شرق دور یا کشورهای قاره‌ی آمریکا به کشورهای همسایه بروید.

همچنین اگر کمی درباره قیمت بلیط هواپیمای مسیر پروازی مقصد مورد نظرتان (چه در داخل ایران چه در میان کشورهای همسایه یا کشورهای دورتر) جستجو کنید، متوجه می‌شوید که قیمت بلیط هواپیمایی برخی از مسیرهای پروازی در مقایسه با مسیرهای دیگر متفاوت است.

به‌طور مثال اگر بخواهید از تهران به مشهد سفر کنید در مقایسه با مسیر پروازی تهران به کیش باید قیمت متفاوتی را بپردازید.

اگر به‌ دنبال خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما می‌گردید و میزان بودجه شما نقش تأثیر گذاری بر روی انتخاب مقصد سفرتان دارد، می‌توانید مقصدی را انتخاب کنید که بلیط هواپیمایی آن ارزان‌قیمت‌تر از مقاصد دیگر است.
 

زمان خرید بلیط

زمان خرید بلیط یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت نهایی بلیط هواپیما است. در بخش‌های قبلی درباره پروازهای سیستمی و چارتری صحبت کردیم. گفتیم که در پروازهای سیستمی هر چه زودتر از تاریخ شروع پرواز، بلیط خود را تهیه کنید، هزینه کمتری را خواهید پرداخت.

اما در پروازهای چارتری، می‌توانید تا لحظه نود نیز صبر کنید تا قیمت این دسته از بلیط‌ها به کمترین میزان خود برسد و سپس آن‌ها را خریداری کنید.

اگر درباره زمان‌های دیگری به‌غیر از تعطیلات نوروز صحبت می‌کردیم، حتماً به این نکته اشاره می‌کردیم که سفر کردن در زمان‌های تعطیلات رسمی، تعطیلات تابستان یا آخر هفته‌ها هزینه برتر از زمان‌های دیگر است.

اگر واقعاً به‌دنبال سفر کم‌هزینه هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا روز ۱۳ فروردین صبر کنید و با کم شدن فصل شلوغی سفر در شهرهای ایران و کاهش هزینه‌های قیمت بلیط هواپیما و هتل ها، سفر مورد علاقه خود را بروید.


 
ارزان ترین بلیط هواپیما برای عید ۱۴۰۲ را چگونه تهیه کنیم؟
 

نحوه خرید بلیط هواپیما

شما ۳ راه پیش رو دارید تا بلیط هواپیمای خود را خریداری کنید. راه اول که شیوه سنتی به حساب می‌آید، مراجعه به آژانس‌های گردشگری و هواپیمایی است. شما در ابتدا باید آدرس آژانس مربوطه را بدانید و سپس وقت بگذارید تا به محل آن برسید و با صحبت کردن با کارمندان آژانس بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید. این شیوه از خریدوقت و انرژی زیادی از شما می‌گیرد.

راه دوم برای خرید بلیط هواپیمای مورد نظرتان، کمک گرفتن از تکنولوژی است. بدین شکل که باید از لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند خود استفاده کنید، وارد اینترنت شوید، عبارت «خرید بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان» را سرچ کنید تا چندین وب‌سایت مختلف به شما نمایش داده شود.

هر کدام از این وب‌سایت ها را جداگانه باز کنید. امکانات، خدمات و قیمت بلیط‌هایی که توسط هرکدام از این وب‌سایت ها بفروش می‌رسد را مشاهده کنید و با مقایسه آن ها ارزان ترین بلیط را پیدا کنید.

روش سوم و آخرین راهی که از طریق آن می‌توانید به‌دنبال بلیط هواپیما بگردید، مراجع به وب‌سایت یا اپلیکیشنی است که موتور جستجوی هوشمند خدمات سفر است.

در این وب‌سایت و اپلیکیشن می‌توانید لیستی از بلیط های هواپیمایی مسیر مورد نظرتان که توسط آژانس‌های گردشگری مختلف (وب‌سایت های مختلف) ارائه می‌شود را در یک صفحه و یک‌جا ببینید و با مقایسه امکانات، خدمات و قیمت هرکدام، ارزان‌ترین بلیط را برای خود تهیه کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.