فیله مرغ با طعم سیر و موسیر

برای سرخ کردن تکه‌های مرغ در روغن می‌توان از انواع و اقسام طعم‌دهنده‌ها استفاده کرد که سیر و موسیر هم از آن جمله‌اند. سرخ کردن مرغ همراه با این دو ماده، طعم متفاوتی به این گوشت می‌دهد که احتمالاً تا به حال نچشیده‌اید ولی پشیمان نمی‌شوید. این خوراک فیله را می‌توانید همراه با سیب زمینی پخته یا سرخ شده یا با پلوی
چهارشنبه، 31 شهريور 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فیله مرغ با طعم سیر و موسیر

فیله مرغ با طعم سیر و موسیر
فیله مرغ با طعم سیر و موسیر


 






 
برای سرخ کردن تکه‌های مرغ در روغن می‌توان از انواع و اقسام طعم‌دهنده‌ها استفاده کرد که سیر و موسیر هم از آن جمله‌اند. سرخ کردن مرغ همراه با این دو ماده، طعم متفاوتی به این گوشت می‌دهد که احتمالاً تا به حال نچشیده‌اید ولی پشیمان نمی‌شوید. این خوراک فیله را می‌توانید همراه با سیب زمینی پخته یا سرخ شده یا با پلوی ساده نوش جان کنید. از همه اینها مهم‌تر از این است که این غذا بسیار سریع درست می‌شود.
● مواد لازم برای ۲ تا ۴ نفر:
▪ سینه مرغ؛ ۲ عدد،
▪ روغن زیتون؛ ۲ قاشق سوپخوری،
▪ موسیر؛ یک عدد،
▪ سیر؛ ۴ حبه،
▪ فلفل قرمز؛ نصف قاشق چای خوری سرخالی،
▪ گوجه فرنگی؛ ۳ عدد درشت،
▪ آب یک عدد لیموترش بزرگ،
▪ جعفری تازه خردشده؛ ۲ قاشق سوپ خوری،
▪ نمک و فلفل سیاه؛ به مقدار لازم

فیله مرغ با طعم سیر و موسیر

● طرز تهیه:
 

ابتدا با یک عدد چاقوی تیز، استخوان‌های سینه‌های مرغ را از گوشت جدا کنید. سپس گوشت آنها را به صورت نوارهایی باریک به طول یک انگشت دست ببرید و آماده سرخ کردن بگذارید. گوجه فرنگی‌ها را نیز به صورت نگینی خرد کنید. موسیر را هم در آب خیس کرده و سپس ریز خرد کنید. حبه‌های سیر را هم پوست کنده و ریز رنده کنید.
تابه نچسبی آماده کنید و روغن زیتون را در آن بریزید. پس از آن که روغن داغ شد، نوارهای مرغ را همراه با سیر، موسیر و پودر فلفل قرمز روی شعله زیاد اجاق گاز – حدود ۵ دقیقه – حرارت دهید تا سرخ شوند. هنگام تفت دادن،‌ مدام مواد را هم بزنید.
گوجه فرنگی خرد شده را نیز به مواد داخل تابه اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و ۳ دقیقه صبر کنید تا همزمان با سرخ شدن، نوارهای مرغ در آب گوجه فرنگی بپزند.
حالا نوبت اضافه کردن آب لیمو ترش و جعفری تازه و همچنین نمک و فلفل سیاه است. وقتی این مواد را اضافه کردید، یکی، دو دقیقه دیگر حرارت دهید و مواد را مدام هم بزنید. پس از گذشت این مدت، خوراک را در ظرفی بکشید و مقداری جعفری خرد شده خام روی آن بریزید و همراه با سیب‌زمینی پخته یا سرخ شده یا پلوی سفید میل کنید.
منبع:www.vista.ir



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.