فواید کمدهاي ديواري

خيلي‌ها موقع خريد يا اجاره کردن خانه، پس از ديدن و پسنديدن آشپزخانه، اتاق‌ها را از نظر داشتن کمد ديواري بررسي مي‌کنند که کمدديواري‌هايي بزرگ و جادار داشته باشند. خيلي‌ها بر اين باورند که کمدديواري‌هاي بزرگ و جادار در يک خانه حتي مي‌توانند نقش يک اتاق را ايفا کنند. واقعيت اين است که وجود کمدديواري در هر خانه يک امتياز محسوب
پنجشنبه، 29 مهر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید کمدهاي ديواري

فواید کمدهاي ديواري
فواید کمدهاي ديواري


 

نويسنده:سهيلا عابدين‌پور




 
خيلي‌ها موقع خريد يا اجاره کردن خانه، پس از ديدن و پسنديدن آشپزخانه، اتاق‌ها را از نظر داشتن کمد ديواري بررسي مي‌کنند که کمدديواري‌هايي بزرگ و جادار داشته باشند. خيلي‌ها بر اين باورند که کمدديواري‌هاي بزرگ و جادار در يک خانه حتي مي‌توانند نقش يک اتاق را ايفا کنند. واقعيت اين است که وجود کمدديواري در هر خانه يک امتياز محسوب مي‌شود چرا که اگر بزرگ و جادار باشد هم جايي براي ذخيره وسايل اضافي است و هم جاي خوبي براي نگهداري ظروف اضافي، کتاب، رختخواب، ميز اتو، ميز چرخ خياطي و انواع لباس‌ها.
کمد ديواري نبايد فقط به عنوان مکاني براي انبار کردن لوازم اضافي باشد. بهتر است داخل کمد ديواري طبقه‌بندي شود تا وسايل به تفکيک درون آن قرار بگيرد. اگر فضاي داخل کمدديواري بزرگ است مي‌توان لوازم را در هر طبقه به طور مجزا در آن چيد.
بسياري از خانه‌هاي امروزي ‌آن‌قدر بزرگ نيست که چند کمدديواري داشته باشد، بنابراين با طبقه‌بندي مناسب مي‌توان خيلي از وسايل اضافي را درون کمد ديواري قرار داد؛ مثلا طبقه‌اي براي مرتب چيدن کتاب‌ها، قرار دادن لباس‌ها، گذاشتن ميز اتو و اتو و...
مهم اين است که همه وسايل در جاي خودشان به طور مرتب و منظم قرار بگيرند تا در موقع لزوم بتوان به راحتي به آنها دسترسي داشت.
نظافت کمد ديواري
بهتر است کمد ديواري‌ها را حداقل هر ماه يکبار تميز کنيم. براي اين کار لازم است وسايل داخل آن را خالي کنيم. بهتر است هر طبقه از کمد ديواري را به طور مجزا خالي کنيم و بعد از تميز کردن هر طبقه، وسايل آن را مجددا دورن آن بگذاريم. با يک دستمال مرطوب، کف و ديواره‌هاي آن را گردگيري کنيم و سپس با يک دستمال خشک آن را خشک کنيم تا کاملا تميز شود. برخي خانم‌ها روي طبقه‌بندي کمد ديواري را با يک مشمع يا تکه‌اي موکت تميز مي‌پوشانند؛ بهتر است آن موکت يا مشمع هم برداشته شود و بعد از شستشو مجددا کف طبقه پهن شود.
بعد از پاک کردن طبقه‌ها بايد لوازم داخل آن هم کاملا تميز و گردگيري شود و سپس هر کدام سرجاي مخصوص خود قرار بگيرد.
يک نکته که بايد به آن توجه کنيم اين است که کمدديواري، بهتر است نزديک مکان‌هاي مرطوب و نمناک مثل حمام و دستشويي نباشد. گاهي اوقات بخشي از کمد ديواري را به چيدن رختخواب اختصاص مي‌دهيم. اگر شما هم اين کار را مي‌کنيد، توجه کنيد که ديوار پشتي کمد ديواري نمناک نباشد چون سبب مرطوب و نم‌دار شدن رختخواب مي‌شود و چون رطوبت و تاريکي جاي مناسبي براي رشد سريع قارچ‌ها و ميکروب‌ها است اين نم سبب تشکيل قارچ و گاه کپک مي‌شود. بنابراين بهتر است هر از چند گاهي درب کمد ديواري باز بماند تا هوا در داخل کمد جريان پيدا کند و از ايجاد کپک جلوگيري شود و بوي نامطبوع آن از بين برود.
همچنين در صورتي که از رختخواب‌ها و لباس‌ها به مدت طولاني‌ استفاده نکرده‌ايد حتما آنها را از داخل کمد ديواري خارج کنيد و اجازه دهيد هوا در ميان آنها جريان پيدا کند.
قفسه‌هاي بالايي کمد ديواري
قفسه‌هاي بالايي کمد ديواري هم جايي مناسب براي لوازمي است که زياد مورد استفاده قرار نمي‌گيرند. بنابراين قبل از چيدمان لوازم، آنها را دسته‌بندي کنيد و لوازمي را که احتياج نداريد در بخش بالايي کمد ديواري بگذاريد. البته يادتان نرود اين مکان هم بايد هرچند وقت يکبار تميز و مرتب شود و حتي و سايل به‌طور مرتب و منظم در آن چيده شود.
نکته مهم ديگر اين است که براي برداشتن اشيايي که در طبقات بالايي کمد ديواري قرار دارد بهتر است از يک چهارپايه محکم با ضامن ايمني که ارتفاع آن مناسب است استفاده کنيد. بعضي‌ها براي برداشتن لوازم ضروري خود از بالش روي چهارپايه‌هاي کوچک استفاده مي‌کنند. قرار دادن يک يا دو بالش روي چهارپايه و بالا رفتن از آن براي برداشتن وسايل، کار بسيار خطرناکي است و چه بسا سبب سقوط از آن و بروز شکستگي دست و پا مي‌شود.
يک ابتکار
اگر در ديوارهاي اتاق‌هاي منزل‌تان فرورفتگي‌هايي با حداقل 30 سانتي‌متر عرض وجود دارد، مي‌توانيد ديوار را به يک کمد ديواري سراسري از کف تا سقف تبديل کنيد و از آن استفاده کنيد. اين کمد ديواري را مي‌توانيد قفسه‌بندي کنيد و جايي درست کنيد که از آن براي آويختن لباس‌هاي خود و افراد خانواده‌تان استفاده کنيد. حتي مي‌توانيد بسياري از لوازم و خرده‌ريز‌هاي مختلف را در آن قرار دهيد.

فواید کمدهاي ديواري

اصول ايمني کمدديواري‌
اگر در خانه کودک نوپايي داريد، از آنجا که کودکان در اين سن بسيار کنجکاو و فعال هستند قطعا ديده‌ايد که زياد به سراغ کمدديواري مي‌روند و مي‌خواهند همه چيز را بيرون بريزيد. بنابراين بهتر است براي حفظ ايمني کودک خود اين نکات را در مورد ايمني کمد ديواري رعايت کنيد:
• درب کمدديواري را حتما بعد از استفاده و برداشتن هر وسيله‌اي قفل کنيد تا کودک داخل کمد نرود و از گير افتادن او در کمد جلوگيري شود.
• اشياي خطرناک، نوک‌تيز و داراي گوشه‌هاي برنده را در طبقات بالاتر کمد ديواري قرار دهيد تا از دسترس کودک دور باشد.
• لوازمي مانند ميز اتو و خود اتو را طوري در کمد ديواري قرار دهيد که دور از دسترس کودکان باشد و احتمال افتادن و سقوط آنها به حداقل برسد.
• هرگز وسايل تيز و خطرناکي مانند قيچي، چاقو، پيچ‌گوشتي و سوزن را بدون اينکه درون ظروف مخصوص دردار قرار دهيد، در کمد ديواري رها نکنيد.
• صندلي، چهارپايه و جعبه را در کنار کمدديواري قرار ندهيد چون ممکن است کودکان از آن بالا رفته و به طبقات بالا دسترسي پيدا کنند.
• کليد درب کمد ديواري را بعد از انجام کار از روي آن برداريد تا کودک نتواند درب آن را باز کند.
• براي ايمني بيشتر مي‌توانيد از قفل و دستگيره‌هاي مخصوص کودکان استفاده کرده و روي در کمدديواري قفل کودک نصب کنيد.
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.