آمپول زيبايي اثر دارد؟

در حال حاضر، سه نوع تزريق پوستي جايگزين کننده‌ها براي از بين بردن چروک‌هاي صورت مورد تاييد قرار گرفته است: بوتاکس، کلاژن و اسيد هيالورونيک. شما درباره اين روش‌هاي تزريقي چه مي‌دانيد؟
سه‌شنبه، 11 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آمپول زيبايي اثر دارد؟

آمپول زيبايي اثر دارد؟
آمپول زيبايي اثر دارد؟


 





 
ارزيابي تاثير تزريق بوتاکس، کلاژن و اسيد هيالورونيک در جوانسازي پوست
در حال حاضر، سه نوع تزريق پوستي جايگزين کننده‌ها براي از بين بردن چروک‌هاي صورت مورد تاييد قرار گرفته است: بوتاکس، کلاژن و اسيد هيالورونيک. شما درباره اين روش‌هاي تزريقي چه مي‌دانيد؟
هم‌اکنون بسياري از افراد براي رفع چروک‌هاي صورت‌شان از روش بوتاکس استفاده مي‌کنند و اطلاعات زيادي درباره دو روش ديگر ندارند. به همين دليل به جا ديديم در مورد اين دو روش صحبت کنيم. در اين دو روش، خلاف بوتاکس که سم بوتالي به ماهيچه تزريق مي‌شود و آن را از کار مي‌اندازد، ماده تزريقي به داخل خود چروک و به منظور پر کردن آنها تزريق مي‌شود.
تزريق کلاژن
کلاژن پروتئيني طبيعي است که در بدن ساخته و با تشکيل شبکه مولکولي سبب ايجاد، حفظ و ترميم سلول‌هاي جديد در بدن مي‌شود. ريشه اين کلمه از زبان يوناني گرفته شده و به معني چسب است. وقتي پا به سن مي‌گذاريم، بدن ديگر توانايي دوران جواني را در جذب و استفاده از پروتئين غذاها ندارد و اين امر روي توليد کلاژن در بدن تاثير مي‌گذارد. به صورتي که از سن 25 تا 35 سالگي ميزان کلاژن بدن 5/1 درصد و از 45 سالگي به بعد ناگهان تا 35 درصد افت مي‌کند.
ميزان کلاژن پوست حدود 75 درصد است که آن را قابل ارتجاع و شفاف مي‌کند. بديهي است که کمبود اين پروتئين در بدن موجب خرابي و بروز چين و چروک روي پوست مي‌شود. کلاژن تزريقي ريشه حيواني دارد و از لايه درم پوست گاو گرفته شده است و از آن براي پر کردن جاي خطوط و چروک‌ها در اطراف چشم، پيشاني و دور دهان استفاده مي‌شود. دوام آثار تزريق کلاژن بنا به نوع پوست و قابليت کششي آن بين 9 ماه تا يک سال است. البته کلاژن خود انواع متعددي دارد. به عنوان مثال زيدرم نوعي از کلاژن است که براي چروک‌هاي سطحي از آن استفاده مي‌کنند و دوامي شش ماهه دارد. زيپلست براي خطوط عميق‌تر استفاده مي‌شود و تا 9 ماه دوام دارد. فيبرل نيز حاوي ژلاتين، پلاسما و نوعي اسيد است که آثار آن بين يک تا پنج سال به جا مي‌ماند.
از آنجايي که کلاژن تزريقي از پروتئين حيواني گرفته مي‌شود، در برخي افراد ايجاد آلرژي مي‌کند و سبب سرخي و التهاب صورت‌شان مي‌شود. به همين دليل توصيه مي‌شود پيش از تزريق کلاژن حتما تست آلرژي بدهيد تا عکس‌العمل بعدي بدنتان در مقابل اين پروتئين تحت کنترل قرار بگيرد. از کلاژن براي برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها هم استفاده مي‌شود. تزريق اين پروتئين به طور کلي دردناک نيست مگر آنکه در نواحي دور دهان يا روي لب صورت بگيرد که اين موضوع نيز با بي‌حسي موضعي برطرف مي‌شود.
تزريق اسيد هيالورونيک
اسيد هيالورونيک از پروتئين حيواني مشتق نشده بلکه حاصل تخمير نوعي باکتري است، به همين علت راه حل مناسبي براي کساني است که به کلاژن حساسيت دارند. به طور کلي به نظر مي‌رسد تزريق اسيد هيالورونيک موثرتر و بي‌خطرتر از بوتاکس و کلاژن باشد. بررسي پزشکان روي 138 نفري که کلاژن و اسيد هيالورونيک به آنها تزريق شده بود نشان داد، افرادي که برايشان اسيد هيالورونيک تجويز شده بود، کمتر دچار التهاب و قرمزي صورت شدند. لازم به ذکر است که اسيد هيالورونيک خود نيز يکي از تشکيل دهنده‌هاي طبيعي پوست است. اين نوع از اسيد با جذب آب، لايه درم پوست را مرطوب نگاه مي‌دارد. تاثيرات حاصله از تزريق اسيد هيالورونيک حدود 9 ماه طول مي‌کشد و دوام آن به ويژگي‌هاي پوست قسمتي از صورت که اسيد به آن تزريق مي‌شود، بستگي دارد. به عنوان مثال، دوام آن در نواحي دور دهان کمتر و نزديک‌ 4 ماه است چون اين قسمت از صورت حرکت بيشتري دارد. از اسيد هيالورونيک براي برجسته کردن لب‌ها نيز استفاده مي‌شود و در صورت لزوم، پزشک پيش از انجام تزريق ناحيه مورد نظر را بي‌حس مي‌کند.
پيش از تزريق، پس از تزريق
وقتي شما گله‌مند از چروک‌هاي صورت‌تان به پزشک مراجعه مي‌کنيد، وي در اولين جلسه مشاوره در مورد ماده‌اي که مي‌خواهد به صورت‌تان تزريق کند، توضيح مي‌دهد و تمامي آثار و عوارض ثانويه آن را برايتان بازگو مي‌کند تا شما امکان انتخاب داشته باشيد. پس از اينکه روش موردنظر از طرف شما پذيرفته شد، پزشک برگه‌اي را به شما مي‌دهد تا امضا کنيد. روي اين برگه تاريخ مراجعه، نوع تزريق، عوارض ثانويه، تعداد دفعات مراجعه و قيمت مربوط به تزريق قيد شده است.
منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.